بخشش قاتل کارونی از چوبه دار 

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از رهایی قاتل پس از ۳ سال از چوبه دار خبر داد. عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: سال 94 بین ۲ نفر در شهرستان کارون بر سر بدهی مالی با هم درگیر می‌شوند که در این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد و این حادثه منجر به ایجاد اختلاف و نزاع بین ۲ عشیره این ۲ نفر شد. وی اظهار داشت: پس از طی مراحل قانونی، حکم قصاص قاتل صادر گردید و در این مدت خانواده قاتل برای جلب رضایت اولیاء دم مذاکرات متعددی انجام دادند، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد و خانواده مقتول بر قصاص قاتل فرزند خود اصرار می‌کردند. زبیدی نیا در ادامه اظهار داشت: بعد از تشدید اختلافات بین این ۲ عشیره، خانواده قاتل برای حل و فصل این اختلاف و جهت ایجاد صلح و سازش درخواستی به شورای حل اختلاف این شهرستان داشتند که با دخالت و وساطت رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف کارون و تلاش و کوشش آن‌ها و برگزاری چندین جلسه بین طرفین متخاصم، خوشبختانه اولیاء دم از قصاص فرزند خود صرف نظر می‌کنند و طی نشستی و با حضور بزرگان و ریش سفیدان طرفین، اولیاء دم و خانواده قاتل با حضور در دفاتر اسناد رسمی نسبت به حقوق و شکایت خود بدون قید و شرط رضایت خود را اعلام نمودند و قاتل پس از ۳ سال از چوبه دار رها و آزاد شد.

    


شلاق خوردن 2 دختر افغان  در ملاعام

 سمیه و اکرم بخاطر گفت و گوی تلفنی با مردان غریبه در ملا عام شلاق خوردند. طالبان دو زن افغانستانی را در منطقه تحت کنترل خود به دلیل گفت‌وگوی تلفنی با نامحرم شلاق زد. روزنامه افغانستانی ماندگار در خبری به نقل از مقام‌های محلی ولایت جوزجان در شمال افغانستان اعلام کرد: این دو زن که سمیه و اکرم نام دارند روستایی هستند، به اتهام گفت‌وگوی تلفنی با نامحرم در مقابل دیگر اهالی روستا شلاق زده و تصاویر شلاق خوردن این زنان و مجبور کردن آنها به اعلام توبه از این کار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به انتشار ویدئویی از این اتفاق اعلام کرد در مورد آن تحقیق خواهد کرد.

    


شناسایی باندهای آدم‌ربا  در شرق استان تهران

 فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: پلیس شرق استان تهران در کشفیات اخیر موفق به شناسایی تمامی باندهای آدم‌ربایی در شرق استان تهران شده است. سردار عبدالرضا ناظری با بیان اینکه پلیس شرق استان تهران در ۱۱ ماه اخیر موفق به کشف ۸۴۹۶ کیلو انواع مواد مخدر شده است که آمار قابل قبولی است، توضیح داد: از کشفیات دیگر پلیس شرق استان تهران، کشف ۲۵۰۰ عدد قرص روانگردان به همراه مقادیر زیادی مواد مخدر است. وی خاطرنشان کرد: در این کشفیات مواد مخدر، پلیس موفق به انهدام ۲۶ باند مواد مخدر و دستگیری ۱۲۶ قاچاقچی عمده فروش شده است. ناظری اظهار کرد: در کشفیات صورت گرفته موفق به دستگیری ۱۴۷۳ خرده فروش و کشف و ضبط ۶۳ خودرو و موتورسیکلت از توزیع کنندگان مواد مخدر شده است که در این بین ۳۵۸ معتاد متجاهر را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی داده است. وی عنوان کرد: دستگیری باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست ساز به همراه متهمان و کشف و ضبط تعداد زیادی مشروبات دست ساز از کشفیات پلیس شرق در 11 ماهه امسال بوده است. ناظری بیان کرد: در کشفیات صورت گرفته، باند سارقین فرش و قالیچه قدیمی ۲۳ فقره بود و در این بین موفق به دستگیری تمامی مال‌خران در این حوزه شده است. فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: پلیس شرق استان تهران موفق به دستگیری ۱۸ نفر سارق منزل شد که این افراد به ۶۳ فقره سرقت اعتراف کردند و تعداد زیادی اموال سرقتی به صاحبان اصلی تحویل شد. وی افزود: با توجه به سرقت‌هایی که صورت گرفته از خودروها، پلیس ناجا سه باند سارق داخل خودرو را دستگیر کرد که به ۴۰ فقره سرقت از خودروها در شهرستان‌های ورامین، قرچک، فیروزکوه، دماوند، پاکدشت و پیشوا اعتراف کردند و پرونده آنها در دستگاه قضایی در حال بررسی بیشتر قرار دارد. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دشت ورامین قطب کشاورزی استان تهران است پلیس موفق به دستگیری دو باند سارقین احشام شد؛ این دو باند به ۶ فقره سرقت احشام و دام از دامپروری‌ها اقدام کردند و این سرقت ها در شهرستان ورامین رخ داده است.