گروه حوادث: مردی که یک روزنامه نگار را در همسایگی شان به قتل رسانده است قصاص خواهد شد.

قربانی جنایت خونین مدیرمسئول یک نشریه در تهران بود که بخاطر درگیری بر سر مسائل ساختمان از پای درآمد.

جنایت در یوسف آباد

 بیستم اردیبهشت‌سال‌96 به دنبال مرگ مشکوک مردی تیمی از  مأموران کلانتری‌۱۲ یوسف‌آباد  وارد عمل شدند..

بررسی ها نشان می داد قربانی مجید ۵۰‌ساله است  که در جریان نزاع و درگیری با مرد همسایه بر اثر ضربه چاقو به سینه‌اش به قتل رسیده  است. 

فرار قاتل آشنا

در اولین گام از تحقیقات مشخص شد قاتل به نام مهدی ۴۵‌ساله بعد از حادثه فرار کرده است و این درحالی بود که در این درگیری مرگبار برادر و برادرزاده او نیز حضور داشتند.

همزمان با دستگیری همدستان قاتل  تحقیقات پلیسی نشان داد مقتول مدیر عامل نشریه شمارش بوده و در طبقه‌چهارم ساختمان زندگی می کرد. 

این شاخه نشان داد مجید مدتی قبل بر سر احداث اتاقکی در پارکینگ ساختمان با مرد همسایه اختلاف داشته و علت درگیری روز حادثه نیز همین موضوع بوده است. 

5 ماه بعد

سرانجام مأموران قاتل را پنج‌ماه بعد از حادثه در مخفیگاهش در باغی در غرب تهران، شناسایی و دستگیر کردند. مهدی در بازجویی‌ها گفت: وقتی با مقتول درگیر شدم، برادرش و برادرزن او دخالت کردند و مرا کشیدند. وقتی برگشتم دیدم چاقو در سینه مقتول فرو رفته است ولی نمی‌دانم چطور این 

اتفاق افتاد.

در دادگاه

در حالی که مهدی اصرار به بی گناهی داشت کیفرخواست  صادر شد و او پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی تولیت و و با حضور دو مستشار برگزار شد اولیای‌دم که پدر و مادر و دو دختر مقتول بودند درخواست قصاص کردند. 

سپس برادر مجید در جایگاه ویژه ایستاد و  گفت: مهدی یک سوئیت غیر‌مجاز در پارکینگ ساخته بود و آنجا رفت و آمد‌های مشکوک داشت و مشروب و مواد مخدر نیز مصرف می‌کرد.

وی افزود: از آنجایی که برادرم، دو دختر نوجوان داشت این قضیه برایش مهم بود به همین خاطر بار‌ها به او تذکر داده بود تا آن سوئیت را خراب کند. اما او توجهی نداشت تا اینکه برادرم از او شکایت کرد و روز حادثه متهم با دیدن برگه شکایت عصبانی شد و شروع به فحاشی کرد که برادرم همان موقع  بامن تماس گرفت و درخواست کمک کرد. وقتی  خودم را به آنجا رساندم همسر برادرم حال خوبی نداشت که ما مجبور شدیم با اورژانس تماس بگیریم.

 وی ادامه داد: در راه پله منتظر اورژانس بودیم که مهدی بار دیگر دعوا را شروع و  با قمه حمله کرد. او یک ضربه به سرم زد و در حالیکه روی زمین افتاده‌بودم برادر و برادرزاده‌اش نیز به طرفم آمدند و سه نفری مرا کتک زدند. همین هنگام برادرزن مجید آمد که متهمان او را نیز کتک زدند. آنجا بود که مجید سراسیمه از پله‌ها پایین آمد و مهدی با دیدن او چاقویی که در دستش بود را در سینه برادرم فرو برد و  با یک موتور فرار کرد.

در ادامه برادرزن مقتول نیز  روبه روی قضات ایستاد و به خاطر ایراد ضرب و جرح برای  متهمان درخواست مجازات کرد. 

در ادامه وقتی مهدی روبه روی قضات ایستاد بار دیگر جرمش را انکار کرد.

وی گفت:  آن روز بعد از اینکه با مقتول درگیر شدم به سوئیتم رفتم و طبق عادت مشروب خوردم. بعد به مغازه برادرم رفتم که او نبود سپس با کارگرش شیشه کشیدم. در همین هنگام مقتول تماس گرفت و گفت ماشین ۴۰‌میلیونی‌ات را خرد می‌کنم. با شنیدن این حرف عصبانی شدم و بلافاصله به خانه برگشتم و  دیدم چند نفری آنجا ایستاده‌اند که  با هم درگیر شدیم. من  با قمه خودروی زانتیای مقتول را تخریب کردم. سپس برادر مقتول نزدیک شد و از پشت سر مرا گرفت و به طرف جلو هل داد. داشتم صورت او را نگاه می‌کردم که دیدم چه اتفاقی افتاده است.

سپس همسر مقتول دراعتراض به حرف‌های قاتل گفت: مجید کارش را با روزنامه عصر تمدن در سال ٧٨ آغاز کرد و بعد از آن هم در چند مجله فعالیت می‌کرد. نشریه شمارش ابتدا جدول بود، اما چند سال پیش با پیگیری مجید به نشریه اجتماعی و سیاسی تبدیل شد، اما با مرگ او این مجله تعطیل شد. در این مدت مجید فقط در کار مطبوعات فعالیت و سابقه زیادی در این عرصه داشت. حرف‌هایی که  متهم درباره شوهرم  ادعا می کند در شخصیت و اخلاق  او نیست. شوهرم مرد آرامی بود.

سپس برادرزاده مهدی نیز به دفاع پرداخت و منکر ضرب و جرح شد.

بنابه این گزارش، در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک های موجود در پرونده  مهدی را به قصاص و برادرزاده اش را نیز به زندان محکوم کرد.