مدیرعامل منطقه آزاد کیش خواستار شد:

انسجامی همگانی در مصرف بهینه برق

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیامی از ساکنان جزیره کیش خواست تا با مصرف بهینه برق، کاهش و یا بخشودگی اجاره بهای املاک و غرفه‌ها و نظارت موثر در حفظ و ارتقای فضای فرهنگی و اخلاقی کیش، همه با هم برای توسعه همه جانبه و رونق این جزیره زیبا همراه شوند.به گزارش نجواخبر، جعفر آهنگران، در این پیام آورده است: «قصد دارم در سایه همراهی و مشارکت فعالانه همه نهاد‌های دولتی، عمومی و مدنی و آحاد ساکنان عزیز کیش چند درخواست را در میان بگذارم.

۱ - روزها و ماه‌های داغ جزیره فرا رسیده‌اند، به خوبی می‌دانیم وضیعت آب و برق کیش شکننده است‌‌. اگر چه با همت وزارت نیرو و سازمان، امید می‌رود تا چند ماه آینده نیروگاه جدیدی راه‌اندازی شده و از آن دغدغه‌ها بکاهد؛ ولی تا آن زمان، عزیزان ساکن کیش، ما را چون همیشه رهین منت خود خواهند کرد و خواهش مرا برای کاهش در مصرف می‌پذیرند و به صورت بهینه‌تری مصرف خواهند کرد‌‌. خاموش کردن لامپ‌ها (زمانی کردن)، به ویژه استفاده کردن از تعداد کمتری از دستگاه‌های هواساز و سرمایشی (اسپلیت) و وسایل پر مصرف، صرفه‌جویی جدی در مصرف آب نمونه‌هایی برای مصرف بهینه و مدیریت انرژی است.

سازمان هم با هماهنگی انجمن‌ها و صنوف آغاز و پایان فعالیت کاری را از ابتدای تابستان به اجرا در خواهد آورد.

۲ - به‌خوبی می‌دانید اجاره در پی افزایش افسارگسیخته و خطرناک قیمت املاک، چنان روند فزونی یافته که متاسفانه از بنیه مالی بسیاری از ساکنان کیش با درآمد ثابت خارج شده است‌‌. نقش مهم و تعیین‌کننده این گروه از شهروندان در مسئولیت‌های مختلف دولتی، عمومی و خصوصی در قوام و دوام جزیره نیاز به توضیح ندارد. با توجه به فرا رسیدن فصل اجاره مجددا به عنوان یک خدمتگزار که با مردم بودن مایه فخر اوست مخلصانه می‌خواهم به رغم تورم و شرایط دشوار، حال و روز مستاجرین عزیز را مراعات کنند. که اطمینان دارم جوابم مثبت خواهد بود.

۳ - فضای فرهنگی و اخلاقی جزیره به تایید بسیاری از دلسوزان، صاحبنظران و مسئولان مثبت و در خور ستایش است. برای جلوگیری از هرگونه قضاوت و داوری‌های ناعادلانه و گاه افراطی، خود با نظارت موثر در ساحت ارزش‌ها پیشگام شده و اجازه ندهیم بهانه‌گیران در ارائه تصویر غلط از جزیره زیبایمان بهانه داشته باشند.

    

کورت مرکزی تنیس مجموعه المپیک کیش تکمیل می‌شود

تجهیز و ساخت زمین‌های تنیس در دستور کار مناطق آزاد تجاری کشور قرار گرفت. به گزارش نجواخبر، داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس در جلسه با وحید مومنی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور پیرامون توسعه و تجهیز زمین‌های تنیس مناطق آزاد تجاری کشور بحث و تبادل‌نظر کردند. در این جلسه اهمیت زیرساخت‌های تنیس برای توسعه ابعاد همگانی و قهرمانی این رشته مورد توجه قرار گرفت و بحث و بررسی در خصوص تکمیل سنتر کورت مجموعه المپیک کیش، ادامه ساخت ۶ زمین تنیس در مجموعه ورزشی قشم همچنین ساخت زمین‌های تنیس در مناطق آزاد انزلی و چابهار مورد توجه قرار گرفت.

    

برگزاری نمایشگاه ملی دستان آسمانی در جزیره کیش

موسسه ملی فرهنگی هنری سوخته نگاری ایران با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نمایشگاه ملی دستان آسمانی را در جزیره کیش برگزار می‌کند.  به گزارش ایلنا؛ این نمایشگاه از 13 تا 17 تیر در مرکز فناوری‌های نرم و صنایع خلاق کیش برگزار می‌شود.