گروه حوادث:عروس 18 ساله که دست به قتل شوهرش زده است با اثبات ادعای شیطانی اش از قصاص معاف شد و حالا پولی برای پرداخت دیه ندارد.

شوهرم را کشته ام

چهارم مرداد سال 88، مأموران پلیس گزارشی از قتل مرد 26 ساله به نام عباس در خانه اش دریافت کرد و بلافاصله تیمی از ماموران خود را به قتلگاه رساندند.  مرد همسایه که در محل حضور داشت به مأموران گفت: «نیمههای شب با سر و صدای عباس و همسرش از خواب بیدار شدیم. بعد از دقایقی زن جوان هراسان بیرون آمد و فریاد زد شوهرش را کشته است. وقتی به منزل آنها رفتیم با جسد شوهرش روبرو شدیم که خونین روی زمین افتاده بود.» 

عروس 18 ساله

ماموران عشرت 18 ساله را که در صحنه حضور داشت دستگیر کردند و او به‌راحتی اعتراف کرد. این زن با اقرار به قتل شوهرش گفت: «شوهرم باید می‌مرد به همین خاطر او را کشتم.» 

فرار از خانه

سپس در شرح ماجرا گفت:«در روستا زندگی میکردیم و وقتی 12 ساله بودم برادرم مرا آزار داد. جرأت نکردم در این مورد با کسی صحبت کنم به همین دلیل تصمیم گرفتم به تهران فرار کنم. شبها در پارک میماندم تا اینکه روزی روی صندلی پارک نشسته بودم که عباس آمد و کنارم نشست. سر حرف باز شد و ماجرای زندگی‌ام را برایش تعریف کردم. او قول داد مرا کمک کند و شش ماه بعد به عقد موقت او درآمدم.»

فاجعه باغ لواسان

عشرت در ادامه گفت: «عباس گفته بود قبلا اعتیاد داشته و ترک کرده است اما بعدها فهمیدم دروغ گفته و کراک مصرف می‌کند. این آخر ماجرا نبود و هنوز چند روزی از زندگی ما نگذشته بود که طعم خیابانگردی و تنهایی را چشیدم. شوهرم دوستانش را برای مصرف مواد به خانه دعوت می‌کرد به همین دلیل مجبور بودم ساعت‌ها در خیابان بمانم. اعتراض‌هایم بی‌فایده بود اما بداقبالی من به اینجا هم ختم نشد.» عروس جنایتکار در حالی‌که گریه می‌کرد گفت:«روزی عباس مرا به باغی در لواسان برد و خودش به بهانه خرید از خانه بیرون رفت. دقایقی بعد سه مرد جوان وارد باغ شدند و مرا آزار دادند. وقتی اعتراض کردم فهمیدم شوهرم از آنها 700 هزار تومان پول گرفته است. از آن روز اختلاف ما شدیدتر شد و او تهدید می‌کرد فیلمی را که از من دارد در اختیار خانواده‌ام می‌گذارد. مجبور شدم ساکت باشم اما شوهرم دست بردار نبود و هر بار برای تهیه مواد مرا در اختیار مردان غریبه می‌گذاشت و پول می‌گرفت. این وضعیت مرا خسته کرده بود به همین دلیل به خانه مادرم رفتم که عباس دنبالم آمد و تهدید کرد با او به تهران برگردم. از آنجایی‌که مادرم بیماری قلبی داشت این بار هم سکوت کردم و به تهران برگشتم.» 

جزییات قتل

عشرت در خصوص قتل گفت: «زندگی با عباس برایم مثل خانه وحشت شده بود به همین خاطر تصمیم گرفتم او را بترسانم. شب حادثه بالای سر شوهرم رفتم. او اتانول خورده بود و به خواب عمیق رفته بود. از این فرصت استفاده کردم و با چاقو دو ضربه به سینه اش زدم. فکر نمی‌کردم ضربه‌ها کشنده باشد وقتی فهمیدم که کار از کار گذشته بود.» 

معاف از اعدام

پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهم در اولین جلسه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم، با اعتقاد به مهدورالدم بودن شوهرش از قصاص معاف و به پرداخت دیه و 8 سال حبس محکوم شد.

تایید در دیوان

 این رای با اعتراض اولیای دم در دیوان عالی کشور نقض و متهم برای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد. زن جوان این بار نیز از قصاص معاف و به پرداخت دیه و 8 سال حبس محکوم شد. رأی صادره از سوی قضات شعبه 24دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت اما متهم با نوشتن نامه‌ای درخواست اعسار کرد.

پول دیه ندارم

به این ترتیب عشرت هفته گذشته در همان شعبه به ریاست قاضی زالی محاکمه شد. او در آخرین دفاعش گفت: «من کسی را کشتم که مهدورالدم بود و این اعتقاد با توجه به دفاعیات پذیرفته شد. از نوجوانی روزهای سختی را گذراندم و حالا برای پرداخت دیه کسی که سال‌ها به خاطر اذیت‌های او آسایش نداشتم باید بهترین روزهای زندگی‌ام را در زندان بگذرانم. تقاضا دارم هرچه زودتر از زندان آزاد شوم تا شاید طعم یک زندگی راحت را بچشم.» بنابه این گزارش؛در پایان هیات قضایی وارد شور شد تا در این مورد تصمیم گیری کند.