حضور موفق فولاد امیرکبیر در نمایشگاه بین المللی کیش و هرات

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان با هدف معرفی دستاوردها و پتانسیل‌های خود در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه کیش شرکت کرد. در آیین بازگشایی این نمایشگاه، که با حضور جمع کثیری از دست‌اندرکاران و کارشناسان حوزه بورس بانک و بیمه و خصوصی سازی برگزار شد ، سخنرانان متعددی در حوزه بورس بانک ، بیمه و خصوصی سازی به ایراد سخن پرداختند سیزدهمین نمایشگاه مشترک ایران و افغان در هرات برگزار شد و در ۴۰ غرفه کالاهایی چون مواد شوینده ، ظروف ایرانی، زعفران، لوازم بهداشتی و آرایشی و لوازم خانگی و صنعتی نیز به معرض دید علاقه مندان به نمایش گذاشته شد. شرکت فولاد امیرکبیر کاشان همچون دیگر نمایشگاه‌ها از این فرصت مناسب استفاده کرده و با هدف معرفی محصولات خود و گسترش روابط تجاری در سیزدهمین نمایشگاه ایران و افغانستان هم حضور یافت

شرکت فولادامیرکبیرکاشان در پنجمین نماییشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و سرمایه کیش(INVEX) در تاریخ ۳۰ مهر الی ۳ آبان در محل نمایشگاه‌های بین المللی کیش، حضور یافت.

در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و دهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور با نام کیش اینوکس ۲۰۱۸ (Kish Invex ۲۰۱۸) با حضور ۳۶۰ شرکت کننده داخلی و خارجی آغاز شد.

بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان بازار مالی نقش به سزایی در بسیج امکانات مالی و سرمایه ای در جهت تخصیص بهینه منابع به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. بازار سرمایه با توجه به پتانسیل های خود به ویژه در تجمیع سرمایه های خرد، تأمین مالی و شناساندن فرصت های سرمایه‌گذاری می تواند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

از سوی دیگر امروزه در کشورهای توسعه یافته راهکارهای متعددی برای توسعه اقتصادی اجرا می‌گردد که یکی از مهم ترین آنها جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری، اعم از داخلی و خارجی است. جای هیچ تردیدی نیست که استفاده از منابع سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از اصلی ترین راهکارهای توسعه اقتصادی است و دیگر نمی توان به راهکارهای سنتی و کلاسیک تامین منابع برای پاسخگویی به نیازهای رو به تزاید طرح ها و پروژه های نیازمند سرمایه گذاری وابسته بود

محمد رضا سعیدی ، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاحیه این رویداد اقتصادی گفت: نمایندگان سی و یک کشور خارجی در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و دهمین نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش حضوردارند. سعیدی افزود : بیش از یکصد نماینده از کشورهای کرواسی، فنلاند، انگلستان، بلغارستان، روسیه، کره جنوبی، عمان، برزیل، آلمان، قطر، افغانستان، پاکستان، آفریقای جنوبی، بنگلادش، قزاقستان، لهستان ، عراق، فیلیپین، الجزایر، مالزی، بحرین، سوئد، پرتغال، گرجستان، غنا، ایتالیا، کانادا، تاجیکستان و سوئیس در این نمایشگاه ها شرکت کرده اند . معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در این نمایشگاه سیصد و شصت شرکت داخلی و خارجی جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه‌های اقتصادی، بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی، سرمایه گذاری و مالی به معرض نمایش گذاشته اند.برگزاری بیست و هشت کارگاه و نشست تخصصی، از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه ها است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت:در شرایط اقتصادی کنونی که شاهد توطئه‌ها و سنگ اندازی های امریکا و رژیم صهیونیستی هستیم ، برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای توسعه اقتصادی کشورمان راهگشاست. شرکت فولاد امیرکبیر کاشان نیز با هدف معرفی دستاوردها و پتانسیل‌های خود در این رویداد مهم شرکت کرده است. 

در آیین بازگشایی این نمایشگاه، که با حضور جمع کثیری از دست‌اندرکاران و کارشناسان حوزه بورس بانک و بیمه و خصوصی سازی برگزار شد ، سخنرانان متعددی در حوزه بورس بانک ، بیمه و خصوصی سازی به ایراد سخن پرداختند. پس از این مراسم آقایان شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر، آقای بانک مشاور رئیس جمهور و آقای دکتر صحرائی مدیرعامل شرکت بورس ایران از غرفه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان دیدن نمودند. این نمایشگاه تا روز پنج شنبه سوم آبان، دایر خواهد بود. شرکت فولاد امیرکبیر در غرفه پذیرای مراجعین و علاقه مندان است.

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در هرات

سیزدهمین نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در هرات و با حضور شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، افتتاح شد.

سیزدهمین نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، دوشنبه ۷ آبان با حضور آقای افخمی سرکنسولگری ایران در هرات، آقای میرزایی معاون استاندار خراسان رضوی، سرکار خانم حسن زاده معاون مقام ولایت هرات، آقای سعید خطیبی رئیس اتاق بازرگانی هرات، سرکار خانم بهادری رئیس صنعت و تجارت هرات افتتاح گردید. در این نمایش چهار روزه ۳۰ شرکت از ایران و ۱۰ شرکت از افغانستان حضور دارند.

«مونسه حسن زاده» معاون والی هرات در افتتاح نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به روابط خوب و حسنه میان کشورهای ایران و افغانستان و همکاریهای گسترده جمهوری اسلامی ایران در بخش اقتصادی در هرات گفت: در ادامه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران برای رشد کالاهای افغانستان و نیازمندی‌های شهروندان دراین کشور سیزدهمین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در هرات برگزار شد.حسن زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سالهای طولانی نشان داده در تمام عرصه ها بخصوص در بخش اقتصادی همکار خوبی برای بازرگانان و سرمایه گذاران افغان بوده و برگزاری نمایشگاه ها خود توانسته در رشد توسعه اقتصادی صادرات و واردات افغانستان نقش بسزایی داشته باشد. وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه ها یک فرصت عالی برای تولید کنندگان افغان است که کالاهای تولیدی خود را در کنار کالاهای خارجی به نمایش گذاشته و از تجربیات و کیفیت کار کلاهای ایرانی بهره مند شوند. از سوی دیگر میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی خراسان رضوی در این مورد گفت: برگزاری نمایشگاه ایران و افغان یکی از ابزارهای مهم برای گسترش روابط اقتصادی بیش از پیش است و این خود سبب می‌شود تا این ظرفیت‌ها توسعه اقتصادی میان دوکشور را ایجاد کند. 

محمود افخمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات ایجاد بسترهای مناسب در عرصه‌های مختلف بخصوص بخش اقتصادی را از وظایف مهم دولت ها دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ کارخانه در هرات فعالیت دارد که بیانگر ظرفیت‌های افغانستان و بخصوص هرات است. سیزدهمین نمایشگاه مشترک ایران و افغان در هرات برگزار شد و در ۴۰ غرفه کلاهایی چون مواد شوینده ، ظروف ایرانی، زعفران، لوازم بهداشتی و آرایشی و لوازم خانگی و صنعتی نیز به معرض دید علاقه مندان به نمایش گذاشته شد.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان همچون دیگر نمایشگاه ها از این فرصت مناسب استفاده کرده و با هدف معرفی محصولات خود و گسترش روابط تجاری در سیزدهمین نمایشگاه ایران و افغانستان هم حضور یافت.