کلیه شرکت ها باید تصمیم‌های مهمی که به وسیله مدیران اخذ شده و همچنین خط مشی سالیانه را به اطلاع و تصویب شرکاء برسانند. سهامداران نیز مایل هستند از امور کلی شرکت اطلاع داشته باشند. برگزاری مجمع عمومی عادی سبب شده که سهامداران بتوانند نظریه خود را اعمال نمایند.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، با حضور اکثریت سهامداران عصر روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار گردید که پس از ارائه گزارش عملکرد شرکت و حسابرس، سهامداران با تقسیم سود ۱۰۰۰ ریالی موافقت کردند. این سود نسبت به سال قبل ۳۹۰ درصد رشد دارد. همچنین سهامداران، روزنامه های صمت و دنیای اقتصاد را برای درج اگهی و اطلاعیه های شرکت انتخاب کردند.

مهندس عزیز قنواتی، مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، عصر روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت که با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده بود، با ارایه گزارشی از فعالیت های گسترده فولاد امیرکبیر کاشان بویژه در رشد تولید و سودآوری و بومی سازی قطعات و بروزرسانی تجهیزات گفت: با عنایت خداوند متعال و با پشتکار مدیران و کارکنان مجموعه و همگام با سیاست های ارزش آفرین و متعالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در سال مالی گذشته ضمن دستیابی به صد در صد اهداف پیش بینی شده، موفق به کسب رکوردهای تولید در نواحی مختلف و شتاب در تحقق چشم انداز برنامه های شرکت شدیم. مدیر عامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در ادامه از کاهش ۴۴درصدی مصرف آب در خط تولید ورق گالوانیزه، کاهش ۱۷درصدی مصرف آب در واحد نورد سرد، کاهش ۲۴درصدی آب در خط تولید آنیل خبر داد و افزود: این در حالیست که در سال گذشته با رشد ۳/۶ تنی تولید و ۱۵۵ درصدی صادرات مواجه بودیم.

مدیر عامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در ادامه از صرفه جویی دو و نیم میلیون دلاری در بومی سازی ۱۱۶قطعه در این شرکت خبر داد و افزود در سال گذشته ۲۰ قطعه از تجهیزات تکنولوژی تولید در این شرکت بومی سازی شد.

مهندس قنواتی مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان افزود: چشم انداز فولاد امیرکبیر کاشان تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی پوشش دار در کشور و کسب ۲۰ درصد از سهم بازار داخلی و حضور در بازارهای صادراتی هدف است.

وی ادامه داد: پروژه Revamp در خط گالوانیزه به انجام رسیده که در ابتدا قرار بود شرکت های خارجی با سرمایه ۷ میلیون یوروی عملیاتی کنند اما این خط با سرمایه ۵ میلیارد تومانی در داخل انجام شد.

قنواتی افزود: شرکت در سال گذشته ۱۳۷ هزار و ۹۳۰ تن محصول در بازار داخل به فروش رساند که ۲,۶ درصد بالاتر از رقم سال ۹۶ است. فروش صادراتی نیز با رشد ۱۵۵ درصدی همراه بود.

وی افزود: با اجرای سیاست بومی سازی و ساخت داخل قطعات میزان ۲۵میلیارد ریال صرفه جویی ریالی ناشی از خرید داخلی در سال ٩٧ اتفاق افتاد.

وی افزود: فولاد امیرکبیر کاشان از نیروی انسانی به عنوان سرمایه مهم سازمانی یاد کرد و گفت: این شرکت با میانگین سنی ۳۸سال جزو جوان ترین کارخانه های فولادی کشور محسوب می شود. در حاشیه این مراسم، مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان به همراه مهندس یزدخواستی نماینده شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مجمع عمومی و جهانگیر وکیلی قائم مقام شرکت و رئیس هیات مدیره شرکت فولاد امیر کبیر کاشان از ظرفیت‌های تولید و توسعه این شرکت بازدید کردند.