با نفوذ هکرهای سایبری؛

ایمیل مقامات دولتی در آمریکا هک شد

آمارها حاکی از آن است که آدرس ایمیل و پست الکترونیکی چهار نفر از دستیاران ارشد کمیته کنگره ملی حزب جمهوری‌خواه ایالات‌متحده آمریکا هک شده و در دسترس هکرها قرار گرفته است.

با توجه به افزایش روزافزون نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به وسایل الکترونیکی همچون رایانه و گوشی‌های هوشمند، بسیاری از ایمیل‌های مقامات ارشد سیاسی و دولتی در سراسر جهان همواره مورد هک و نفوذ هکرها قرار می‌گیرند و این امر مشکلات امنیتی متعددی را برای کشورهای مختلف جهان ایجاد می‌کند. باوجود تلاش‌ها و هشدار متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری، سالانه بارها اخبار هک و نفوذ هکرها به ایمیل و حساب‌های کاربری مورداستفاده مقامات سیاسی و دولتی در رسانه‌ها به گوش می‌رسد. مقامات حزب جمهوری‌خواه در ایالات‌متحده آمریکا افشا کرده‌اند که ایمیل و حساب کاربری پست الکترونیک چهار نفر از دستیاران ارشد عضو کمیته ملی این حزب در جریان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای سال جاری میلادی هک شده است. بر اساس گزارش وب‌سایت Channel NewsAsia، در ماه‌های گذشته اخبار و گزارش‌های بسیاری در خصوص نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به ایمیل و حساب‌های کاربری شخصی و یا رسمی مقامات ارشد سیاسی و حزبی در آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد تلاش‌های بسیار زیادی به‌منظور تأثیرگذاری در سیاست‌های داخلی و خارجی کاخ‌ سفید صورت گرفته است. هنوز معلوم نشده است که هکرها و مجرمان سایبری مربوطه از سوی چه کشور و چه نهادی تحت حمایت قرار گرفته‌اند و یا حتی از چه طریقی به گذرواژه و حساب کاربری این دستیاران ارشد سیاسی و دولتی دسترسی پیداکرده‌اند.

    


وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:

به توافق منع موشک های اتمی پایبندیم

با وجود اعلام آمریکا در تعلیق پیمان منع موشک‌های میان برد اتمی، وزارت خارجه روسیه از پایبندی کامل خود به این پیمان خبر داد. در حالی‌که وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن ظرف 60 روز آینده پایبندی به پیمان منع موشک‌های میان برد اتمی INF را تعلیق خواهد کرد، روسیه از ادامه تعهد خود به این پیمان خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری شین هوا وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه شب (13 آذر ماه) اعلام کرد که مسکو به‌طور کامل به مفاد این پیمان پایبند است. بر اساس این گزارش، مقام‌های روسیه بارها گفته‌اند که خروج احتمالی آمریکا از این پیمان تمامی جهان را وارد مسابقه تسلیحاتی می‌کند. روسیه همچنین اعلام داشته که آماده رفع هرگونه مشکل در اجرای این پیمان با آمریکا است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل روسیه را به نقض پیمان منع استفاده از موشک‌های اتمی میان برد متهم و تهدید کرد که کشورش را از آن خارج می‌کند

 ترامپ در سخنان خود مدعی شد: ما طرفی هستیم که داخل توافق مانده‌ایم و آن را رعایت کرده‌ایم ولی روسیه، متأسفانه از آن پیروی نکرده است؛ بنابراین، ما این توافق را خاتمه خواهیم داد و از آن خارج می‌شویم.

وی اضافه کرد: روسیه این توافق را نقض کرده است. آن‌ها سال‌ها است که این توافق را نقض کرده است. نمی‌دانم چرا رئیس‌جمهور اوباما چرا در این مورد مذاکره نکرد یا از این توافق خارج نشد. ما دیگر به آن‌ها اجازه نخواهیم داد یک توافق هسته‌ای را نقض کنند و وقتی که ما اجازه کار تسلیحاتی نداریم آن‌ها بروند و این کار را انجام دهند.