مرد بلژیکی می‌تازد 

به جای دو مربی پرسروصدای قبلی که نتایج درخشانی را در تراکتور پشت سر نگذاشتند، جرج لیکنز از این تیم یک مدعی تمام عیار برای قهرمانی ساخته است. نتایج موردعلاقه تبریزی‌ها با جان توشاک و محمد تقوی به دست نیامد اما این تیم توانست با هدایت سرمربی بلژیکی، اوج بگیرد و حالا تنها 2 امتیاز با صدر جدول فاصله داشته است. این فاصله در حالی شکل گرفته که تراکتور سه هفته دیگر در خانه میزبان تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس خواهد بود. با توجه به برنامه بازی‌ها، قرمزهای تبریز از شانس بسیار خوبی برای تجربه اولین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ برخوردار هستند. لیکنز شاید رزومه‌ای در حد توشاک نداشته باشد و شاید حرکاتی شبیه حرکات تونی اولیویرا در کنار زمین انجام ندهد اما با رسیدن به جام می‌تواند چهره محبوب هواداران باشگاه باشد. لیکنز تا امروز هرگز روی نیمکت تراکتورسازی شکست نخورده و همچنان بدون باخت به کارش ادامه می‌دهد. در صورت شکست دادن سپیدرود در دیدار آخر هفته، لیکنز تبدیل به اولین مربی تراکتور در تاریخ لیگ برتر خواهد شد که این تیم را به 6 برد پیاپی در این رقابت‌ها می‌رساند. پیش از این ژنرال و تونی با تراکتور 5 پیروزی متوالی در کارنامه داشتند. 

    


شغل تازه شاگردِ محبوب پرفسور

دوران حضور سیروس نعمتی‌نژاد در استقلال خوزستان نیز به پایان رسید. این مربی با تصمیم مدیران باشگاه از تیم جدا شد و جایش را به یک چهره شناخته شده داد. سیدمحمد علوی تا پایان فصل هدایت باشگاه قعرنشین لیگ برتر را بر عهده گرفته است. حفظ استقلال خوزستان در شرایط فعلی، چیزی شبیه یک ماموریت غیرممکن است اما شاید علوی بتواند این ماموریت دشوار را با موفقیت به پایان برساند. علوی در دوران بازی، هافبک دفاعی موردعلاقه برانکو ایوانکوویچ بود و دائما در ترکیب اصلی تیم او به میدان می‌رفت. او یکی از مهره‌هایی بود که با تیم ملی روی سکوی سوم جام ملت‌ها قرار گرفت و شانس صعود به جام جهانی را به دست آورد. از آن تیم، چهره‌هایی مثل دایی، گل‌محمدی، علی کریمی و جواد نکونام این فصل در لیگ برتر مربیگری کرده‌اند و حالا نوبت به علوی است که خودش را در قامت یک سرمربی محک بزند. اگر چه شرایط باشگاه خوزستانی، چندان استاندارد به نظر نمی‌رسد. 

     


درام ومبلی

شادی گل مهاجم ولورهمپتون بعد از باز کردن دروازه واتفورد در نیمه نهایی اف.ای کاپ، به شدت خبرساز شده است. این مهاجم پس از به ثمر رساندن گل دوم تیم‌اش، این گل را با گذاشتن یک نقاب ویژه مکزیکی که نشانی از رشته کشتی کچ دارد، جشن گرفت. تصور می‌شد با این ضربه، دیگر کار واتفورد تمام شده است اما این تیم با ضربه عجیب و حیرت‌انگیز جرارد دئولوفئو اختلاف را به یک گل رساند و سپس در دقیقه 94 با پنالتی تروی دینی، کار را به تساوی کشاند. در وقت‌های اضافه نیز دئولوفئو گل سوم واتفورد را وارد دروازه حریف کرد تا قهرمان درام ومبلی لقب بگیرد. واتفورد و وولوز از تیم‌های جذاب این فصل فوتبال جزیره هستند. حالا واتفورد شانس حضور در فینال جام حذفی را به دست آورده و در این مسابقه با منچسترسیتی روبرو خواهد شد.