مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور طرح توسعه سوئیچگیر مرکزی نیروگاه ماهتاب کیش را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌‌‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عصر پنجشنبه ۲۱ اسفند با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور و هیئت همراه و جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و برخی از معاونان و مدیران این سازمان با بهره‌‌‌‌برداری از این طرح ، ظرفیت فیدرهای سوئیچگیر مرکزی نیروگاه ماهتاب کیش ٥٠ درصد افزایش می یابد.

با بهره‌برداری از این طرح ارزشمند در نیروگاه ماهتاب کیش ضمن ایجاد امکان توزیع ۱۲۰ مگاوات برق تولیدی، میزان پایداری شبکه انتقال قدرت در این مجموعه افزایش خواهد یافت.

اجرای این طرح در راستای تحقق شعار سال«جهش تولید» با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال در بازه زمانی ۴ ماه توسط مهندسان و متخصصان داخلی و همکاران مجرب شرکت ماهتاب کیش تحقق یافته است.

امکانات این مجموعه با به روز رسانی و توسط رله‌های ومپ ۲۵۶ این نیروگاه از آخرین برنامه کنترلی برخوردار است به طوری که توان ورود ۱۲۰ مگاوات برق و توان خروج ۶۵ مگاوات توزیع در سطح شهر ایجاد شده است. همچنین با اجرای این پروژه سطح پایداری شبکه افزایش یافته و سرانه خاموشی بخاطر مانورهای دوره ای شبکه در کیش کاهش می یابد.

گفتنی است در ۴ ماه گذشته توسعه شبکه نیروگاه ماهتاب کیش معادل کل تاریخچه این شرکت بوده است. در واقع محقق شدن این مهم مبین اهتمام ویژه سازمان منطقه آزاد کیش به موضوع تامین برق در کیش است.

در حال حاضر ۳۰ درصد برق و ۳۰ درصد آب جزیره کیش توسط این مجموعه تامین می شود و با توسعه این طرح ۱۰ مگاواتی این میزان به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت  همچنین ایجاد دو مولد دیگر در نیروگاه ماهتاب کیش در دست اقدام هست که حدود ۴۰ مگاوات برق که سهم قابل توجهی از تولید را افزایش می دهد.

با سیاست‌های حمایتی سازمان منطقه آزاد کیش تا سال آینده ۵۰ درصد ظرفیت مصرفی کیش با تحقق طرح‌های توسعه ای پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. موفقیت توسعه عمرانی در کیش با توسعه خدمات زیربنایی آب و برق و انتقال و توزیع توسط این مجموعه انجام خواهد شد.

همچنین عملیات پارک طلوع کیش  به طول ۱۵ کیلومتر در حریم ۱۲۰ متری دریا در محور ساحلی شرق حزیره پس از اجرای طرح دوم آزادسازی سواحل در مجاورت پارک دلفین اجرا شده است و طبیعت بکر و ساحل نقره فام این منطقه در کنار بهره گیری از فضای سبز زیبا، آلاچیق ها، امکانات رفاهی و بهداشتی و مبلمان شهری متناسب باعث شده است به یکی از پارک‌های پرتردد و مورد استقبال شهروندان و گردشگران کیش تبدیل شود. اجرای این دو طرح عمرانی  توسط مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطقه آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور آغاز شد.