حزب حاکم گرجستان، در نشست شورای سیاسی تصمیم گرفت، در انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی خانم «سالومه زورابیشویلی» وزیر امور خارجه اسبق این کشور حمایت کند.

به گزارش پایگاه خبری « نیوز گئورگیا » خانم زورابیشویلی، در سال 2010 میلادی ریاست کمیسیون شورای امنیت سازمان ملل متحد در امور تحریم ها علیه ایران را بر عهده داشت .

« ایراکلی کوباخیدزه» رئیس پارلمان گرجستان طی سخنانی در نشست شورای سیاسی حزب حاکم « رویای گرجستان » ، خانم زورابیشویلی را نامزد مناسب برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور خواند و تصریح کرد که وی می تواند فراتر از وابستگی های سیاسی منافع کشور و جامعه را در اولویت قرار دهد.

حزب «رویای گرجستان » تا به حال از معرفی نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری که 28 اکتبر (ششم آبان ماه ) برگزار می شود، خودداری کرده بود ، با این حال رسانه های گرجستان پیشتر هم در باره قصد حزب «رویای گرجستان» برای حمایت از نامزدی خانم زورابیشویلی وزیر امور خارجه اسبق و نماینده پارلمان این کشور که تابعیت دوگانه فرانسه و گرجستان را داشت ، گزارش داده بودند .

زورابیشویلی، به تازگی در رابطه با معرفی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری گرجستان از تابعیت فرانسه خارج شد.

وی 66 ساله و متولد سال 1952 میلادی در پاریس در خانواده مهاجر گرجستانی است .

پدر بزرگ وی یکی از اعضای هیات دولت گرجستان در سال های 1918 و 1919 میلادی بوده و پس از برقراری حکومت کمونیستی شوروی در گرحستان به فرانسه مهاجرت کرد .

زورابیشویلی فارغ التحصیل دانشگاه علوم سیاسی پاریس و دانشگاه کلمبیا آمریکا بوده و بعنوان دبیر اول سفارت فرانسه در آمریکا ، معاون نماینده دایمی فرانسه در اتحادیه اروپا و نیز رئیس دبیرخانه دفاع ملی فرانسه در امور بین المللی و استراتژی فعالیت داشته است .

زورابیشویلی در سال 2003 میلادی بعنوان سفیر فرانسه در گرجستان فعالیت خود را آغاز کرد و در ماه مارس سال 2004 میلادی،بعنوان وزیر امور خارجه گرجستان منصوب شد و نزدیک به یک سال و نیم در این سمت در دولت میخائیل ساآکاشویلی فعالیت داشت .  وی در ماه نوامبر سال 2005 میلادی به فعالیت خود در این سمت پایان داد و با تاسیس حزب سیاسی « راه گرجستان » مخالف دولت وقت این کشور در تظاهرات اعتراض آمیز سالهای 2007 و 2009 میلادی بطور فعال مشارکت کرد .

زورابیشویلی در ماه نوامبر سال 2010 میلادی اعلام کرد که به حضور خود در عرصه سیاسی گرجستان پایان می دهد.وی در سال 2012 میلادی از ائتلاف « رویای گرجستان » که از سوی « بیدزینا ایوانیشوییلی» میلیاردر گرجستانی حمایت کرد ولی به هیچگاه به حزب رویای گرجستان نپیوست .

زورابیشویلی از سال 2016 میلادی نماینده پارلمان گرجستان است .

در مجموع 46 نفر بعنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گرجستان در کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور ثبت نام کرده‌اند.