گروه حوادث: کفتار سیاه پایتخت وقتی زنگ ها را می‌زد و می‌دید دختران در خانه تنها هستند دست به  شیطانی‌ترین دسیسه‌اش می‌زد. 

این مردشوم به دختربچه‌ها هم رحم نمی‌کرد و پس از آزار و اذیت آنها و سرقت از خانه‌ها می‌گریخت.

شکایتی عجیب

روزهفتم دی ماه سال جاری خانواده‌ای با چهره‌ای آشفته همراه دختر هشت ساله‌شان پای در کلانتری 130 نازی آباد گذاشتند و پرده از تلخ‌ترین حادثه زندگی‌شان برداشتند.

پدر جوان در حالیکه اشک می‌ریخت به ماموران گفت: برای خرید همراه همسرم از خانه خارج شده بودیم و دختر هشت ساله‌ام در خانه تنها بود اما وقتی به خانه بازگشتیم با صحنه عجیبی روبرو شدیم.

وی افزود: دخترم درحالی‌که دست و پاهایش بسته شده بود داخل اتاق زندانی شده بود که وقتی به کمک دخترمان رفتیم متوجه شدیم مردی با فریبکاری وارد خانه شده و پس از آزار و اذیت دخترمان دست به سرقت طلا و پول‌ها زده است.

گریه‌های کودکانه

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران برای دستگیری مرد شیطان صفت وارد عمل شدند.

دختربچه هشت ساله هدف تحقیق قرار گرفت و گفت: پدر و مادرم برای خرید از خانه خارج شده بودند و من سرگرم دیدن تلویزیون بودم که ناگهان صدای زنگ خانه به صدا در آمد که مرد جوانی پشت آیفون پرسید که پدرت خانه است؟ و من گفتم که پدر نیست.

دختربچه در ادامه گفت: مرد غریبه در ادامه از حضور مادرم در خانه سوال کرد که من گفتم همراه پدرم برای خرید از خانه خارج شدند و پس از آن شروع به دیدن تلویزیون کردم.

وی افزود: پس ازدقایقی بار دیگر زنگ خانه به صدا در آمد و مرد غریبه پشت آیفون بود و اینبار ادعا کرد که برای پدرم پول آورده و خواست تا در را باز کنم تا پول را داخل آسانسور قرار دهد و من پول را بردارم.

این شکارچی تهران ادامه داد: وقتی در خانه را باز کردم جلوی آسانسور در طبقه پنجم منتظر بودم تا پول‌ها را از داخل آسانسور بردارم که ناگهان در آسانسور باز شد و مرد غریبه با چاقویی که در دست داشت مرا به داخل خانه کشاند و با تهدید خواست تا ساکت شوم.

ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه کاری باید بکنم که مرد شیطان صفت با تهدید مرا به داخل اتاق کشاند و مرا هدف آزار و اذیت قرار داد و سپس دست و پاهایم را با طناب بست و دست به سرقت طلاها و پول‌های داخل خانه زد و این در حالی بود که من از ترس قدرت جیغ و فریاد نداشتم  تا اینکه مرد غریبه از خانه خارج شد و پس از آن پدر و مادرم به خانه بازگشتند و به کمکم آمدند.

کفتار سیاه تهران

کارآگاهان به صورت ویژه تحقیقات پلیسی را برای دستگیری کفتار سیاه در دستور کار خود قرار دادند و در همان تجسس‌های ابتدایی در برابر پرونده‌های مشابه‌ای در مناطق مختلف خانی آباد، نازی‌آباد، منیریه، فلاح و مولوی قرار گرفتند.

تجسس‌های پلسی نشان از آن داشت که مرد شیطان صفت با مراجعه به در خانه‌ها و پس از اطمینان از نبود پدر و مادر طعمه‌هایش به بهانه‌های مختلف وارد خانه‌ها شده و کودکان 5 تا 13 ساله را هدف آزار و اذیت قرار داده و پس از اجرای نقشه سیاه اقدام به بستن دست و پاهای کودکان کرده و با سرقت از داخل خانه‌ها پا به فرار گذاشته است.

در ادامه 2 پرونده سیاه به پلیس گزارش شد که در هر دو پرونده، سارق دقیقا به همان شیوه و شگرد پرونده‌های گذشته یعنی معرفی خود به عنوان دوست صاحب خانه و به بهانه پرداخت بدهی خود اعتماد افراد داخل خانه را جلب کرده اما این بار دو خانم 25 و 30 ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده بود و به همان شیوه از محل متواری شده بود.

سرنخ پلیسی

کارآگاهان در گام بعدی به سراغ دوربین‌های مداربسته در نزدیکی خانه‌هایی که مرد شیطان صفت نقشه شوم خود را به اجرا گذاشته بود مورد بررسی قرار دادند و تصویر مرد جوان به دست آمد.

ماموران با تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته و انجام چهره‌نگاری و مراجعه به آلبوم مجرمان سابقه‌دار خیلی زود تصویر یکی از متهمان سابقه‌دار که امیر نام دارد به دست آمد و طعمه‌های مرد شیطان صفت نیز امیر را به عنوان همان کفتار سیاه معرفی کردند.

شیطان تبهکار

کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی‌بردند که امیر از سال 1380 تاکنون بیش از 15 بار به اتهام جرایم مختلف سرقت، مزاحمت نوامیس ، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی ، آزار و اذیت، نگهداری ومصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی، ایراد ضرب و جرح با چاقو دستگیر و روانه زندان شده آخرین بار اوایل سال جاری از زندان آزاد شده است.

تیم پلیسی در گام بعدی پی بردند که پدر امیر 30 سال قبل در زمان سرقت در محاصره ماموران قرار می‌گیرد و سعی بر فرار از دست پلیس را داشته که هدف گلوله مرگبار ماموران قرار گرفته است و امیر نیز پس از آزادی اعتیاد شدیدی به مواد مخدر شیشه پیدا 

کرده است.

دستگیری کفتار سیاه

کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده خیلی زود اقدامات فنی و اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دادند و مخفیگاه امیر در منطقه جوادیه راه‌آهن ردزنی شد.

همین کافی بود تا کارآگاهان با اطلاع از حضور امیر در مخفیگاهش، ساعت 10 شامگاه چهارشنبه 12 دی ماه سال جاری در عملیاتی غافلگیرانه کفتار سیاه را دستگیر کردند و در بررسی از داخل خانه‌اش طلاهای سرقتی و چاقویی که همیشه در صحنه سرقت و آزار و اذیت دختران همراه داشته به دست آمد.

اعترافات شوم

امیر که معروف به امیررو است ابتدا خود را بی‌گناه می‌دانست اما وقتی در برابر مدارک پلیسی و طعمه‌هایش قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

امیر در اعترافاتش به ماموران گفت: در این مدت 10 کودک و نوجوان 5 الی 13 ساله را هدف آزار و اذیت قرار دادم و در 2 پرونده دیگر 2 دختر 25 و 30 ساله را با تهدید تسلیم خودم کردم.

وی افزود: پس از اجرای نقشه‌ام دست و پاهای طعمه‌هایم را می‌بستم و سپس دست به سرقت طلا، پول و وسایل با ارزش داخل خانه می‌کردم.

پسر جوان در خصوص پدرش گفت: سال ها قبل پدرم را کشتند اما نمی‌دانم چطور پدرم کشته شد، چون همیشه در زندان بودم و در زمان آزادی هم سرگرم کارهای خودم بودم.

بنا به این گزارش، مرد شیطان صفت به دستور قاضی محمدشهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی‌اش در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.