در ماه آینده میلادی

ترامپ با خانواده به انگلیس می‌رود

عباس حاجی‌بابایی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قصد دارد در سفر ماه آتی میلادی خود به بریتانیا، خانواده خود را نیز به همراه ببرد.

به گزارش گاردین قرار است فرزندان بزرگسال ترامپ به همراه همسران خود در این سفر وی راه همراهی ‌کنند. نه کاخ باکینگ‌هام انگلیس و نه کاخ سفید، هیچ کدام لیست مهمانان مراسم ضیافت شام برای تاریخ سوم ژوئن (سیزدهم خرداد ماه) را تأیید نکرده‌اند؛ اما ای‌بی‌سی نیوز آمریکا مدعی شده که ملانیا، همسر، ایوانکا دختر و جرد کوشنر دامادش، در این سفر ترامپ را همراهی می‌کنند.

همه این افراد به غیر از همسر ترامپ و تیفانی، دیگر دختر ترامپ، و نیز دونالد جی‌آر و اریک پسران ترامپ و لارا همسر اریک، هم‌اکنون سمت‌هایی در کاخ‌سفید در اختیار دارند.

مگی هابرمن، خبرنگار کاخ سفید روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در توئیتر خود نوشت که بازدید ترامپ شامل فرزندان وی که در کاخ سفید کار می‌کنند و دیگر فرزندان بزرگسال وی می‌شود.

دونالد جی آر و اریک، معاونین اجرایی رئیس‌جمهور در تجارت دارایی ترامپ در سازمان ترامپ هستند. دونالد جی آر در ژوئن 2016، (خرداد - تیر 95) برای شهادت در مورد ملاقات خود با نمایندگان روسیه در روزهای اوج کارزار انتخاباتی ترامپ، به سنای آمریکا احضار شد. وی قرار بود در مورد ارائه اطلاعات مخرب در مورد هیلاری کلینتون، رقیب پدرش شهادت دهد. اگر آن‌ها در این سفر پدرشان را همراهی کنند، احتمالاً با پرنس ویلیام و هری دیدار خواهند داشت. قرار است در این سفر سه روزه، ترامپ با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در صورت عدم استعفای وی از دولت، دیدار داشته باشد. ترامپ یکی از منتقدان دائمی نخست وزیر بریتانیا و همچنین نایجل فریج، یکی از رهبران حزب برگزیت بریتانیا به شمار می‌رود.