گروه حوادث: 18 دزد خانه‌های اعیانی که به سرقت های میلیاردی از خانه های لوکس شمال تهران دستبرد زده بودند به 270 سال زندان و 1400 ضربه شلاق محکوم شدند.

رییس باند و همدستان اصلی اش بیشترین زندان را متحمل خواهند شد که بالاترین میزان زندان 25 سال و کمترین آن 6 ماه است.

دزدی در خیابان دولت

 روز ۱۷ خردادماه سال 96 از طریق پلیس ۱۱۰ وقوع سرقت خانه ای لوکس در خیابان دولت به کلانتری ۱۲۴ قلهک اعلام شد.

با توجه به سرقت میلیاردی  بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور داد تا تیمی تخصصی از پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شوند.

در این مرحله مرد ثروتمند به کارآگاهان گفت: هنگامی که با خانواده ام از مسافرت برگشتیم متوجه شدم قفل در خانه ام شکسته و دزدان اموالی به ارزش درحدود ۶۰۰ میلیون تومان شامل چندین قاب ساعت طلای مردانه و زنانه، مقادیر قابل توجهی طلا و جواهر، بیش از ۱۵ هزار دلار و ۲۰ میلیون پول را سرقت کرده اند.

سرقت های سریالی

همزمان با اقدامات پلیسی در خیابان دولت، سرقت های مشابه دیگری با شگرد توپی زنی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مخابره شد.

فقط 7 ساعت

یکی از مالباختگان به کارآگاهان گفت:ساعت ۸ شب پنج شنبه ۴ تیرماه خانه را ترک و ساعت یک بامداد به خانه مراجعه کردم؛ هنگامیکه وارد پارکینگ شدم متوجه نبود خودرویم شدم؛ هراسان به آپارتمانم که در طبقه چهارم بود رفته و دیدم که توپی در شکسته شده است؛ زمانی که وارد خانه شدم دیدم که گاوصندوق داخل خانه به همراه محتویات آن که شامل طلا و جواهر، سکه دلار و ارز و چند قاب ساعت مچی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان سرقت شده است.

شناسایی دزد قدیمی

کارآگاهان در این مرحله به بازبینی دوربین‌های مداربسته مشرف به محل های سرقت پرداخته و خیلی زود یکی از دزدان حرفه‌ای و سابقه‌دار فراری به نام محسن که با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفته و پس از آن از مخفیگاهش در تهران متواری شده بود، شناسایی و تحقیقات برای دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.

دستگیری لیدر باند

 ساعت ۳ بامداد ۱۷ مردادماه سال 96  محسن که ردیابی شده بود در خانه لوکس و اعیانی اش در حوالی بلوار فردوس دستگیر شد.

محسن در بازجویی ها به سرقت منزل در مناطق شمال تهران به ویژه نیاوران، پاسداران، شهرک غرببه روش توپی زنی اعتراف کرد و برادرش به نام علی را همدست خود معرفی کرد. 

همین کافی بود تا  مخفیگاه علی در محله فلاح تهران شناسایی و ماموران  در اقدامی ضربتی وی را دستگیر و یک مزدا ۳ که در زمان سرقت‌ها از آن استفاده شده بودرا نیز توقیف کنند.

تجسس ها نشان داد محسن با آزادی از زندان با تشکیل یک باند  حرفه‌ای، دزدان حرفه ای به نام‌های سامان، وحید را دور هم جمع کرده و با پرسه زنی در مناطق شمال تهران و شناسایی خانه های اعیانی خالی دست به سرقت های میلیاردی زده اند.

کارآگاهان با هر اعتراف و دستگیری بخشی از جزییات این باند را فاش می کردند تا اینکه توانستند 18 عضو اصلی باند و نوچه ها را ردیابی و به دام اندازند.

جزییات سرقت ها

تجسس ها نشان داد دزدان ابتدا با استفاده از یک موتور اقدام به پرسه زنی و گشت زنی در کوچه‌ها و محله‌های خلوت مناطق شمالی تهران کرده اند که پس از شناسایی خانه‌های خالی، در قالب گروه‌های چهار نفره و با خودروهای لوکس و مدل بالا نظیر سانتافه، مزدا ۳ و زانتیا به محل سرقت مراجعه با اطمینان از خالی بودن محل سرقت با تخریب قفل درهای ورودی خانه های، در مرحله اول اقدام به تخریب گاوصندوق‌های داخل خانه ها کرده و اموال با ارزش نظیر طلاجات، جواهرات، سکه، اسکناس و دلار و ارز را سرقت و از صحنه متواری می‌شدند.

اعضای این باند پس از صدورکیفرخواست در دادگاه کیفری یک استان تهران توسط 3 قاضی محاکمه شدند.

270 سال زندان و 1400 ضربه شلاق

18 عضو این باند پس از محاکمه و دفاعیات در برابر قضات به تحمل زندان و شلاق محکوم شدند.

در این حکم 9 عضو باند هرکدام به تحمل 25 سال زندان و تحمل 90 ضربه شلاق و بقیه اعضای باند نیز از 6 ماه تا 15 سال زندان و 74 ضربه شلاق تا 90 ضربه شلاق محکوم شدند که کردانندگان این باند در مجموع 272 سال زندان و 1404 ضربه شلاق را تحمل کنند.