روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم با اشاره به تحلیل های روزنامه های صهیونیستی از ورود سامانه موشکی اس 300 به سوریه ، واکنش رژیم صهیونیستی را در این باره متناقض با تهدید های پیشین این رژیم دانست و تاکید کرد: ورود این سامانه موشکی به سوریه قواعد بازی را تغییر می دهد.

رأی الیوم در گزارشی به قلم زهیر اندراوس نوشت: خبرنگار سیاسی روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک منبع سیاسی عالی رتبه و بسیار نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که ورود سامانه موشکی اس300 از روسیه به سوریه قواعد بازی را تغییر خواهد داد.

این منبع عالی رتبه با تاکید بر این که این سامانه بسیار پیشرفته چالشی بزرگ برای رژیم صهیونیستی به شمار می آید، در ادامه افزود که تل آویو هم به شکل دیپلماتیک و هم سیاسی برای غلبه بر این چالش جدید اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به این که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هیچ حمله نظامی را به اراضی سوریه پس از سقوط هواپیمای روسی (حدود سه هفته پیش) انجام نداده است، تصریح کرد: این امر از نظر تحلیل گر سیاسی هاآرتص نشانگر ترس رژیم صهیونیستی از واکنش مسکو است.

از سویی دیگررو YNET  وابسته به روزنامه صهیونیستی بدیعوت آحارونوت با اشاره به این که سامانه موشکی ضد هوایی اس 300، عملیات ارتش رژیم اشغال گر را به شدت سخت و غیر ممکن می کند، بر اهمیت برخی اقدامات دیپلماتیک از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای رسیدگی به سیاست نامعلوم کشورش با روسیه، تاکید کرد.

این تحلیل گر صهیونیست تاکید کرد که روسیه از سه اقدام پس سقوط هواپیمای خود خبر داده بود که به ترتیب در حال اجرایی کردن آنهاست؛ نخست تجهیز سوریه به سامانه موشکی اس 300 که طبق اعلام روسیه انجام شد. اقدام دوم، طبق گفته منابع تل آویو، تجهیز سیستم دفاع هوایی سوریه به سامانه جدید نظارت الکترونیکی است که به واسطه آن سوری‌ها بهتر می توانند هواپیماهای دوست و دشمن را شناسایی کنند.

بن یشای اقدام سوم را به کارگیری سیستم های جنگی الکترونیکی برای غیر فعال کردن سیستم های ناوبری GPS و رادارهای نصب شده بر هواپیماهای جنگنده دانست و تاکید کرد که روسیه می خواهد با این اقدام از نزدیک شدن این هواپیماها به حریم هوایی سوریه و لبنان یا حمله به اهداف در سوریه جلوگیری کند.