ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: نشست چهار جانبه سوریه با شرکت سران کشورهای ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان 27 اکتبر(پنجم آبان ماه) در شهر استانبول برگزار می شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، کالین با انتشار بیانیه ای با اعلام این خبر بیان کرد: این نشست چهار جانبه به میزبانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و با حضور ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برگزار می شود.

وی در این بیانیه اضافه کرده است: در این نشست وضعیت میدانی تحولات جنگ داخلی در سوریه، توافق ادلب و روند سیاسی حل مساله سوریه از تمامی زوایا و ابعاد بررسی شده و اتفاق نظر برای دستیابی به یک راه حل پایدار برای خاتمه دادن به اختلافات مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، پیش از این نشست چهار جانبه ای با حضور نمایندگان ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان در روز 24 شهریورماه در شهر استانبول درباره تحولات سوریه برگزار شده بود که در آن نشست، فرستادگان ویژه دولت‌های ترکیه، آلمان، فرانسه و روسیه درباره تحولات سوریه و وضعیت ادلب به رایزنی پرداختند.

این نشست کارشناسی به میزبانی ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و با حضور جان هکر مشاور امنیت ملی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، فیلیپ اتین مشاور عالی امور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه و یوری اوشاکوف مشاور عالی رئیس جمهور روسیه برگزار شده بود.

برگزاری نشست چهار جانبه در خصوص سوریه در استانبول از سوی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور پیشنهاد شده و در جریان آن وضعیت ادلب و جلوگیری از مهاجرت جدید پناهجویان سوری نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.