گروه حوادث: زن جوان که از رقیب کاری‌اش کینه به دل داشت با طراحی نقشه‌ای دست به انتقام گیری زد. دو جوان قوی هیکل که از سوی زن جوان اجیر شده بودند پس از حمله به زن فروشنده دست به سرقت از مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی زدند.

یکسال پیش

سال گذشته بود که زهره برای تامین هزینه زندگی‌اش یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در ایستگاه 6 منطقه ذوالفقاری راه اندازی کرد و هنوز مدتی نگذشته بود که در کنار مغازه‌اش زن جوان دیگری یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی راه انداخت.

زهره ابتدا از باز شدن این مغازه در همسایگی‌اش ناراضی بود اما با توجه به قیمت و قدیمی بودنش در این کار مشتریان خودش را داشت و تغییر زیادی در زمینه فروش پیدا نکرد.

زن جوان هر روز ساعت 9 صبح کرکره مغازه‌اش را بالا می‌داد و تا ساعت دو ظهر مشغول به کار بود و پس از بستن مغازه و استراحت دوباره از ساعت 16 تا دو در مغازه‌اش کار می‌کرد و هزینه‌های زندگی‌اش را تامین می‌کرد.

در این مدت زهره با زن جوان که درهمسایگی‌اش بود رابطه کمی داشت و این در حالی بود که زن همسایه که جمیله نام دارد از اینکه زهره مشتریان زیادی به مغازه‌اش می‌روند حسادت می‌کرد و بر سر همین موضوع بارها با زهره دچار اختلاف شده بود.

کینه زنانه

جمیله که به فروش و مشتریان زیاد زهره حسادت می‌کرد تصمیم گرفت برای تعطیلی مغازه‌ زهره و کم شدن مشتریانش سناریوی عجیبی را به اجرا بگذارد. زن جوان پس از طراحی نقشه‌ انتقامگیری به سراغ دو پسر جوان قوی هیکل که آنها را از قدیم می‌شناخت رفت و از آنها درخواست کمک کرد.

دو پسر جوان ابتدا درخواست جمیله را رد کردند اما وقتی در برابر اصرارهای این زن قرار گرفتند تصمیم به کمک گرفتند.

شرط آنها این بود که نباید هیچ گاه لو بروند و جمیله با این دو پسر قوی هیکل هم‌قسم شد تا رازشان همیشه پنهان بماند.

حمله وحشیانه

عقربه‌ها ساعت 9 صبح شنبه دو مرداد ماه سال جاری را نشان می‌داد که دو جوان قوی هیکل پای در مغازه زهره گذاشتند و ابتدا شروع به صحبت و پرسیدن قیمت اجناس کردند آنها همزمان رفت و آمدها و شرایط مغازه را زیر نظر گرفتند و با اطمینان از تنها بودن زهره و خلوتی مغازه در آن ساعت به سمت وی حمله کردند و او را به باد کتک گرفتند. زهره ابتدا خواست داد و بیداد کند اما مردان مهاجم خیلی خشن بودند زن فروشنده خیلی زود زیر مشت و لگدهای دو جوان قوی هیکل تسلیم شده بود او دیگر مقاومت نمی کرد ومردان خشن برای اجرای نقشه‌شان، دست و پاهای زهره را بستند و با تهدید از او خواستند که روی زمین بخوابد.

دو پسر جوان که دستور داشتند زهره را بترسانند و ضربه مالی شدیدی به او بزنند  پس از تسلیم شدن زهره، دست به سرقت زدند و با دزدیدن پول و وسایل آرایشی و بهداشتی به سرعت پا به فرار گذاشتند.

درخواست کمک

زهره در حالیکه دست و پاهایش بسته شده بود پس از فرار دزدان خشن، خودش را کشان کشان به جلوی میز کارش رساند تا اینکه یکی از مشتریان وارد مغازه شد و با صحنه بسته شدن دست و پاهای زن جوان روبرو شد. زن جوان پس از رهایی توسط مشتری‌اش خیلی سریع با پلیس 110 تماس گرفت و آنان را در جریان سرقت خشن قرار داد.

تحقیقات میدانی

دقایقی نگذشته بود که تیمی از ماموران کلانتری 16 ذوالفقاری آبادان برای تحقیقات ابتدایی پای در محل سرقت گذاشتند و وارد مغازه زهره شدند. بررسی ها نشان می داد دزدی مرموز بوده چرا که در آن ساعت از روز چنین سرقت ریسک پذیری نمی‌توانست کار یک تیم دزدی بوده باشد چرا که دزدان حتی پس از تسلیم شدن زهره او را کتک زده بودند و حرف های نامربوطی زده بودند.

