رئیس‌جمهور ترکیه خریداری سامانه سامانه S-۴۰۰ را ضرورت دانسته و تاکید کرد: اساس اقدامات‌ ما، اولویت امنیتی کشور و آینده ملت‌ بوده و خواهد بود.

به گزارش آناتولی روز شنبه (دوم مرداد ماه)، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم فارغ التحصیلی افسران ژاندارمری و گارد ساحلی در آنکارا گفت: اساس اقدامات‌ ما، اولویت امنیتی کشور و آینده ملت‌ بوده و خواهد بود. لابد نیاز بود که سامانه S-۴۰۰  را خریدیم.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: پایه غربی دالان کریدور تروریسم در مرزهای ترکیه را قطع کردیم. از طریق مذاکرات و قطع پای شرقی آن نیز نقشه بزرگی را خنثی خواهیم کرد. 

اردوغان با بیان این‌که در گفت‌وگوی تلفنی یک‌ساعت ‌و ‌نیم خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به این موضوع پرداخته است، افزود: هفته آینده نیز با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره خواهم کرد.  وی افزود: ترکیه این اقدامات را به منظور حفاظت از حق‌ و حقوق ۸۲ میلیون شهروند خود و همچنین مبارزه با تروریسم انجام می‌دهد. کسانی که در قبال اقدامات مشابه از اسپانیا تا فرانسه سکوت کردند، وقتی مسئله ترکیه مطرح می‌شود آشوب می‌کنند. این اقدام نه به‌دلیل دموکراسی‌خواهی، بلکه از سر دشمنی با کشور ماست.