ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه با ستودن حمله موشکی ایران به البوکمال و اعلام اینکه این موشک ها در راستای مبارزه با تروریسم شلیک شده است، گفت: همکاری با جمهوری اسلامی قانونی و در چارچوب حاکمیت ملی سوریه است.

وی روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه المیادین با اعلام این مطلب افزود : سوریه دیگر محور بحث های بین ‌المللی نیست و این کشور آخرین فصل مبارزه با تروریسم را رقم خواهد زد.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: آخرین فصل جنگ سوریه شامل آزادسازی ادلب و شمال شرق حلب از منبج تا شرق فرات می شود.

المعلم اضافه کرد: همه طرف ها اطمینان دارند که سوریه آخرین فصل مبارزه با تروریسم را نیز به پایان خواهد رساند.

وی تصریح کرد: هدف از تجاوز 4 گانه به لاذقیه، طولانی کردن مدت بحران است تا اسرائیل فرصت هضم پیروزی های ارتش سوریه با کمک همپیمانانش را بیابد.

این مقام سوری ادامه داد: هدف، طولانی کردن بحران در سوریه است تا اسرائیل پیروزی‌های ارتش سوریه را هضم کند؛ پیروزی هایی که ارتش سوریه با کمک همپیمانان و با آزادسازی بیش از 90 درصد سرزمین های سوری محقق کرد. وی با اشاره به توان موشکی سوریه تاکید کرد : سامانه های دفاعی سوریه تاکنون موفقیت شده اند با موشک های اسرائیلی مقابله و دو سوم آنها را سرنگون کنند.  این مقام وزارت خارجه سوریه ابراز اطمینان کرد که سوریه توانایی محافظت از حریم هوای خود را در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی و دیگران دارد.

المعلم درباره سامانه های اس 300 تحویلی از سوی روسیه به سوریه نیز گفت: سوریه بر اساس تاکیدات طرف روسی اطمینان دارد که آسمان این کشور با این سامانه ها محافظت و امن خواهد بود.  بر اساس ارزیابی های نظامی، دستیابی ارتش سوریه به سامانه های روسی با قدرت بالای آن، مانع ورود جنگنده های اسرائیل به آسمان این کشور می شود.