قتل هولناک دانش‌آموز شیرازی در خیابان

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی فارس از کشته شدن یک دانش آموز در یک درگیری خیابانی خبر داد. معاون اجتماعی فرمانده انتظامی فارس گفت: روز چهارشنبه تعدادی از دانش آموزان در خارج از دبیرستان ارسنجانی شیراز با یکدیگر درگیر شدند که یکی از دانش آموزان به ضرب چاقو کشته شد. سرهنگ کاووس محمدی افزود: در این خصوص 3 نفر دستگیر شده اند.

وی افزود: دستگیرشدگان دبیرستانی هستند و تحقیقاتی در این رابطه ادامه دارد. حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس استان فارس گفت: ساعت ۸:۵۴ دقیقه صبح  دیروز با اعلام گزارش چاقو خوردگی یک جوان ۱۷ ساله به سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله امدادگران در کمترین زمان ممکن به محل حادثه واقع در ۳۵ متری مقعر فلکه خاتون اعزام شدند. وی افزود: با تلاش تکنسین های فوریت های پزشکی و عملیات احیای قلبی ریوی این جوان به بیمارستان قلب الزهرا منتقل شد که متاسفانه در حین مسیر فوت کرد.

محمد کماندار در این باره اظهار داشت: مقتول دانش‌آموز پایه دهم رشته انسانی دبیرستان ارسنجانی بوده است و قاتلین دانش‌آموزان هنرستان‌های جوانمردی و دستغیب به همراه یک نفر از اراذل بوده‌اند. وی گفت: این دانش‌آموز پس از امتحان و با تعطیلی مدرسه، در راه رفتن به سمت خانه بوده است که با تعدادی از دانش‌آموزان دیگر مدارس درگیر می‌شود که متاسفانه منجر به قتل وی شد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز افزود: در پی این اتفاق بلافاصله مدیر دبیرستان مربوط در محل حاضر شد و مراتب را به اورژانس و پلیس اطلاع داده است‌.

کماندار خاطرنشان کرد: از آنجا که حادثه در بیرون از مدرسه رخ داده است، گزارش‌های تکمیلی باید توسط پلیس اعلام شود؛ همچنین علت درگیری هنوز مشخص نیست‌.

وی با تاکید بر اینکه مسئول حراست بازرسی و مرکز مشاوره آموزش و پرورش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: یک نفر نیز مامور پیگیری موضوع از طریق کلانتری محل و پیمودن مراحل قانونی است‌.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز ضمن ابراز تاسف از این حادثه اعلام کرد: به خانواده ها توصیه می کنیم مراقبت‌های لازم را اعمال کنند تا شاهد بروز اینگونه رویدادها نباشیم‌.

    


اعدام سعید مومیوند متوقف شد

‌فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پرونده محیط بان ‌سعید مومیوند‌ در دیوان عالی کشور بررسی و حکم قصاص نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع می‌شود.

‌سرهنگ جمشید محبت خانی افزود: با توجه به اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست به رأی صادر شده مبنی بر قصاص نفس محیط بان ‌سعید مومیوند‌ این پرونده مجدداً در شعبه 47 دیوان عالی کشور بررسی و حکم صادره نقض شد.

وی ضمن قدردانی از قوه قضائیه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهارکرد: این پرونده مجددا در شعبه مورد نظر بررسی می‌شود.

    


مرگ بی سر و صدای زن شیرازی در نزدیکی یک هتل

زن 50 ساله کارتن خواب در سناریوی مرموزی به کام مرگ فرو رفت.

حسن همتی مسئول روابط عمومی اورژانس فارس گفت: ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۹ دی ماه با اعلام گزارشی به سامانه ۱۱۵ اورژانس مبنی بر بیهوشی یک خانم در بازارچه فیل و جنب هتل پرهامی (دروازه سعدی شیراز) بلافاصله امدادگران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه با رسیدن تکنسین‌های اورژانس این خانم فوت شده بود.

علیرضا خلیلی روابط عمومی پزشکی قانونی فارس هم اضافه کرد: زنی ۵۰ ساله مشهور به ‌فریبا‌ ساکن شیراز بوده که علت فوت آن در دست بررسی است.

خلیلی گفت: با دستور مدیرکل پزشکی قانونی و به خاطر حساسیت موضوع، علت مرگ به صورت ویژه در دست بررسی است و بزودی اعلام می‌شود.

حمیدرضا محمدحسن‌پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به انعکاس خبر فوت یک بانوی معتاد در فضا‌های مجازی گفت: این معتاد متجاهر که براساس آمار اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی ۶۰بار جمع آوری، ۷مرتبه به کمپ اعتیاد منتقل و ۲مرتبه به زندان افتاده بود که بر اثر استفاده زیاد مواد مخدر فوت کرده است.