مدیرعامل شرکت فولاد سنگان از سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در احداث هفت مدرسه شش‌کلاسه در منطقه محروم شهرستان خواف استان خراسان رضوی خبر داد.

 در این آئین که با حضور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه، دادستان، سرپرست فرمانداری، ناظران و مشاوران مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خراسان رضوی و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان محلی روستاهای عباس‌آباد، قلعه‌نو، بیاس‌آباد، حسین‌آباد، بهدادین و شهرهای قاسمآباد و نشتیفان برگزار شد، مهندس سید محسن میرمحمدی مدیرعامل فولاد سنگان تصریح کرد: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه منطقه سنگان از برنامه‌های فولاد مبارکه است و سرمایه‌گذاری بالغبر ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال از سوی فولاد مبارکه در حوزه صنایع معدنی این منطقه مصداق عینی عمل به منویات مقام معظم رهبری و منشأ خیروبرکت برای مردم منطقه است.

وی تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجادشده در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و همچنین ایفای نقش مسئولیتهای اجتماعی در منطقه خواف را از برنامه‌های مدیریت فولاد مبارکه برشمرد.

میرمحمدی با اشاره به نزدیک شدن زمان بهرهبرداری از پروژه‌های توسعه منطقه سنگان بر اهمیت اهتمام هرچه بیشتر مدیران استانی و شهرستانی به همکاری و رفع تنگناهای زیرساختی صنایع تأکید و ابراز امیدواری کرد: به‌زودی شاهد بهره‌برداری از یکی از بزرگترین پروژه‌های کنستانتره‌سازی در سطح کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه خواهیم بود.

مدیرعامل فولاد سنگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در شهرستان خواف که در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد، بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز دچار کمبود امکانات تحصیلی هستند، گفت: بنابر برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های صورتگرفته مقرر است با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، مدارس مذکور طی حدود ۱۲ ماه ساخته شود تا دانش‌آموزان عزیز بتوانند در محیطی شایسته‌تر به تحصیل علم و دانش بپردازند.

 سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در منطقه محروم سنگان 

بنابر این گزارش، امام‌جمعه شهرستان خواف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمسیان در جمع مسئولان استانی و شهرستان در مراسم کلنگ زنی مدارس گفت: از برکات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در منطقه محروم سنگان و ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری است.

 صنایع معدنی سنگان موجب رونق اقتصادی خواف شده است

در این مراسم، دکتر محمود نگهبان، نماینده مردم شهرستان خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی از اهتمام، جدیت و تدابیر ارزشمند مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در توجه ویژه به مسئولیتهای اجتماعی و اشتغال‌زایی در این منطقه تشکر و قدردانی کرد و گفت: مجتمع صنایع معدنی سنگان مبارکه علاوه بر کارکردهای فرهنگی-اجتماعی، موجب توسعه پایدار و رونق اقتصادی در شهرستان خواف و منطقه سنگان شده است که از مدیران و کارکنان این مجموعه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد مثبت مدیریت ارشد فولاد مبارکه و اهتمام مدیریت فولاد سنگان و با به بهره‌برداری رسیدن طرحها و پروژه‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه، در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه فزاینده این منطقه خواهیم بود.

 طرح‌های توسعه اقتصادی مصداق اقتصاد مقاومتی است

در همین خصوص حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی دادستان خواف نیز تصریح کرد: سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در منطقه سنگان، از عوامل اصلی توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در این منطقه است؛ به‌ویژه اینکه اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی فولاد مبارکه در منطقه سنگان مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است.