بعد از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان و هشداری که به صهیونیست‌ها درباره هرگونه ماجراجویی در سوریه یا لبنان داد، رژیم اسرائیل دو رزمایش در مناطق شمالی اجرا کرد.

پیش‌تر حسن نصرالله بیان کرد، ما همیشه آماده هستیم و احتمال حملات جنگی اسرائیل را هر زمانی می‌دهیم نشانه‌ها روشن است... غسان بن جدو گفت، احتمال این‌که دشمن در حساب و کتاب خود اشتباه کند، وجود دارد. نصرالله گفت، یکی از مشکلات در سال 2009 این بود که نخست‌وزیر اسرائیل حالش بحرانی بود و متهم به اتهامات مختلف بود. در چنین وضعی ممکن است او بخواهد خود را قهرمان جلوه دهد و برای فرار از اتهامات فساد، ممکن است وضعیت را به‌سوی جنگ پیش ببرد با این هدف که نشان دهد او مسئول یا وزیر دفاع محکمی است. این فرد نتانیاهو ممکن است در این ما‌ه‌ها دچار اشتباهاتی شود اما ما و کل محور مقاومت برای همه احتمالات آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها باید متوجه باشند که نتانیاهو اگر دچار اشتباهاتی شود؛ مقاومت و کل محور مقاومت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند.

نصرالله هشدار داد که بعید می‌داند نتانیاهو علیه لبنان مرتکب اشتباهی شود اما ممکن است مکان این اشتباه در سوریه یا حتی در غزه باشد... الآن غزه تحت‌فشار است. مردم غزه تسامح نخواهند کرد؛ و سقف خواسته‌هایشان پایین نیست. غزه از حیث روانی نیز آماده است و آماده پاسخ نظامی در شرایط حساس برای وطن خود است.

در‌ پی افزایش این مجادلات لفظی بین مقامات رژیم صهیونیستی با ایران و حزب‌الله لبنان، ارتش این رژیم از برگزاری دو رزمایش نظامی در دریا و زمین خبر داد.

به نوشته روزنامه جروزالم پست این رزمایش‌های نظامی در‌ی نگرانی تل‌آویو از طرح‌های مقاومت در منطقه و توسط نیروی دریایی اسرائیل در آب‌های شمالی و نیروی زمینی این رژیم در مناطق نزدیک مرز لبنان و سوریه برگزار شدند.

طی رزمایش زمینی در نزدیکی مرزهای لبنان طی هفته‌ای که گذشت، گردان 450 فرماندهی شمالی، معروف به بیسلاماخ ضمن شبیه‌سازی نبرد تمام‌عیار با جنبش مقاومت حزب‌الله، شرایط حملات موشکی گسترده به مناطق شمالی فلسطین اشغالی را تمرین کردند.

سرهنگ لیران بیتون از فرماندهان این رزمایش در گردان 450 به جروزالم پست گفت: این یک تمرین مهم برای جنگ بعدی در شمال فلسطین است و دشمن از تمام جبهه‌ها ما را نیز به چالش می‌کشد؛ جنگ بعدی با موارد قبلی متفاوت خواهد بود.

بیتون با اذعان به افزایش توان رزمی و نظامی حزب‌الله توضیح داد: دشمن، قوی‌تر شده است، تسلیحات پیشرفته‌تر و تجربه بیشتری کسب کرده است. هر دو طرف پیشرفت کرده‌اند و ما دشمنانمان را می‌شناسیم. البته مطمئنم در زمان جنگ که برسد؛ آن‌ها هم ما را به‌خوبی می‌شناسند.

از سوی دیگر، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کند دو ماه و نیم مشغول آماده‌سازی برای رزمایش در دریای مدیترانه بوده، شامگاه چهارشنبه (دهم بهمن ماه) این رزمایش را باهدف شبیه‌سازی حملات موشکی به سکوهای استخراج گاز اسرائیل، آغاز کرد.

در این رزمایش، یک کشتی قدیمی به‌عنوان کشتی جنگی متخاصم که قصد دارد به سکوهای گازی رژیم صهیونیستی حمله موشکی انجام دهد، در فاصله 150 تا 200 کیلومتری سواحل شمالی فلسطین اشغالی در نظر گرفته شده بود.

یکی از افسران ارشد نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با بیان این‌که چنین رزمایشی طی حداقل 20 سال گذشته برگزار نشده بود؛ مدعی شد که اسرائیلی‌ها باید حضور نظامی خود در آب‌های اقتصادی دریای مدیترانه را افزایش دهند.

این رزمایش‌های جدید رژیم تل‌آویو در حالی برگزار شد که چند روز پیش سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با شکستن سکوت سه ماهه خود، به صهیونیست‌ها هشدار داده بود که حزب‌الله نه تنها موشک‌های نقطه‌زن، آن‌هم به میزان کافی، در اختیار دارد بلکه توانایی این را دارند از هر راهی که بخواهند زمینی، هوایی یا دریایی وارد اراضی اشغالی شوند.