تیم تخصصی پلیس

همین مرموز بودن کافی بود تا  با توجه به حساس بودن این پرونده، تیمی از ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی آبادان به دستور بازپرس پرونده وارد عمل شوند و تحقیقات ویژه را برای دستگیری دزدان خشن و قوی هیکل و رازگشایی از این اقدام خشن آغاز کردند. کارآگاهان در گام نخست، تحقیقات میدانی را کلید زدند و پس از شنیدن اظهارات زهره از روز سرقت و رفتار عجیب و غریب دزدان مطمئن شدند دزدی بهانه بوده است و انگیزه دو مهاجم خشن ترساندن زهره بوده و کینه توزانه است.

ردپای زنانه

کارآگاهان در سری تحقیقات خود به یک زن فروشنده دیگر برخوردند که در مجاورت مغازه زهره کار می کرد و شرایط مغازه اش برای دزدی دو مهاجم بهتر بود اما دزدان آن را هدف نیت خود قرار نداده اند. از این رو زهره تحت بازجویی قرار گرفت و پرده از اختلاف خودش با جمیله برداشت .

بازجویی از جمیله

کارآگاهان آبادان با توجه به اختلافات زن همسایه با زهره خیلی زود به جمیله مشکوک شدند و در همان ابتدا این زن هدف تحقیق قرار گرفت.

جمیله در ابتدا ادعا کرد که اختلافش با زهره تنها به خاطر مشتریان وقیمت اجناس است و با هم رقیب کاری هستند و در ماجرای سرقت از مغازه زهره هیچ نقشی نداشته است.

دوربین های مداربسته

تیم پلیسی در این مرحله به سراغ دوربین‌های مداربسته در نزدیکی محل سرقت رفتند و در بررسی‌ها پلیسی تصویر دو جوان قوی هیکل به دست آمد. ماموران که به رفتارهای جمیله مشکوک شده بودند فیلم‌های ضبط شده چند هفته قبل تر از ماجرای سرقت از مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی را مورد بررسی قرار دادند و با صحنه عجیبی روبرو شدند.

کارآگاهان مشاهده کردند که از چندی قبل دو جوان قوی هیکل به مغازه جمیله رفت و آمد داشتند و رفتارهای آنها نشان از شناخت و در ارتباط بودنشان با جمیله داشت.

همین کافی بود تا کارآگاهان بار دیگر جمیله را هدف تحقیق قرار دهند و زن جوان وقتی در برابر فیلم‌های دوربین مداربسته قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد و دو جوان قوی هیکل را لو داد.

دستگیری دو جوان 

قوی هیکل

جمیله در اعترافاتش گفت: از همان ابتدا که با زهره همسایه کاری شدم به خاطر فروش زیاد و قیمت‌هایی که برای اجناس می‌گذاشت اختلاف داشتیم و بارها با درگیری لفظی پیدا کردیم تا اینکه تصمیم به انتقام گیری گرفتم.

وی افزود: قصد داشتم با اجرای نقشه‌ام، زهره را مجبور کنم که مغازه‌اش را تغییر دهد و مشتریانش نیز از ترس به مغازه من بیایند اما بی‌فایده بود ولی از اینکه این اتفاق برای او افتاد خوشحال بودم و فکر نمی‌‎کردم دستگیر شوم.

کارآگاهان در این مرحله جمیله را آموزش دادند که با دو جوان قوی هیکل قرار بگذارد و متهمان بدون اطلاع از دستگیری جمیله برای دیدن او پای در محل قرار گذاشتند و ماموران در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری دو جوان قوی هیکل شدند.

اعتراف دزدان

امیر 31 ساله باور نداشت به این زودی دستگیر شده باشد و وقتی شنید جمیله قسم خود را شکسته و او را لو داده است سعی کرد ادعاهای گمراه کننده داشته باشد اما فیلم دوربین های مداربسته سکوت او را شکست.

این جوان قوی هیکل  که راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: از قدیم با جمیله در ارتباط بودم و مدتی بود از او خبری نداشتم تا اینکه با من تماس گرفت و خواست به مغازه‌اش بروم.

وی افزود: وقتی به دیدن جمیله رفتم، شروع به درددل کرد و از من خواست تا برای کینه‌ای که از زن همسایه داشت کمکش کنم.

امیر ادامه داد: ابتدا درخواستش را رد کردم اما اصرارهایش باعث شد تا با همراهی دوستم نقشه‌ای که طراحی شده بود را به اجرا برسانیم.

مرد قوی هیکل گفت: پس از حمله به زن جوان اقدام به بستن دست و پاهایش کردیم و کمی پول و وسایل مغازه را به سرقت بردیم و فکر نمی‌کردیم دستگیر شویم.

یاسر همدست امیر در این انتقامجویی نیز وقتی دید رازشان فاش شده است ابراز پشیمانی کرد و گفت که تنها می خواست به امیر کمک کند و هیچ شناختی قبلی با جمیله نداشته است.

کارآگاهان پس از اعتراف متهمان به مخفیگاه آنها رفته و وسایل آرایشی سرقتی به دست آمد.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند.