دست‌هایی که بوی خون می‌دهد

به گفته برخی شورشیان، رژیم صهیونیستی برای اعضای این گروه‌های شورشی حقوق هم تعیین کرده است، به‌طوری‌که به هر نفر ماهانه ۷۵ دلار پرداخت می‌کند. همچنین به این گروه‌ها کمک‌های مالی اعطا کرده است تا سایر تسلیحات مورد نیاز خود را از بازار سیاه سوریه تهیه کنند برخی شورشیان اظهار کرده‌اند که هرگاه فرماندهان، گروه و موقعیت جغرافیایی خود را تغییر دهند، کمک‌ها نیز در همان جهت تغییر می‌کند و هنگامی‌که فرماندهان این گروه‌ها کشته می‌شوند و یا به دلیل مناقشات داخلی برکنار می‌شوند، این کمک‌ها نیز معلق می‌شود

سیدسجاد راضی موسوی، مترجم

تعدادی از فرماندهان و مقام‌های گروه‌های شورشی سوریه به تازگی اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی حداقل 12 گروه شورشی در جنوب سوریه را مسلح کرده و از آنها حمایت مالی می‌کند تا مانع از حضور نظامیان ایرانی و ارتش دولت اسلامی در نزدیکی مرزهای این رژیم شوند.

تسلیحاتی که از سوی رژیم صهیونیستی به گروه‌های شورشی سوریه داده شده است شامل انواع اسلحه‌های تهاجمی، مسلسل، خمپاره انداز و خودروهای نظامی می‌شود.

آژانس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی این تسلیحات را از راه سه دروازه‌ای که بلندی‌های جولان را به سوریه متصل می‌کند، منتقل کرده‌اند. رژیم صهیونیستی از طریق همین راه کمک‌های انسان دوستانه خود را نیز به شهروندان جنوب سوریه که از سال‌ها جنگ در عذاب هستند، ارسال کرده بود.

برخی شورشیان و تعدادی از روزنامه نگاران محلی عنوان کرده‌اند که رژیم صهیونیستی برای اعضای این گروه‌های شورشی حقوق هم تعیین کرده است، بطوریکه به هر نفر ماهانه 75 دلار پرداخت می‌کند. همچنین به این گروه‌ها کمک‌های مالی اعطا کرده است تا سایر تسلیحات مورد نیاز خود را از بازار سیاه سوریه تهیه کنند.

این پرداخت‌ها و خدماتی که رژیم صهیونیستی در ازای آن می‌گیرد، موجب شده که شورشیان توقع داشته باشند چنانچه نیروهای وفادار به بشار الاسد قصد نفوذ به جنوب سوریه را داشته باشند، رژیم صهیونیستی پا در میانی کند. اما تابستان گذشته هنگامی که نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه به جنوب سوریه حمله کردند، اسرائیل مداخله نکرد و موجب شد که شورشیان فکر کنند

به آنها خیانت شده است.

یکی از مبارزان گروه شورشیان مبارز جولان اظهار کرد: «این درسی است که ما درباره رژیم صهیونیستی هرگز فراموش نخواهیم کرد، آنها به مردم اهمیت نمی‌دهند، آنها به انسانیت اهمیت نمی‌دهند، تنهای چیزی که برایشان مهم است منافع خودشان است»

رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا ارتباطش با این گروه‌ها را مخفی نگه دارد. گرچه برخی از رسانه‌ها گزارش‌هایی را در این ارتباط منتشر کرده بودند اما مصاحبه‌های نشریه فارین پالسی با اعضای گروه‌های شورشی سوریه جزئیات زیادی را از حمایت‌ رژیم صهیونیستی از این گروه‌ها آشکار کرد. تمامی مصاحبه شوندگان به این شرط حاضر به مصاحبه با فارین پالسی شدند که نام و نشان آنها مخفی بماند.

مقدار تسلیحات و پولی که رژیم صهیونیستی به این گروه‌ها داده است- شامل هزاران مبارز- در مقایسه با کمک‌هایی که سایر کشورها طی هفت سال جنگ سوریه داده‌اند کم است. کشورهایی که تاکنون در این جنگ هزینه کرده‌اند شامل قطر، عربستان، ترکیه و آمریکا می‌شوند.

حتی در زمان اوج حمایت‌های رژیم صهیونیستی در ابتدای سال 2018 میلادی، فرماندهان گروه‌های شورشی از ناکافی بودن این کمک‌ها

شکایت داشتند.

اما این کمک‌ها از چندین نقطه نظر قابل توجه است. این کار یکی دیگر از روش‌هایی است که رژیم صهیونیستی به کار گرفته است تا از نفوذ ایران در سوریه جلوگیری کند. سایر راه‌های دیگر این رژیم حملات هوایی به مواضع نیروهای ایرانی در سوریه و نیز اعمال فشارهای سیاسی از طریق روسیه است. روسیه یکی از تقسیم‌کنندگان قدرت در سوریه است.

