گروه حوادث: پدر عصبانی در خشم لحظه‌ای دست به آتش افروزی زد و فرزندش را زنده زنده سوزاند. این پدرموسفید وقتی فهمید قاتل شده است و امیدی برای زنده ماندن فرزندش نیست پا به فرار گذاشت.

آتش افروزی مرگبار

 روز 29 مهرماه سال جاری ماموران کلانتری نازی آباد در جریان آتش افروزی هولناکی قرار گرفتند و خیلی زود تیمی از ماموران پای در صحنه جرم گذاشته و با سناریوی عجیبی روبرو شدند. ماموران در بررسی های ابتدایی پی‌بردند که جوان 39 ساله‌ای به نام عباس دچار آتش سوزی شده است که خیلی زود این مرد برای درمان به بیمارستان شهید مطهری تهران منتقل شد.

تحقیقات میدانی ماموران نشان از آن داشت که عباس از چندی قبل با پدرش دچار اختلاف شده و روز حادثه پدر عباس در اقدامی هولناک دست به آتش افروزی فرزندش زده و سپس به کمک مادرش سعی بر خاموش کردن آتش داشته اما در این ماجرا مرد جوان دچار 55 درصد سوختگی شده است.

مرگ روی تخت بیمارستان

مرد جوان در بیمارستان تحت نظر پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار داشت تا اینکه پس از 14 روز عباس به دلیل شدت جراحات و سوختگی‌ها در بیمارستان تسلیم مرگ شد.

مرحله جنایی

همین کافی بود تا با جنایی شدن این پرونده تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری پدر عباس وارد عمل شوند اما کارآگاهان وقتی به سراغ رضا 58 ساله رفتند مشخص شد که وی با اطلاع از مرگ پسرش پا به فرار گذاشته است.

دستگیری پدرآتش افروز

ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی پی بردند که رضا در خانه‌ای در خیابان شهید رجایی به صورت پنهانی زندگی جدیدی را آغاز کرده است. بدین ترتیب ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم در عملیاتی غافلگیرانه وی را شامگاه یکشنبه 13 آبان ماه سال جاری دستگیر کردند.

اعتراف

رضا که اعتیاد به مواد مخدر شیشه دارد پس از دستگیری راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشت و به ماموران گفت: از چندی قبل با پسرم دچار اختلاف شدم تا اینکه روز حادثه اختلافات ما بالا گرفت و من از روی عصبانیت به پارکینگ خانه رفتم و ظرف بنزینی را که برای استفاده از موتورم بود برداشته و به سراغ پسرم رفتم.

وی افزود: قصد ترساندن عباس را داشتم و بنزین را روی سر و صورت و بدن پسرم ریختم که در این لحظه عباس لباسش را از تنش در آورد و به دور گردن من انداخت و سعی بر خفه کردن مرا داشت که توانستم او را به عقب هل دهم و از شدت عصبانیت فندک را روشن کردم و ناگهان آتش عباس را فرا گرفت که در این لحظه به کمک همسرم اقدام به خاموش کردن آتش کردیم و سپس با اورژانس تماس گرفتیم. این مرد ادامه داد: من قصد کشتن پسرم را نداشتم و پشیمانم و همه این ماجراها اتفاقی بود و در یک لحظه  رخ داد.

بنا به این گزارش، بازپرس سجاد منافی‌آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.