یک منبع دولتی گزارش داد که نیروهای ارتش وابسته به دولت هادی در مسیر حرکت به سمت عدن، بامداد روز گذشته (دوشنبه) وارد زنجبار مرکز استان أبین در جنوب یمن شدند. این منبع افزود که نیروهای هادی موفق شدند منطقه شیخ سالم در اطراف زنجبار را به کنترل خود درآورند و نیروهای گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) نیز عقب‌نشینی کردند. طبق گزارش وبگاه المشهد الیمنی، نیروهای دو طرف از دیشب در مرکز شهر صف‌آرایی کرده‌اند و نوعی ترس و وحشت بین ساکنان شهر از احتمال وقوع درگیری به وجود آمده است به خصوص اینکه ائتلاف سعودی در مهار نزاع بین دو طرف در شهر عدن ناکام مانده است. وبگاه عناوین بوست یمن نیز گزارش کرد که بامداد دیروز (دوشنبه) درگیری‌های خشونت‌باری بین نیروهای شورای انتقالی جنوب و نیروهای هادی در منطقه ضیقه بخش المحفد واقع در استان أبین به وقوع پیوست.

یک منبع امنیتی گفت نیروهای شورای انتقالی جنوب با نیروهای هادی که از مأرب وارد این منطقه شده‌اند، درگیر شده‌اند و دو طرف به سمت یکدیگر آر پی جی شلیک می‌کنند. این منبع افزود که تجهیزات نظامی و نیروهای هادی همچنان در حال ورود به منطقه شقره هستند و قصد دارند وارد درگیری نظامی با شورای انتقالی شده تا عدن را از آن‌ها پس بگیرند. در این راستا وبگاه عدن نیوز نیز به نقل از منابع محلی از میانجی‌گری تعدادی از شیوخ در استان أبین برای خروج امن «عبداللطیف السید» فرمانده گروه موسوم به الحزام الأمنی (شاخه نظامی المجلس الانتقالی) از أبین برای انتقال به عدن، خبر دادند. این منابع گفتند که السید با ترک أبین موافقت کرده و خواستار میانجی‌گری برای خروج از زنجبار به همراه نیروهای خود و سلاح و تجهیزات آن‌ها شده است. به گفته این منابع، شیوخ أبین به السید مهلت داده‌اند تا تنها با سلاح شخصی خود از أبین خارج شده و تمامی سلاح‌های سنگین و متوسط را در شهر باقی گذارد در غیر این صورت نیروهای هادی با کمک قبایل شهر وارد زنجبار خواهند شد. جنوب یمن و استان‌های جنوبی یمن جولانگاه متحدان عربستان و امارات شده است.

این دو بشدت با هم اختلاف دارند و شهرهای جنوبی را به میدان جنگ خود تبدیل کرده و در عین حال ائتلاف سعودی اماراتی ادعا می‌کند که برای بازگرداندن دولت هادی به قدرت، به یمن حمله کرده است.

در همین رابطه برخی منابع اعلام کردند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر چند موضع مهم استان البیضا مسلط شده‌اند و شماری از نیروهای دولت مستعفی این کشور کشته و مجروح شدند. در این راستا شبکه المسیره اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به جنبش انصارالله تسلط چند موضع مهم در منطقه قانیه در استان البیضا را به دست گرفتند. طبق این گزارش، طی درگیری میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای تحت امر دولت مستعفی این کشور در البیضا شماری از عناصر این دولت کشته و مجروح شدند. در همین راستا، یک منبع نظامی گفت که شماری از فرماندهان نیروهای تحت امر دولت مستعفی در جریان این درگیری‌ها کشته شدند. طبق گفته این منبع، از جمله فرماندهان مذکور محمد العقیلی، فرمانده تیپ ۱۵ نیروهای دولت مستفی و فرمانده جناحی به نام  شائع بحیبح است. منابع آگاه همچنین اعلام کردند که سرنوشت شمار دیگری از فرماندهان نیروهای عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن مشخص نیست. این در حالیست که اخیراً فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده که بحران یمن و شیوع کرونا ویروس به حدی جان غیرنظامیان را به خطر انداخته که جامعه جهانی باید ظرف روزهای آینده قطعنامه الزام‌آور برای جلوگیری از جنگ و خونریزی به تصویب برساند.