سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، نظم‌‌‌، شفافیت‌‌‌، رضایتمندی ساکنان و گردشگران، تکریم سرمایه‌‌‌‌گذاران و فعالان اقتصادی و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام را از محورهای مهم فعالیت این سازمان برشمرد.

به گزارش ایلنا، جعفر آهنگران در جلسه تکریم غلامحسین مظفری و معارفه خود که شامگاه دوشنبه 11 اسفند با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و جمعی از مسئولان محلی در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌‌‌المللی کیش برگزار شد؛ نظم در ارائه خدمات گردشگری، انظباط اداری‌‌‌، شفافیت، رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تکریم فعالان اقتصادی‌‌‌، سرمایه‌‌‌‌گذاران و ساکنان جزیره کیش، و لزوم توجه به مزایای سامانه پنجره واحد خدمات مناطق آزاد را از محورهای مهم فعالیت خود در منطقه آزاد کیش برشمرد و تاکید کرد: امروزه مناطق آزاد کشور نمونه موفقی از تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند. برای ما نیز در راستای رونق بیشتر این مناطق به سرانجام رساندن طرح‌های عمرانی کیش تا پایان دولت دوازدهم ماموریتی است که به جدیت برای آن تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: توسعه فرودگاه کیش‌‌‌، تکمیل زیرساخت‌های ضروری در بخش تامین آب و برق‌‌‌، امکانات بندری، ترافیک شهری، و توجه به ارتقاء سطح امکانات و تجهیزات در مراکز درمانی از جمله طر ح‌هایی است که باید با همراهی همکاران و ساکنان خونگرم کیش و تعامل خوب بخش خصوصی در این جزیره زیبا اجرایی شود.

آهنگران با تاکید بر نقش مهم بخش خصوصی و سرمایه‌‌‌‌گذاران در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه کیش تصریح کرد: همیشه پذیرای همکاران و هموطنان خوب به ویژه سرمایه‌‌‌‌گذاران و فعالان اقتصادی خواهم بود و در هیچ شرایطی از ارائه خدمت به سازندگان کیش و فعالان عرصه رونق و آبادانی این جزیره کوتاهی نخواهیم کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سوابق بیش از سه دهه فعالیت خود در حیطه مناطق آزاد کشور گفت: خوشحالم که با خدمت در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور خود را در روند توسعه کیش سهیم می دانم و به این مهم مباهات می کنم.

وی با تجلیل از عملکرد برخی مدیران مردمی سازمان منطقه آزاد کیش در سال‌های گذشته از زحمات غلامحسین مظفری برای رونق و توسعه پایدار کیش تقدیر کرد.

خداوند را برای توفیق تحقق وعده‌هایم شکر می‌کنم

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش در وداع با ساکنان جزیره کیش از همدلی و تعامل خوب ساکنان منطقه و بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد کیش تقدیر و خداوند را برای تحقق وعده‌هایی که در ابتدای پذیرش مسئولیت سازمان منطقه آزاد کیش در محضر هموطنان عنوان کرده بود، شکر کرد.

غلامحسین مظفری در مراسم تودیعش، گفت: پاکدستی، شفافیت، تکریم مردم، تعامل خوب با بخش خصوصی و مردم داری محورکار ما بود و به لطف خداوند با تدوین یک برنامه راهبردی ۳ ساله این وعده‌ها همگی محقق شود.

وی با بیان این که تدوین و اجرای این برنامه با برگزاری بیش از ۷۵ جلسه کارشناسی در بدنه سازمان و مطالعه اسناد بالا دستی و البته همت همکاران پر تلاش سازمان میسر شد، گفت: این برنامه که مورد استقبال دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هم قرار گرفت، سرلوحه فعالیت‌های ما بود.

مظفری با اشاره به دشواری رعایت اصولی چون پاکدستی و شفافیت گفت: رعایت این اصول در عمل و در سطح کلان کار بسیار سختی است که به لطف خداوند در جزیره کیش محقق شد و خرسندم که این خدمات رضایتمندی هموطنان و آرامش خاطر ما را به همراه داشته است.

مظفری اظهار داشت: در طول دو سال با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود 8 هزار میلیارد تومان منابع مالی به سازمان بازگردانده و بسیاری از طرح‌های نیمه تمام هم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: شورای تامین و قوه قضائیه که وظایف ساختاری داشتند نیز برای حفظ و صیانت از بیت المال در این راستا همکاری بسیار خوبی با سازمان داشتند.

