گروه حوادث: مردی که در اقدامی خشمگین تاجر برنج را زیر چرخ های وانت کشته است برای آخرین بار از خود دفاع کرد.

قتل وحشتناک

خرداد ماه سال 96 گزارش هولناکی به دست پلیس رسید که نشان می داد  راننده وانتی مردی را که با او درگیری داشته است زیرگرفته و قصد فرار داشته‌ که توسط مردم محاصره شده‌ است. 

خیلی زود تیمی از ماموران وارد عمل شدند و با رساندن خود به محل جنایت قاتل را از مردم تحویل گرفتند. بررسی های میدانی نشان داد که قربانی زیر چرخ های وانت قاتل له شده و از پای درآمده است.

این قاتل خشمگین در بازجویی ها گفت: سال ها قبل من با شخصی به نام فرهاد معامله برنج می‌کردم و از شمال با وانتم برایش برنج می‌آوردم تا اینکه در خرداد ماه 95 مقداری برنج به مبلغ 3 میلیون و 200 هزار تومان برای فرهاد آوردم و او گفت که چند روز دیگر پول برنج‌ها را پرداخت می‌کند؛ چند روز گذشت اما فرهاد پولی به من نداد تا اینکه یک هفته بعد فرهاد با من تماس گرفت و درخواست 500 کیلو برنج کرد؛ او گفت که برنج را به او تحویل دهم و تسویه حساب کنم.

فریدون که 40 سال سن دارد گفت: زمانیکه بار برنج را به فرهاد تحویل دادم او فقط پول 500 کیلو برنج را به من داد اما طلب قبلی‌ام را تسویه نکرد، فرهاد گفت برنجهای قبلی به مبلغ 3 میلیون و 200 هزار تومان را فروخته اما سرش کلاه گذاشته و پولی به او نداده‌اند و گفت در معاملات بعدی جبران می‌کند اما در معاملات بعدی من دیگر برنج مرغوب به او ندادم و پول را نیز یکجا دریافت می‌کردم، در آخرین معامله فرهاد با من تماس گرفت و گفت برنج نامرغوب است، او از من خواست که برنج‌ها را تعویض کنم، من نیز نزد فرهاد رفته، برنج‌های نامرغوب را بار زدم اما پولی که گرفته بودم را به او پس ندادم.

وی افزود: من به فرهاد گفتم این بار برنج را بابت طلب قبلی که داشتیم، می‌برم که چند روز بعد فرهاد با من تماس گرفت و مرا تهدید کرد تا اینکه شب قبل از حادثه یکی از دوستان فرهاد به من زنگ زد و گفت برایش برنج ببرم، من نیز را بار برنج زدم و به خیابان سراج رفتم، زمانیکه رسیدم با دوست فرهاد تماس گرفتم که او گفت منتظر بمانم؛ حدود 20 دقیقه منتظر مانده بودم که فرهاد، پسرش و چند نفر دیگر آمدند، با من درگیر شده و مرا کتک زدندآنها سوئیچ خودرویم را برداشتند که من داخل وانت رفته و با استفاده از سوئیچ یدکی که داخل وانت بود، درها را قفل کردم. درحالیکه این افراد به خودرویم آویزان شده بودند ماشین را روشن کرده و حرکت کردم، در همین حین متوجه شدم که چرخ عقب خودرویم روی چیزی رفت اما به گمان اینکه آنها مقابل چرخ چیزی قرار داده‌اند، با وانت فرار کردم من متوفی را اصلاً ندیده بودم و او را نمی‌شناختم.

با توجه به این گفته‌ها متهم در دادگاه کیفری محاکمه و در قتل شبه عمد مجرم شناخته شد اما رای صادره مورد اعتراض اولیای‌دم قرار گرفت و در دیوان عالی کشور نقض شد. متهم روز گذشته پای میز محاکمه رفت او یک‌بار دیگر ادعا کرد قصدی برای کشتن نداشته و اصلا متوجه مقتول نشده‌است. 

بنابه این گزارش، با پایان جلسه رسیدگی هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.