نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رضایت از عملکرد شغلی جو بایدن در ۱۰۰ روز اول شروع به کارش سومین مورد پایین برای یک رئیس‌جمهوری آمریکا از ۱۹۴۵ است و بعد از دونالد ترامپ در ۲۰۱۷ و جرالد فورد در ۱۹۷۴ قرار گرفته است. نظرسنجی ای‌بی‌سی و واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد جو بایدن را تایید می‌کنند، بیش از ۴۲ درصدی که در همین بازه زمانی از ترامپ طرفداری کردند اما کمتر از ۶۱ درصدی که نظر مثبت به ریاست جمهوری باراک اوباما داشتند. محبوبیت جرالد فورد، سی و هشتمین رئیس جمهوری آمریکا پس از عفو ریچارد نیکسون هم ۴۸ درصد بود. بایدن بالاترین میزان تایید را (۶۵ درصد) بابت ارائه بسته پاندمی دارد و مدیریت او در این پاندمی ۶۴ درصد حمایت شد. در همین حال پایین‌ترین میزان حمایت از او نحوه مدیریت او در بحران مهاجران در مرز جنوبی آمریکا با ۳۷ درصد رقم خورد. عملکرد اقتصادی او هم ۵۲ درصد تایید گرفت.

این نظرسنجی به صورت تلفنی از ۱۸ تا ۲۱ آوریل به زبان انگلیسی و اسپانیایی بین ۱۰۰۷ فرد بالغ در سراسر آمریکا انجام شد. میانگین محبوبیت ۱۴ رئیس جمهوری آمریکا از هری ترومن در سال ۱۹۴۵ تا بایدن در ۱۰۰ روز اول ۶۶ درصد بوده است. در پشت محبوبیت کلی بایدن در این نظرسنجی ای بی سی که از طرف انجمن تحقیقات لنگر انجام شد، طیفی از ارزیابی‌های مختلف وجود دارد. حمایت از بسته زیرساختی ۲ تریلیون دلاری او به ۵۲ درصد سقوط کرد، همچون میزان تاییدیه او برای مدیریت اقتصاد. همچنین او تنها ۳۷ درصد بابت کار روی وضعیت مهاجران در مرز مکزیک - آمریکا مورد حمایت قرار گرفت. به طور گسترده‌تر، ۵۳ درصد ابراز نگرانی می‌کنند که بایدن برای افزایش اندازه و نقش دولت در جامعه ایالات متحده کارهای زیادی انجام خواهد داد. به همین ترتیب، ۴۰ درصد او را بیش از حد لیبرال می‌دانند، بیشتر از آخرین سلف‌های دموکرات او در ۱۰۰ روز اول کارشان -باراک اوباما ۳۳ درصد و بیل کلینتون ۲۶ درصد. (این میزان بعداً در دوره ریاست جمهوری اوباما افزایش یافت).

قابل توجه است که در حالیکه محبوبیت کلی بایدن در سوابق تاریخی عقب است، از سلف قبلی او میزان بالاتری را نشان می‌دهد. ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکاست که هرگز به تایید اکثریت دست نیافت و با ۳۸ درصد محبوبیت شغلش را ترک کرد که این میزان ۱۴ درصد کمتر از وضعیت امروز بایدن است. ترامپ بابت مدیریت کروناویروس هم ۳۸ درصد تایید شد که باز هم ۲۶ درصد پایین‌تر از وضعیت امروز بایدن است. در مقابل، امتیاز بایدن برای اداره اقتصاد اساساً همان رتبه ترامپ در ژانویه است و این را به عنوان یک چالش واضح نشان می‌دهد. در واقع فقط ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها اقتصاد را مثبت ارزیابی می‌کنند، بسیار پایین‌تر از سطح قبل از پاندمی. در عوض ۵۸ درصد می‌گویند که وضعیت اقتصاد در شکل نه چندان خوب یا ضعیفی قرار دارد. دارایی‌های ریاست جمهوری غالباً با شرایط اقتصادی ارتباط نزدیک دارد. حزب‌گرایی شدید در سال‌های هم اخیر عاملی در رتبه‌بندی کلی بایدن است. فقط ۱۳ درصد از جمهوری‌خواهان کار او را تأیید می‌کنند که این دقیقاً مطابق با تایید دموکرات‌ها در مورد ترامپ در ۱۰۰ روز اول کار اوست. در عوض، اوباما در آوریل ۲۰۰۹ به میزان ۳۶ درصد مورد حمایت جمهوری‌خواهان قرار گرفت و جورج بوش هم در ۱۰۰ روز اول کارش ۳۹ درصد از سوی دموکرات‌ها تایید شد. میزان تایید بایدن در میان گروه‌های زیر به اوج خود رسیده است، دموکراتها ۹۰ درصد، لیبرال‌ها ۸۶ درصد و سیاه پوستان ۸۲ درصد. این در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی به نسبت غیر تحصیل کرده‌ها ۱۲ درصد بالاتر است و ۶۰ درصد به ۴۸ درصد را نشان می‌دهد.