جنگ غزه در حالی سی و یکمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را گذراند که نیروهای اشغالگر همچنان به دلیل حملات مقاومت عملیات زمینی خود را به کندی پیش می‌برند و هر بار حملات هوایی بی‌سابقه به تاسیسات غیرنظامی و مسکونی انجام می‌دهند. آنها حملات به اطراف بیمارستان‌ها را افزایش داده‌اند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین آمار خود از تعداد شهدای حملات اسرائیل به غزه اعلام کرد تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است که بیش از ۶ هزار نفر آن کودکان و زنان بوده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: اشغالگران تنها بیمارستان سلامت روان در نوار غزه را هدف قرار دادند. بیمارستان تخصصی کودکان الرنتیسی هدف قرار گرفته،  ۴ تن در مرکز انکولوژی کشته و ۷۰ تن زخمی شدند. 

اشغالگران جنگی دیوانه‌وار علیه بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در نوار غزه به راه انداخته‌اند. اشغالگران در ساعات گذشته ۱۹ حمله داشتند که جان ۲۹۲ تن را گرفت. ۱۰۰۲۲ تن از آغاز تجاوز به شهادت رسیده‌اند، اشغالگران همچنان درباره وجود راهروهای امن برای آوارگان و پرسنل پزشکی دروغ می گویند. راهروهای امنی که اشغالگران از آن صحبت می کنند چیزی جز راهروهای مرگ نیستند. 

با ورود تجاوزکارانه به غزه، نظام سلامت کاملاً ناتوان شده است. از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای ایجاد یک کریدور انسانی امن برای اطمینان از عبور کمک‌ها تلاش کنند. هدف‌گیری مستقیم نانوایی‌ها منجر به بحران بزرگی در تامین غذا برای مردم شده است. اشغالگران سکوت جهانی را به عنوان چراغ سبز برای ادامه کشتارهای خود دریافت 

می‌کنند. 

کمیسر کل آنروا نیز به الجزیره گفت: حدود ۵۰ مدرسه و تأسیسات این آژانس که ۷۰۰۰۰۰ آواره را در خود جای داده بودند، بمباران شدند. گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: از بامداد امروز (دوشنبه) چهار خودروی اسرائیل را در حومه اردوگاه الشاطی و محله شیخ رضوان با گلوله‌های یاسین ۱۰۵ منهدم کرده‌است. 

این گردان‌ها همچنین از انهدام یک فروند تانک اسرائیل که به جنوب تل الهوا نفوذ کرده بود، خبر داد و گفت، آن را با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده‌است. گردان‌های القسام در ادامه نیز از هدف قرار دادن نیروهای دشمن در حالِ نفوذ به شمال غرب بیت لاهیا با گلوله‌های خمپاره خبر داد. گردان‌های القسام پیشتر هم گفت: با گلوله‌های خمپاره تجمع صهیونیست‌هایی که در حال نفوذ به شرق حجر الدیک بودند، هدف قرار دادیم.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه یکشنبه گفت که نیروهای ارتش محاصره شهر غزه را کامل و نوار را به دو بخش شمال و جنوب غزه تقسیم کردند. هاگاری در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که ارتش به رهبری تیپ جولانی محاصره شهر غزه را تکمیل کرده و (ارتش) نیز به سواحل شهر رسیده‌است. 

وی افزود که این اقدام برای فشار بر جنبش حماس بسیار مهم است. روزنامه هاآرتص گزارش داد که نظامیان صهیونیست شهر غزه و اطراف آن را از هوا، زمین و دریا محاصره کرده‌اند و مقامات صهیونیست تخمین می‌زنند که نیروهای پیاده نظام در ۴۸ ساعت آینده وارد شهر غزه 

خواهند شد.

در همین راستا نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه آتی در شهر ریاض عربستان برای بررسی تجاوز ادامه‌دار اسرائیل به نوار غزه برگزار می‌شود. سازمان همکاری اسلامی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که این نشست سران بنا به دعوت عربستان به عنوان رئیس کنونی سران اسلامی برگزار می‌شود. 

همچنین در گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزماینر آمده است، حزب‌الله لبنان با داشتن حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار نیرو و بیش از ۱۵۰ هزار موشک و تجربه جنگی گسترده در سوریه و مناطق مختلف خاورمیانه، این قدرت را به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان اسرائیل تبدیل کرده‌ که نشان می‌دهد غرب نگران فعال شدن جبهه شمال است.