گروه حوادث: 2 پسر جوان که در یک سناریوی معمایی زن و دختر جوانی را به قتل رسانده بودند پس از فرار به ارومیه به خاطر گوشی قاپی دستگیر شدند.

ساعت 24 شامگاه دوشنبه 30 مهر ماه سال جاری مرد جوانی در تماس با ماموران پلیس از پایتخت از قتل مرموز مادر خوانده‌اش و یک دختر جوان خبر داد.

همین کافی بود تا تیمی از ماموران از ماموران کلانتری 106 نامجو برای تحقیقات ابتدایی در صحنه جرم حاضر شوند. ماموران با حضور در صحنه جرم با جسد زن و دختر جوانی که با ضربات چاقو به قتل رسیده و دست و پاهایشان بسته شده بود روبرو شدند.

همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل به قتلگاه این زن و دختر حاضر شوند و تجسس‌های فنی برای افشای راز این جنایت خونین کلید زده شد. بررسی‌های ابتدایی نشان از آن داشت که فرنگیس 40 ساله و دختر 23 ساله با چاقو به قتل رسیده و دست، پا و دهانشان با یک پارچه مشکی رنگ بسته شده و 16 ساعت از زمان این جنایت می‌گذرد.

در تجسس‌های پلیسی با توجه وسایل پذیرایی مشخص شد که یک میهمان آشنا در خانه حضور داشته و سالم بودن درهای ورودی نشان از آن می‌داد که عاملان جنایت به راحتی وارد خانه شده‌اند.

پسر خوانده

پسر جوان که ماجرای قتل مادرخوانده و دخترجوان را به پلیس مخابره کرده بود در صحنه جنایت هدف تحقیق قرار گرفت و گفت: روز گذشته هر چه با مادرخوانده‌ام تماس گرفتم، جواب نداد به همین خاطر با خانواده مادرخوانده‌ام تماس گرفتم اما هیچ یک از آنها اطلاعی از او نداشتند تا اینکه به خانه‌شان در طبقه همکف یک مجتمع در خیابان نامجو رفتم.

وی افزود: کفش‌های مادرخوانده در جلوی در بود اما کسی در را باز نمی‌کرد به ناچار را وارد خانه شدم که با جسد خونین مادرخوانده‌ام و دختر ناشناسی روبرو شدم.

پسر جوان گفت: وقتی بچه بودم مادرم به طور مرموزی ناپدید شد و فرنگیس مرا نزد خودش برد و بزرگ کرد به همین خاطر همیشه به او سر می‌زدم و اگر کاری داشت برایش انجام می‌دادم.

پسرخوانده فرنگیس ادامه داد: فرنگیس دوبار ازدواج کرده بود و صاحب 2 دختر بود که همسر اولش پس از جدایی به شهر شمالی رفته و مجددا ازدواج کرد اما همسر دومش در تهران زندگی می‌کرد.

وی افزود: یکی از دختران فرنگیس در فشم زندگی می‌کند و یکی دیگر از دخترانش به خاطر زورگیری، حمل مواد و درگیری با پلیس به 17 سال زندان محکوم شده است و فرنگیس نیز از زنان میانسال پرستاری می‌کرد و زن موجه و آرامی بود.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با توجه به اینکه از خانه زن جوان نیز پول به سرقت رفته بود ردیابی‌های فنی و اطلاعاتی را کلید زدند و نخستین فرضیه‌ای که پیش روی ماموران قرار گرفت، قتل با انگیزه سرقت بود.

تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات پلیسی خیلی زود 2 پسر جوان را که حمید و محمود نام دارد شناسایی کردند و مشخص شد این 2 جوان در قتل فرنگیس و دختر ناشناس نقش داشته‌اند.

ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پی‌ بردند که حمید و محمود در شهرستان ارومیه بخاطر گوشی قاپی دستگیر شده‌اند.

همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به ارومیه سفر کنند تا با انجام مراحل قانونی این 2 متهم به تهران منتقل شوند.

بنا به این گزارش، تحقیقات تکمیلی برای انگیزه این جنایت معمایی در دایره پلیس جنایی تهران 

ادامه دارد.