گروه حوادث:خواهری که یکی از چشم هایش در دعوای خواهرانه کور شده است اصرار به قصاص دارد.

این زن می خواهد چشم خواهرش کور شود و دادگاه کیفری در حال بررسی آن است.

دعوای خواهرانه

هشتم مردادماه سال  درگیری وحشتناکی در ورامین رخ داد که درآن 2 خواهر بی رحمانه به جان هم افتادند .

وقتی ماجرای این جدال خانوادگی به پلیس کلانتری ورامین مخابره شد خیلی زود تیمی از ماموران وارد عمل شدند و خود را به محله ای که با این دعوا پرهیاهوش شده بود رساندند .

بررسی های میدانی پلیس نشان داد که شدت دعوای 2 خواهر بسیار زیاد بوده به طوریکه در خانه شان آثاری از خون دیده می شد و ماموران دریافتند زن 45 ساله ای به نام لیلا در جریان درگیری با خواهرش از ناحیه چشم به سختی آسیب دیده و با رسیدن اورژانس این زن برای درمان به نزدیکترین بیمارستان انتقال یافته است. در همان صحنه حادثه مینا که باور نداشت خواهرش را به روزگار بدی دچار کرده باشد دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

مینا که تصور نمی کرد تا دقایقی دیگر یک ماجرای تکاندهنده رخ خواهد داد در ابتدا با ادعاهایی مبنی بر اینکه دعوا خواهرانه بوده سعی کرد اتفاق را خانوادگی جلوه دهد.

کوری چشم لیلا

هنوز تحقیقات در این مرحله بود که مسئولان بیمارستان در تماس با پلیس خبر بدی را به آنها دادند یکی از چشمان لیلا بخاطر شدت جراحتی که مینا به او وارد کرده بود کور شد و پزشکان آن را تخلیه کردند.

اختلاف قدیمی

لیلا در بیمارستان بستری بود تا اینکه بعد از بهبودی و تخلیه چشم ترخیص شد و در نخستین اقدام شکایت جدی را از خواهرش به پلیس ارایه کرد.

این زن که باور نداشت کور شده است و بقیه عمرش را باید با یک چشم زندگی کند با گریه به افسر تحقیق گفت: «سال ها با خواهرم مینا اختلاف داشتم و بارها با هم درگیر شده بودیم. هر کاری می کردم مینا کوتاه نمی آمد او خیلی بی احترامی می کرد و به هر بهانه‌ای با من درگیر می شد خیلی ها از فامیل و دوست و آشنا سعی کردند ما آشتی کنیم اما نشد هر دوی ما علاقه ای به خواهر بودن با هم نداشتیم اما همیشه شروع کننده مینا بود.

وی افزود: روز حادثه مینا باز با عصبانیت به من زنگ زد فهمیدم باز دعوایی در راه است نمی خواستم جواب بدهم اما آنقدر زنگ زد که گوشی را برداشته و صدای عصبانی او را که پیش بینی می کردم شنیدم.

لیلا با بغض ادامه داد: او اصرار داشت مقابل خانه‌مان بیاید من مکالمه را قطع کردم اما مینا دست بردار نبود  او چند بار پی در پی تماس گرفت و من هر بار تماسش را رد می‌کردم تا اینکه ساعتی گذشت و متوجه شدم با دخترش مقابل خانه‌مان آمده است. چاره ای نبود برای جلوگیری از آبروریزی با دخترم به کوچه رفتم تصمیم داشتم فضا را آرام کنم اما برعکس شد  وقتی دو خواهر همدیگر را دیدیم بگو مگو بین ما بالا گرفت و بعد با هم گلاویز شدیم همه همسایه ها دورمان جمع شدند می‌دیدم که آبرویم درخطر است دوست داشتم دعوا تمام شود مینا داد و بیدا می‌کرد البته من هم جواب می دادم مردم با میانجیگری  ما را از هم جدا کردند و مینا به سمت خودروی‌اش رفت تصورم این بود ماجرا تمام شده است اما  خواهرم دست بردار بود او سوار ماشینش شد اما دست بردار نبود.» لیلا در ادامه گفت: «وقتی مینا از ماشین پیاده شد دوباره به سمت ما حمله ور شد و در حالیکه جسم نوک تیزی در دست داشت به صورتم ضربه زد. آنجا بود که صورتم خونین شد چشمانم سیاهی رفت فقط از درد ناله می کردم نمی دانستم چه بلایی سرم آمده است تا اینکه به بیمارستان  منتقل شدم پزشکان گفتند کار از کار گذشته و باید چشم چپم تخلیه شود اصلا نمی‌خواستم این بلا را باور کنم من به دست خواهرم کور شدم و این برایم خیلی تلخ است.» 

