با بالا گرفتن اختلافات ژاپن و کره‌ جنوبی، رزمایش نظامی دو روزه کره‌ جنوبی در جزایر محل مناقشه با ژاپن، از روز یکشنبه (سوم شهریور ماه) آغاز شد.

به گزارش یونهاپ، این رزمایش با مشارکت نیروی ‌دریایی، هوایی و ارتش کره ‌جنوبی و با استفاده از ناوهای جنگی و هواپیماها در اطراف جزایری که کره جنوبی دوکدو و ژاپن تاکه شیما می‌خواند آغاز شد.

این رزمایش معمولا هر دو سال یکبار در ماه‌های ژوئن و دسامبر(تیر ودی ماه) با هدف جلوگیری از نفوذ احتمالی نیروهای خارجی در این جزیره و آب‌های اطراف آن برگزار می‌شود.

یک‌مقام نیروی‌دریایی ارتش کره‌جنوبی گفت: با توجه به اهمیت و اندازه این رزمایش، ارتش آن را  تمرین دفاع از قلمرو دریای‌شرقی نام‌گذاری کرده است تا عزم خود را برای دفاع از قلمروهای کشور در دریای‌شرقی از جمله دوکدو نشان دهد.

وزارت‌خارجه ژاپن هم در نخستین واکنش به برگزاری این رزمایش، آن را غیرقابل‌ پذیرش عنوان کرد و اعلام کرد این جزایر بخشی از تمامیت ارضی ژاپن هستند.

در یک‌ماه گذشته ابتدا ژاپن، کره‌ جنوبی مقابل را از لیست شرکای تجاری قابل اعتماد حذف کرد و بعد، کره‌جنوبی نیز از توافق تبادل اطلاعات نظامی با توکیو خارج شد.