در ششمین همایش بهره وری صنایع معدنی صورت گرفت

تقدیر از فولاد امیرکبیر کاشان

همایش ششمین جایزه بهره وری با ارزیابی ۳۳شرکت برگزار شد. جایزه‌ی بهره‌وری بخش معدن و صنایع معدنی، جایزه‌ای است «بخشی و تخصصی» که توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت و یا رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به برترین بنگاه‌های ایرانی حائز شرایط در بخش معدن و صنایع معدنی، اعطا می‌شود. مهندس عزیز قنواتی، مدیر عامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان گفت: در راستای اجرای ماده ۵ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، جایزه بهره‌وری بخش معدن و صنایع معدنی بر اساس مصوبه ۳۰ اردیبهشت سال ۹۱ هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و با هماهنگی سازمان ملی بهره‌وری ایران و سایر دستگاه‌های ذیربط، به منظور فرهنگ‌سازی و ارتقاء بهره‌وری بنگاه‌های دولتی و غیر دولتی بخش معدن و صنایع معدنی، طرح‌ریزی و اجرا می‌شود. وی خاطر نشان کرد: ارزیابی شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی براساس مدل بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران (دوره ششم) صورت می پذیرد که این مدل دارای دو بخش اصلی مفاهیم و اصول بنیادین بهره‌وری و معیارهای ارزیابی جایزه است. آقای مهندس قنواتی با اشاره به کسب عنوان شایسته توجه و تقدیر ششمین همایش بهره وری معدن و صنایع معدنی گفت: این موفقیت در پی اصلاح فرایندهای تولید، صرفه جویی و افزایش راندمان تولید حاصل شده است. وی ادامه داد: این شرکت، طرح عدم تولید پساب اسیدی و عدم مصرف اسید خام، در خط تولید اسیدشویی از طریق اصلاح فرایند اسیدشویی و پارامترهای فرایندی بازیافت اسید را با موفقیت انجام داد که بعنوان پروژه برتر این همایش شایسته تقدیر شد و قائم مقام محترم شرکت، لوح و گواهینامه تقدیر این همایش را از مدیرعامل ایمیدرو دریافت کرد.

    

افتتاح پارک علم فناوری کاشان با حضور فولاد امیرکبیر

نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه شرکت های دانش محور صبح امروز سوم تیر ماه ۱۳۹۸ با افتتاح پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی با حضور معاونت محترم علمی ریاست جموری، جناب آقای دکتر سورنا ستاری در کاشان برگزار شد. در این نمایشگاه اکثر شرکت کنندگان دستاوردهای پژوهشی خود را به معرض نمایش و ارائه گذاشتند. شرکت فولاد امیرکبیر کاشان نیز در این نمایشگاه حضور یافت. معاونت علمی ریاست جموری، جناب آقای دکتر سورنا ستاری به همراه جناب آقای دکتر ساداتی نژاد نماینده محترم شهرستان کاشان، جناب آقای مرتضایی فرماندار ویژه محترم و اساتید معظم دانشگاه کاشان از این نمایشگاه به ویژه غرفه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان بازدید نمودند که در بازدید از غرفه فولاد امیرکبیر کاشان به موارد زیر اشاره شد:

- ۱۱۶ کالای بومی سازی شده در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان؛

-پروژه های انجام شده با همکاری دانشگاه کاشان

- اخذ جایزه بنیاد مدیریت اروپا (EFQM) در سال ۱۳۹۷

- اشاره به رشد چشمگیر در بخش فروش و صادرات در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

-اشاره به رشد تولید در خطوط مختلف با بهبود فرآیندهای تولیدی شرکت

ستاری ضمن ابراز خرسندی از ایجاد زیرساخت‌های علوم دانش بنیان در کاشان گفت: جوانان ما در این شرکت‌های دانش بنیان دست به اقدامات بزرگی می‌زنند و تولیدات و فروش آن‌ها باعث می‌شود که بدون شک در آینده نزدیک ایران به یکی از تولیدکنندگان بزرگ دنیا تبدیل شود.

    

ذخایر دو مجموعه معدنی بزرگ استان یزد رو به اتمام است

رئیس خانه معدن استان یزد گفت: ذخایر دو مجموعه بزرگ معدنی استان یزد در شهرستان‌های بافق و اردکان رو به اتمام است. سعید افضلی پور امشب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: یزد از موهبت آب برخوردار نیست اما از نظر ذخایر معدنی جزو درخشان ترین مناطق معدنی خاورمیانه به شمار می رود. وی افزود: ذخایر معدنی سنگ آهن، سرب و روی، باریت و ... تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ کشور است و بار بزرگی از اشتغال کشور را به دوش کشیده است. افضلی پور ادامه داد: بخش معدن استان یزد ۱۲ هزار نفر اشتغال را به طور مستقیم ایجاد کرده که بخش بزرگی از این اشتغال در مناطق کم برخوردار ایجاد شده است.