دست‌کم ۴۰ غیرنظامی در یک جشن عروسی در پی حمله هوایی و زمینی نیروهای ویژه افغان به مخفیگاه طالبان کشته شدند. اکثر کشته‌شدگان زن و کودک بودند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره،  ۱۸ نفر دیگر هم در پی این حملات زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. نیروهای امنیتی افغانستان به‌دلیل وارد کردن تلفات به غیرنظامیان طی حملات شب گذشته به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه این عملیات در موسی قلعه ، ۲۲ عضو خارجی طالبان کشته و ۱۴ نفر هم دستگیر شدند که تروریست‌های دستگیر شده شامل پنج تبعه پاکستانی و یک بنگلادشی هستند. همچنین یک انبار بزرگ از تجهیزات تروریست‌ها نیز نابود شده است.

 چند روز قبل از این حمله مرگبار، نیروهای آمریکایی هم با سرنگونی یک پهپاد در ۱۹ سپتامبر (28 شهریور ماه) باعث کشته‌ شدن حداقل ۳۰ کشاورز در استان ننگرهار در شرق افغانستان شدند. در آن حمله دست‌کم ۴۰ نفر دیگر هم زخمی شدند. نیروهای آمریکایی گفتند که در آن حمله، جنگنده‌های آمریکایی گروهک تروریستی داعش را هدف قرار داده بود که منجر به کشته شدن تعدادی از کشاورزان این منطقه شد.