نخست‌وزیر بریتانیا به رهبران فرانسه و آلمان تاکید می‌کند پارلمان وست‌مینستر نمی‌تواند جلوی اجرای بریگزیت را بگیرد و اگر قرار است بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج نشود باید یک توافق جدید حاصل شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ بوریس جانسون در اولین سفرش بهعنوان نخست‌وزیر بریتانیا با همتایان اروپایی خود در آستانه نشست ۲۴-۲۶ اوت (دوم تا ششم شهریور ماه) نشست گروه هفت در فرانسه دیدار می‌کند. دفتر نخست‌وزیری بریتانیا می‌گوید، بریتانیا ۳۱ اکتبر (یازدهم فروردین ماه)، با یا بدون توافق، از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و پارلمان بریتانیا نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.  در حالی‌که بوریس جانسون مرتبا به ترک اتحادیه اروپا بدون توافق در ۳۱ اکتبر (یازدهم فروردین ماه) وعده می‌دهد، پیشنهاد کرده این نهاد با مذاکره دوباره بر سر شرایط بریگزیت موافقت کند. هنوز مشخص نیست که قانون‌گذاران قدرت استفاده از پارلمان برای جلوگیری از بریگزیت در ۳۱اکتبر (یازدهم فروردین ماه) را دارند یا خیر.

مخالفان عدم توافق می‌گویند، این مسئله برای بریتانیا که زمانی یکی از امن‌ترین دموکراسی‌های غرب محسوب می‌شد، فاجعه‌بار است. خروج بی‌نظم به رشد جهانی آسیب می‌زند و ادعای لندن در رابطه با این‌که مرکز مالی برتر جهان است، تضعیف می‌کند.