شرکت روس‌اتم بامداد شنبه (نوزدهم مرداد ماه) خبر داد که روز پنجشنبه (هفدهم مرداد ماه) طی یک حادثه در آزمایش یک پیشرانه سوخت مایل در منطقه آرخانگلسک پنج نفر کشته و سه نفر نیز به شدت با آسیب‌دیدگی سوختگی مواجه شدند.

بر اساس گزارش‌ها، پیش از این حادثه مهندسان و تکنسین‌های شرکت روس‌اتم در حال کار روی منبع قدرت ایزوتوپ یک سیستم پیشرانه بودند که این حادثه رخ داد.

خبرگزاری اینترفکس پنج‌شنبه (هفدهم مرداد ماه) به نقل از مقام‌های بندر آرخانگلسک خبر داده بود که در پی انفجارها در نزدیکی این بندر، کشتیرانی در بخشی از دریای سفید به مدت یک‌ماه ممنوع خواهد بود. پس از این حادثه، میزان تشعشعات رادیواکتیو برای مدت کوتاهی افزایش یافته، اما اندکی بعد این میزان به حالت عادی بازگشته است.

همچنین منابع خبری روز جمعه نهم ماه اوت (هجدهم مرداد ماه) نیز از وقوع چند انفجار در یک زاغه مهمات در منطقه‌ سیبری خبر دادند.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد در پی این انفجارها که در شهر کراسنویارسک، سومین شهر بزرگ منطقه سیبری به وقوع پیوسته پنج نفر زخمی شدند. خبرگزاری اینترفکس مدعی شده این انفجارها بر اثر اصابت رعد و برق به وقوع پیوستند.