گروه حوادث: گردانندگان باند شبح تاریکی در تهران که دست به اقدامات تبهکارانه‌ای می‌زدند رازهای عجیبی داشتند.

این مردان شوم 850 زن و مرد پایتخت نشین را نقره داغ کرده‌اند و این درحالی بود که هیچ ردپایی از خود برجای نمی‌گذاشتند.

در این شبکه سازمان یافته چهار مرد ماموریت سرقت داشتند و چهار مرد دیگر باید پشتیبانی را انجام می‌‌دادند.

دزدان تاریکی

از ابتدای سال جاری پلیس تهران شاهد افزایش آمار سرقت های مشابه از خودروها در خیابان‌های تهران بود و بررسی های اطلاعاتی نشان می‌داد دزدان هیچ ردپایی از خود برجای نمی‌گذارند.

یک پسرجوان که خودرویش مورد دستبرد شبانه قرار گرفته است به پلیس گفت: من برای اینکه پارکینگ نداریم دزدگیرخوب روی ماشینم انداختم اما فایده نداشت صبح که رفتم سراغ ماشینم دیدم دزدان همه سیستم ها و اشیای قیمتی داخل ماشین را به سرقت برده‌اند.

دستور قضایی

باتوجه به اینکه بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد دزدان با یک شگرد خاص سرقت‌های سریالی زیادی دارند همه پرونده‌ها در اختیار دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه 34 تهران قرار گرفت و وی دستور داد تیمی از کارآگاهان متخصص در زمینه سرقت خودرو از پلیس آگاهی تهران وارد عمل شوند و از سرقت‌ها رازگشایی کنند.

اشباح تاریکی

کارآگاهان با بررسی بیش از 300 سرقت مشابه در سطح تهران و با بازبینی فیلم‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها  دریافتند دزدان بسیار چابک و زیرک بوده و با آگاهی از احتمال وجود دوربین سعی داشته‌اند چهر‌ه‌هایشان دیده نشوند.

همین کافی بود تا تیم پلیسی مطمئن شود این اشباح تاریکی حتما حرفه‌ای هستند و سعی دارند هیچ ردی از خود برجای نگذارند.

بررسی‌های اطلاعاتی

با توجه به بن بست این اقدامات علمی و استفاده از تجهیزات مدرن کارآگاهان در شاخه اطلاعاتی وارد عمل شدند تا بتوانند از این مسیر سخت به شناسایی دزدان تاریکی که هرروز آمار سرقت‌هایشان بیشتر می‌شد دست بزنند.

ردیابی منصور.م

تیم پلیسی که با عملیات خزنده توانسته بودند به ردپاهایی از یک دزد قدیمی برسند دریافتند یکی از تبهکاران متخصص در زمینه سرقت از داخل خودرو با آزادی از زندان رفتارهای مشکوکی دارد و سه پسر 22 تا 25 ساله با او هم پاتوق هستند.

این شاخه تحقیقی نشان داد اعضای باند منصور . م که سه پسر به نامهای محمود،حسن و پرویز نام دارند همگی اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشته اند.

دستگیری اشباح

کارآگاهان با تحت‌نظر قرار دادن این چهار جوان متوجه شدند آنها همگی شبانه دور هم جمع می شوند و تا پاسی از شب با هم هستند.

همین کافی بود تا فرضیه پلیسی مبنی بر اینکه باند منصور همان دزدان سریالی هستند قوت بگیرد و دادیار پرونده دستور بازداشت این دزدان مرموز را صادر کند.

بدین ترتیب؛ کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه‌های مختلف دزدان جوان وقتی آنها درحال استراحت بودند با استفاده از اصل غافلگیری همگی را در چهار عملیات همزمان دستگیر کردند.

اصرار بر بی‌گناهی 

چهار شبح تاریکی  در بازجویی‌ها با اصرار بر بی‌گناهی ادعا کردند اشتباهی شده است و آنها بی‌گناه هستند.

