گروه حوادث: 2 مرد در اقدامی مرموز دست به آتش افروزی یک مغازه زدند .

روز 2 شهریور ماه سال جاری ماجرای آتش سوزی یک مغازه تأسیساتی به ایستگاه آتش نشانی منطقه 10 و کلانتری 139 مرزداران اعلام شد و خیلی زود تیم های امدادی و پلیس در محل آتش سوزی حاضر شدند.

عملیات اطفای حریق کلید زده شد و کارشناسان آتش نشانی پس از پایان عملیات، علت آتش سوزی را عمدی اعلام کردند که همین کافی بود که تا تیمی از ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران برای شناسایی عاملان این آتش سوزی عمدی وارد عمل شوند.

ماموران در گام نخست تحقیقات به محل آتش سوزی رفته و با بررسی تصاویر دوربین مداربسته در نزدیکی مغازه تاسیساتی پی بردند که 2 مرد سوار بر خودروی پراید هاچ بک سفید رنگ در حالیکه صورت هایشان را پوشانده بودند اقدام به تخریب شیشه مغازه کرده و سپس با ریختن مایع آتش زا به داخل مغازه اقدام به آتش افروزی زده و پا به فرار گذاشته اند.

تیم جنایی  در این مرحله تحقیقات میدانی را آغاز کردند و پی بردند که تعدادی از بستگان و دوستان صاحب مغازه دارای خودروی پراید هاچ بک هستند و این در حالی بود که مرد مغازه دار تاکید داشت که با کسی اختلاف شخصی و مالی ندارد.

ماموران در این مرحله پی بردند که جواد 34 ساله، یکی از دوستان خانوادگی صاحب مغازه در ماجرای آتش افروزی نقش اصلی را داشته است و روز 24 شهریورماه ، ماموران با هماهنگی بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 2  موفق به دستگیری جواد در مخفیگاهش شدند.

 جواد خیلی زود به آتش افروزی مغازه تاسیساتی اعتراف کرد و همدستش علیرضا 35 ساله که در ماجرای آتش زدن مغازه نقش داشت را لو داد.

بدین ترتیب علیرضا نیز در همان روز در نزدیکی بازار مولوی دستگیر شد و وقتی دید همدستش او را لو داده به ناچار لب به سخن باز کرد.

هر دو آتش افروز در بازجویی ها برای اعلام انگیزه خود در این آتش افروزی سکوت کردند و حتی در بازجویی های جداگانه نیز ادعای متفاوتی درباره علت این کار اعلام کرده اند.

بنا به این گزارش،متهمان برای تحقیقات بیشتر و افشای انگیزه این آتش افروزی در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.