حال با فروکش کردن آتش جنگ داخلی سوریه این سئوال مطرح می‌شود که توازن قدرت در این کشور چگونه خواهد بود. با در نظر گرفتن اینکه نیروهای ایرانی که به اسد کمک کردند تا شورشیان را سرکوب کند، قصد عقب نشینی از این کشور را ندارند، احتمال اینکه سوریه به زمین مبارزه ایران و رژیم صهیونیستی تبدیل شود بالا می‌رود.

رژیم صهیونیستی در سال 2013 میلادی آغاز به مسلح کردن گروه‌های شورشی همگام با ارتش آزاد سوریه کرد. تسلیحاتی که به این گروه‌ها تحویل داده شد عموما تفنگ‌های M16 ساخت آمریکا بود. پس از آن، رژیم صهیونیستی شروع به تامین اسلحه‌های غیر آمریکایی کرد تا مشخصا منبع کمک‌ها نامشخص بماند. به همین منظور یک محموله اسلحه و مهمات را که از سوی ایران به حزب الله لبنان ارسال شده

بود و رژیم صهیونیستی آن را در سال 2009 میلادی توقیف کرده بود را به شورشیان سوریه تحویل داد.

کمک به این گروه‌ها برای مدتی ثابت باقی ماند تا اینکه طی سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافت. رژیم صهیونیستی از حمایت گروه‌های صد نفر به حمایت از گروه‌های چندین هزار نفره رسید. افزایش حمایت‌ها همزمان با تغییر سیاست‌های رژیم صهیونیستی در سوریه بود. در واقع پس از اینکه درخواست رژیم صهیونیستی از آمریکا و روسیه برای توافق جهت دور نگه داشتن ایران از جنوب سوریه ناکام ماند، این رژیم سیاستی خصمانه‌تر اتخاذ کرد.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شروع به بمباران مناطقی دورتر در خاک سوریه کرد و نه تنها محموله‌های تسلیحات ایران برای حزب الله بلکه پایگاه‌های ایران را نیز هدف قرار داد.

دو گروه از گروه‌هایی که رژیم صهیونیستی از آنها حمایت می‌کند شناسایی شده‌اند. گروه مبارزان جولان که در شهر مرزی جوباتا واقع است و گروه لیوا عمر بن الخطاب که

در بیت جین قرار دارد.

بر خلاف سایر کمک‌های خارجی که به مخالفان سوریه انجام می‌شود، رژیم صهیونیستی کمترین تلاش خود را برای سازماندهی و یکجا کردن کمک‌ها کرد، بلکه از طریق توسعه ارتباطات با فرماندهان این گروه‌ها کمک‌های خود را مستقیم به دست آنان رساند.

برخی از شورشیان اظهار کرده‌اند که فرماندهان گروه‌های شورشی به صورت تلفنی با مقام‌های رژیم صهیونیستی گفتگو می‌کنند و گاها آنها را شخصا در جولان ملاقات می‌کنند. هرگاه فرماندهان، گروه و موقعیت جغرافیایی خود را تغییر دهند، کمک‌ها نیز در همان جهت تغییر می‌کند. و هنگامیکه فرماندهان این گروه‌ها کشته می‌شوند و یا به دلیل مناقشات داخلی برکنار می‌شوند، این کمک‌ها نیز معلق می‌شود.

اعضای گروه مبارزان جولان اعلام کردند که این گروه سال گذشته گروه مورد علاقه رژیم صهیونیستی بوده است چراکه موفق شد همزمان با افزایش حمایت‌های رژیم صهیونیستی تعداد اعضای خود را افزایش دهد. این گروه همچنین مقسم تسلیحاتی بود که رژیم صهیونیستی به گروه‌های شورشی سوریه منتقل می‌کرد.

به گزارش اعضای گروه‌های شورشی، روزنامه نگاران و مردم عادی، رژیم صهیونیستی حمایت آتش بارهای خود را نیز از گروه‌های شورشی دریغ نکرده است. به طوریکه این رژیم توسط پهباد به فرماندهان ارتش اسلامی حمله می‌کند.

به دلیل کمک‌های بشر دوستانه و نظامی، بسیاری از شهروندان در جنوب سوریه احساس می‌کنند که رژیم صهیونیستی یکی از متحدان آنهاست. رژیم صهیونیستی برنامه «همسایه خوب» خود را همچنان به زبان عربی دنبال می‌کند. این برنامه شامل عملیات‌های انسان دوستانه و پذیرش برخی از سوری‌ها در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی است.

یکی از اعضای گروه مبارزان جولان گفت که رژیم صهیونیستی تنها کشوری است که در منطقه سود می‌برد و کمترین اهمیت را برای کمک‌های بشر دوستانه قائل است.

در حالیکه کنترل ارتش بشار اسد به حمایت ایران و روسیه در حال توسعه بر قسمت‌های وسیع‌تری از خاک این کشور است، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا راه‌هایی را برای حفظ منافع خود به ویژه در مناطق مرزی پیدا کند.