این ادعاها درحالی مطرح شد که ماموران با بازرسی از مخفیگاه‌های دزدان تاریکی به اموال و اشیای سرقتی داخل خودرویی برخوردند که باند منصور نتوانسته بودند آنها را بفروشند.

اعتراف رئیس باند

منصور.م که تصور می‌کرد این بار هیچگاه دستگیر نخواهد شد و طوری سازمان یافته پیش رفته بود تا ردپایی از خود برجای نگذارد در بازجویی ها گفت: وقتی از زندان آزاد شدم دستانم خالی بود و هیچ پولی نداشتم نمی خواستم باز کاری کنم که به زندان برگردم بخاطر همین دنبال سه پسر جوان و کم سابقه رفتم و آنها را داخل باندم جذب کردم.

وی افزود: بعد از آموزش به این سه پسر شبانه سوار بر ماشین خودمان به سمت منطقه‌ای که انتخاب کرده بودیم می‌رفتیم در مناطق مختلف شهر تهران به خصوص در مناطق شمال، مرکز، جنوب و غرب با پیاده شدن از ماشین که در فاصله دورتری از خودروها پارک کرده بودیم لا به لای خودروها می‌چرخیدیم و با استفاده از تخصصی که داشتیم در چشم بر هم زدنی در خودروها را باز می‌کردیم و با سرقت سیستم های صوتی و گاهی لوازم یدکی و خالی کردن داشبوردها که گاهی داخل آنها پول و طلا هم بود براحتی سوار خودرویمان شده و به خانه‌هایمان برمی گشتیم.

وی افزود: چهار خریدار می‌شناختم و با اعضای باندم قرار داشتیم هرچه پول بود را تقسیم کنیم و اموال را بفروشیم و پول هایش را باز هم تقسیم کنیم.

محمود هم گفت: هرچه منصور می‌گفت را انجام می‌دادیم مناطق مختلف می‌رفتیم تا در فقط یک محدوده نباشیم و دستگیری‌مان محال باشد اما نمی‌دانستیم دستگیر می‌شویم.

این پسر 22 ساله ادامه داد: در مدت چندماه نزدیک به 850 سرقت داشتیم و با پول هایی که به دست آوردیم مواد کشیدیم لباس خریدیم و گاهی سفر رفتیم.

پرویز در بازجویی‌ها گفت: من مطمئن بودم بالاخره دستگیر میشویم دیر و زود داشت اما سوخت و سوز نداشت اما چاره‌ای نداشتیم پولی نبود و اعتیاد شدید بود . باید هزینه هایمان را به دست می‌آوردیم‌.

دستگیری مالخرها

کارآگاهان که با بیش از 850 سرقت مشابه در سطح پایتخت روبرو شده بودند و این درحالی بود که پرونده تنها 200 سرقت را در اختیار داشتند با راهنمایی‌های اعضای باند چهار مالخر حرفه‌ای را یکی پس از دیگری دستگیر کردند و همه آنها در مواجهه حضوری با منصور.م چاره‌ای جز اقرار ندیدند.

یکی از مالخرها گفت:وقتی قیمت پایین اموال را می‌دیدیم وسوسه می‌شدیم ما اموال را خیلی زیرقیمت می‌خریدیم و در بازار سیاه براحتی با سه تا پنج برابر قیمت می‌فروختیم و پول خوبی به جیب می‌زدیم.

یکی دیگر از مالخرها نیز گفت:بارها توبه کرده‌ام از زندان می ترسم اما چون مالخری حبس زیادی ندارد بارها توبه‌ام را شکسته‌ام و باز مالخری می‌کنم پول این نوع خرید و فروش برکت ندارد و همیشه گرفتار بی‌پولی هستم. بنابه این گزارش؛ هر هشت مرد تبهکار با دستور دادیار شعبه یکم دادسرای ویژه سرقت روانه زندان شدند و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباخته‌ها ادامه دارد و کسانی که خودروهایشان به روش باند اشباح تاریکی مورد دستبرد قرار گرفته‌اند می‌توانند  به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.