قصاص می خواهم

لیلا که حس انتقام از خواهرش در حرف هایش موج می زد وقتی در برابر بازپرس پرونده ایستاد گفت: من خواهرم را نمی بخشم و قصاص می‌خواهم چشم او نیز باید کور شود و من کوتاه نخواهم آمد و اصرار به این کار دارم خواهرم مدت ها می شد عذابم می داد و فکر می کنم باید تاوان کارهایش را بدهد. بعد از این توضیحات خواهر شاکی بازداشت شد و گفت قصد صدمه به چشم و صورت خواهرش را نداشته است. 

دستگیری مینا

با اصرار لیلا به مجازات قصاص خواهرش دستور بازداشت مینا صادر شد و پلیس این زن را دستگیر کرد.

بی گناهم

مینا بعد از دستگیری در بازجویی‌ها ادعاهای عجیبی کرد و گفت بی گناه بوده و او خواهرش را کور نکرده است.

این زن در همه مراحل بازجویی ادعاهای خود را مرتب تکرار کرد و هیچ‌گاه نپذیرفت کوری چشم خواهرش به دست او بوده است.

کیفرخواست

با وجود اینکه مینا اصرار داشت باعث کوری لیلا نشده است بازپرس با استناد به تحقیقات پلیسی و بنا به شواهد موجود کیفرخواست علیه این زن را صادر کرد و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه

 در اولین جلسه رسیدگی به پرونده کوری چشم لیلا وقتی این زن در جایگاه قرار گرفت بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد و برای خواهرش درخواست قصاص کرد.  در ادامه مینا پشت تریبون رفت و گفت: «من و خواهرم به خاطر اختلافی که داشتیم بارها با هم درگیر شده بودیم اما نمی‌دانم چرا این بار شدت درگیری بالا گرفت. 

وی افزود: روز حادثه بعد از درگیری با وساطتت دیگران به طرف ماشینم رفتم اما با فحاشی خواهرم و دخترش عصبانی شدم و در حالیکه سوئیچ ماشین دستم بود از عصبانیت به سمت صورتشان گرفتم که ناخواسته به صورت خواهرم برخورد کرد. باور کنید قصد آسیب به چشم او را نداشتم.» 

لیلا با شنیدن این ادعاها از سوی خواهرش گفت: «مینا دروغ می‌گوید. او وقتی سوار ماشین شد از داخل ماشین وسیله‌ای برداشت و با انگیزه ضربه زدن به طرفم حمله کرد.»

حکم دیه

بعد از آخرین دفاع مینا هیئت قضایی بعد از شور با توجه به مدارک در پرونده و نظریه کارشناسان پزشکی قانونی  مینا را از قصاص معاف و به حبس و نصف دیه محکوم کرد. 

نقض حکم

پس از صدور حکم دیه برای مینا  وکیل خواهرش با اعتراض به آن باز اصرار به قصاص چشم خواهرلیلا کرد.

 این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با نقض آن برای رسیدگی مجدد باز به دادگاه کیفری استان تهران بازگردانده شد. بنابه این گزارش؛ مینا قرار است بار دیگر پای میز محاکمه قرار گیرد و تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.