گروه حوادث: مرد جوان که 4 سال قبل زن سابقش را کشته بود به دار مجازات آویخته شد.

همسرکشی

عقربه‌ها ساعت 8:30 دقیقه صبح 21 آبان ماه سال 93 را نشان می‌داد که صدای درگیری زن و شوهر جوانی در خیابان 35/6 نیروی هوایی اهالی ساختمان را از خانه‌هایشان بیرون کشید.

یکی از همسایه که به سرعت خود را به جلوی ساختمان رسانده بود با جسد خونین زن 32 ساله‌ای که با ضربات چاقوی شوهرش به قتل رسیده بود روبرو شد.

پلیس در صحنه جرم

خیلی زود سناریوی مرگبار زن جوان به ماموران کلانتری 126 تهران‌نو مخابره شد و تیمی از ماموران برای تحقیقات ابتدایی پای در صحنه جرم گذاشتند و با تایید مرگ زن جوان از سوی امدادگران اورژانس، ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شدند.

کارآگاهان در همان تحقیقات ابتدایی پی‌بردند که زن جوان از سوی شوهر سابقش هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.

یکی از اهالی ساختمان که شاهد جنایت خونین بود در تحقیقات پلیسی گفت: ساعت 8 صبح بود که با فریادهای زن جوان از خواب بیدار شدم و به سرعت از خانه خارج شده و با محمدرضا 35 ساله در راه‌ پله‌ها روبرو شدم. وی افزود: چهره مرد همسایه آشفته و خشمگین بود که وارد خانه‌شان شد و بعد از لحظاتی با در دست داشتن یک چاقو از خانه خارج و به پایین ساختمان دوید.

مرد جوان گفت: شوکه شده بودم و نمی‌دانستم محمدرضا چه تصمیمی دارد که ناگهان دوباره صدای فریادهای محمدرضا و زن جوان از پایین ساختمان بلند شد که خودم را به پایین ساختمان رساندم که دیدم زن جوان هدف ضربات چاقو قرار گرفته و محمدرضا با دیدن من از صحنه قتل گریخت.

دستگیری مرد همسرکش

بدین ترتیب ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری مرد همسرکش دست به کار شدند و هنوز اقدامات فنی برای ردیابی قاتل آغاز نشده بود که ساعت 11:30 دقیقه صبح خبر رسید که محمدرضا با حضور در کلانتری، خود را تسلیم ماموران کرده است.

محمد رضا در اعترافاتش به ماموران گفت: 3 سال قبل از همسرم جدا شدم و این در حالی بود که من عاشق زنم بودم و در این سالها بارها از او خواستم تا دوباره با هم زندگی کنیم اما او هربار شرایط و خواسته‌های جدیدی را پیش روی من قرار می‌داد.

 وی افزود: مدتها بود که چشم به راه همسرم بودم و قصد داشتم با هم به گردش برویم اما بی‌فایده بود تا اینکه صبح امروز به سراغ زنم رفتم که با هم به بیرون برویم ولی او ادعا کرد می‌خواهد با دوستانش به سفر برود. همین موضوع باعث عصبانیت من شد و کنترلم را از دست دادم.

مرد همسرکش گفت: هیچ چیزی جلوی راهم را نمی‌گرفت، وارد خانه شدم و یک چاقو از آشپزخانه برداشتم و به سراغ همسرم در جلوی ساختمان رفتم و در حالیکه با هم درگیر شده بودیم چند ضربه به او زدم که زنم غرق خون روی زمین افتاد.

محمدرضا ادامه داد: پس از اینکه زنم را کشتم پا به فرار گذاشتم و چند ساعتی در خیابان‌ها پرسه زدم اما عذاب وجدان داشتم و پشیمان بودم به همین خاطر به کلانتری محل رفتم و خودم را تسلیم ماموران کردم.

در دادگاه

محمدرضا پس از قتل برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد و در ابتدای جلسه خانواده زن جوان خواستار قصاص قاتل دخترشان شدند.

داماد جنایتکار در ادامه برای دفاع پشت تریبون قرار گرفت و قبل از هر صحبتی از خانواده همسرش خواست تا او را ببخشند.

این مرد به قاضی دادگاه گفت: 3 سال از همسرم جدا شده بودم و این در حالی بود که او را دوست داشتم و تلاش زیادی کردم که دوباره با هم زندگی کنیم اما بی‌فایده بود.

وی افزود: همسرم همیشه با دوستانش به گردش و سفر می‌رفت و علت جدایی ما نیز همین خوشگذرانی‌هایش بود تا اینکه ساعت 8 صبح روز جنایت به بهانه گردش به در خانه همسرم رفتم تا با هم بیرون برویم که او ادعا کرد قصد دارد با گروهی از دوستانش به مسافرت بروند.

مرد جوان ادامه داد: هر چه از او خواستم با دوستانش به گردش نرود تا با هم باشیم و دوباره درکنار هم زندگی کنیم کافی نبود که در این مرحله زنم ادعا کرد از من متنفر است و نمی‌خواهد با من زندگی کند به همین خاطر کنترلم را از دست دادم و به داخل خانه رفتم و با برداشتن چاقو دوباره به سراغ زنم رفتم و با همان عصبانیت و خشمی که داشتم او را هدف ضربات چاقو قرار دادم.

مرد جوان در پایان گفت: بعد از قتل پشیمان شدم و به کلانتری رفتم و از خانواده همسرم می‌خواهم مرا ببخشند.

قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات مرد همسرکش او را به خاطر قتل عمد به قصاص نفس – اعدام - محکوم کردند و این حکم نیز در دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفت. صبح روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال جاری محمدرضا که سالها در انتظار چوبه دار در زندان بود برای اجرای حکم آماده شد.

مرد همسرکش سحرگاه چهارشنبه در زندان رجایی شهر در برابر خواسته اولیای دم به دار مجازات آویخته شد.