وزیر خارجه کوبا از جامعه جهانی خواست تا مانع از تداوم اقدامات خصمانه واشنگتن علیه کوبا و مردم این کشور منطقه آمریکای لاتین شود.

به گزارش شبکه تله سور، برونو رودریگز روز گذشته ضمن تاکید بر اینکه آمریکا همگرایی کوبا و مردمش را هدف قرار داده است، از جامعه جهانی خواست تا اقداماتی را در راستای پایان دادن به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه هاوانا انجام دهد.

رودریگز در صفحه توییترش نوشت: جامعه جهانی باید اقداماتی را در راستای پایان دادن به بی‌مسئولیتی‌های دولت کنونی واشنگتن انجام دهد. این مقام ارشد کوبایی اقدام اخیر دولت آمریکا در جلوگیری از ورود سوخت به کوبا را محکوم کرد.

رودریگز در ادامه این توییت نوشت: اقدامات خصمانه اقتصادی آمریکا علیه کوبا افزایش یافته است. واشنگتن فعالیت‌های غیرقانونی از جمله رهگیری و تعقیب کشتی‌های کوبایی و همچنین تهدید شرکت‌های بین‌المللی کشتیرانی و بیمه برای عدم همکاری با دولت هاوانا را محکوم می‌کند.

این توییت وزیر خارجه کوبا در حالی منتشر شده است که دولت دونالد ترامپ در سال جاری اقدامات علیه دولت هاوانا را تشدید کرده است. کاخ‌سفید با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به دنبال آسیب زدن به کوبا است.