سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده یمن، از درخواست اتحادیه اروپا برای پایان تجاوز نظامی به کشورش استقبال کرد. به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، محمد عبدالسلام در صفحه توئیتری خود نوشت: از درخواست اتحادیه اروپا برای توقف تجاوز به یمن و محکومیت بمباران غیر نظامیان و آثار فرهنگی و تاریخی، تلاش برای شکست محاصره مردم یمن و ازسرگیری مذاکرات سیاسی استقبال می کنیم. وی گفت که تحرک فعالانه اتحادیه اروپا در قبال صلح گامی مثبت به شمار می رود.

پارلمان اروپا روز گذشته در بیانیه ای ادامه حمله به یمن و نقض حقوق غیرنظامیان را محکوم کرد و از عربستان خواست هرچه سریع تر به جنگ و محاصره یمن پایان دهد.

این نهاد اروپایی همچنین خواستار ممنوعیت فروش سلاح و تکنولوژی کنترل اینترنت به امارات شد. پارلمان اروپا همچنین تاکید کرد که راه حل سیاسی و گفت و گو تنها راه برای بازگرداندن صلح، حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن است.

پارلمان اروپا روز پنجشنبه در نشستی در استراسبورگ در شرق فرانسه از تمامی طرف های بین المللی و منطقه ای خواست با طرف های یمنی برای کاهش شدت درگیری ها و دستیابی به یک راه حل همکاری کنند.