گروه حوادث: یک پسر دانش آموز و دختر نوجوان در دو سناریوی مشابه در زهک در آتش سوختند.

در این آتش سوزی ها پسر دانش آموزی که در مدرسه با بخاری نفتی سوخته بود دوپایش را از دست داد و یکی از آنها به کام مرگ فرو رفت.

آتش سوزی در مدرسه

صبح دیروز در مدرسه حجت «روستای پلگی سید» از توابع شهرستان زهک هنگامی که یکی از دانش آموزان در حال ریختن نفت درون بخاری نفتی بود ناگهان چراغ آتش گرفته و باعث سوختگی پای این دانش آموز می‌شود.

این گزارش حاکیست؛ با توجه به بخشنامه های ابلاغی به مدارس و حساسیت ها و آموزش ها و توصیه هایی که دراین ایام به مدیران مدارس در سطح استان ارائه شده است، به علت سهل انگاری، مدیرمدرسه یاد شده لغو ابلاغ و پرونده وی به هیئت تخلفات اداری برای رسیدگی ارسال شد‌.

مرگ آتشین سمانه

دختر نوجوانی در پی سوختگی ناشی از آتش چراغ نفتی در شهرستان زهک جان باخت.

عصر روز سه شنبه 11 دی ماه سال جاری ماجرای  مرگ مشکوک دختری نوجوان در روستای «ندام غربی» بلافاصله ماموران انتظامی بخش جزینک گزارش شد و خیلی زود ماموران  در محل حادثه حاضر شدند.

با بررسی‌های میدانی مشخص شد دختری ۱۷ ساله درحال پرکردن مخزن چراغ نفتی بوده، که مقداری از نفت روی شعله آتش و لباسش ریخته و با شعله ور شدن آتش در حریق گرفتار می‌شود.

مصدوم حادثه توسط اعضای خانواده به بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهر زابل منتقل شد که متاسفانه به علت شدت جراحات بالا با وجود تلاش‌های تیم پزشکی فوت کرد.

جسد با هماهنگی قضائی به سردخانه منتقل و پرونده قضائی در این رابطه برای بررسی‌های بیشتر تشکیل شد.