غلامحسین مظفری با تقدیر از عملکردتیم مدیریتی سازمان و تلاش همکاران سخت کوش خود تصریح کرد: امروز خوشبختانه سازمان منطقه آزاد کیش به نقطه ای رسیده که با استفاده از روش‌های نوین ایجاد درآمد پایدار، حداقل تا ۵ سال آینده در تامین مالی طرح‌ها با مشکل مواجه نخواهد بود. علاوه بر آن نقدینگی قابل توجهی نیز دارد که تنها از محل سود آن پرداخت هزینه‌های جاری ممکن می شود.

مظفری تکریم و تعامل با هموطنان را از اصول اخلاقی مدیریت در نظام اسلامی برشمرد و گفت: مردم داری درس‌ها و تجارب زیادی به دنبال دارد؛ آنچه که ما داریم از مردم است و بی شک جدای از مسئولیت باید به این موضوع توجه کرد، چرا که فاصله ای بین مدیران و مردم نیست و‌ ما نیز جزیی از مردم هستیم.

مدیرعامل سابق سازمان تصریح کرد: با اشاره به اینکه شرایط سخت و ظالمانه حاصل از تحریم‌ها فضای فعالیت ما را در بدو ورود به سازمان منطقه آزاد کیش دشوار کرده بود، کمبود نقدینگی و مشکلات مالی نیز از دیگر سو پیشبرد طرح‌ها را سخت و گاه غیر ممکن می کرد. مظفری گفت: ما در مواجه با این ‌معضلات هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی را متحمل شدیم اما همکاران سازمان منطقه آزاد کیش با تلاش و زحمات فراوان و پایبندی به شفافیت و درستکاری در نهایت کارها رابه سر انجام رساندند. وی ریسک پذیری برای حفظ منافع عموم مردم را از الزامات مدیریتی در منطقه آزاد کیش در شرایط ناشی از کرونا عنوان کرد و گفت: با همت و ‌همدلی تمامی دست اندر کاران، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و مردم در شرایط کرونا ستاد همه جانبه مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس تشکیل و با توجه ویژه به تاب آوری جزیره تصمیماتی مجزا از سرزمین اصلی اتخاذ شد که نتیجه آن استمرار کسب و کارها ورونق اقتصادی کیش بود.

وی گفت: با همکاری شورای تامین، ائمه جمعه، شورای اداری، همکاران سازمان، مردم و نهادهای جزیره، اکنون در شرایطی هستیم که با مراقبت‌های جدی و کنترل بیماری در کیش، موارد بستری در جزیره نداریم که اگر این مدیریت بحران نبود فرو پاشی اقتصاد را در کیش اتفاق شاهد بودیم؛ تمامی این همدلی‌ها و تلاش‌ها در فضای مثال زدنی و‌ و جمع دوست داشتنی جزیره کیش اتفاق افتاد من نیز عضو کوچکی از این جمع بودم. مظفری با بیان این که در آغاز کار خود پایانه فرودگاه جزیره کیش را با ۴۴ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم که اکنون با بیش از ۹۰ درصد در حال تکمیل است بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرد و توسعه گردشگری حلال در منطقه در دو سال اخیر را از دیگر دستاوردها سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

مظفری همچنین از امضاء قرارداد ساخت مسکن ملی با وزارت راه در جزیره کیش خبر داد و افزود: ما اعتقاد داریم یا کاری در کیش نباید انجام شود یا با کیفیت تمام و کارشناسی اساسی، به همین دلیل طرح‌هایی همچون باغ ایرانیان، بیمه تکمیلی و مسکن بومیان کیش، از جمله طرح‌هایی است که با تلاش شبانه روزی همکاران ما به ثمر نشسته و باید در استمرار و ادامه آنها بکوشیم و هر روز طرحی نو برای ارائه و اجرا و خدمت صادقانه داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: درخواستم از همکاران سازمان منطقه آزاد کیش در روزهای آخر سال و نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین روزهای پایانی دولت این است که با جدیت تمام شرایطی مطلوب تر از همیشه برای ورود گردشگران مهیا و برای به سر انجام رساندن کارهای بزرگ انجام شده در این مدت زمان کوتاه محکم و قوی تلاش کنند.

سازمان در تحقق هدف‌‌‌‌‌‌های خود در جزیره موفق بود

عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به کمبود نقدینگی و مشکلات مالی سازمان منطقه آزاد کیش در بدو خدمت دکتر مظفری گفت: با تدوین برنامه 3 ساله و اجرای کامل آن سازمان منطقه آزاد کیش توانست در برنامه‌های راهبردی و هدف‌‌‌‌‌گذاری‌های خود موفق باشد.

ناصر آخوندی به تعیین تکلیف ویا فعال سازی بیش از 150طرح نیمه تمام در دو سال گذشته در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: با احیای مجدد این طرح‌های رها شده که برخی از آنها نیز در سال 1400 به بهره‌‌برداری می رسد‌‌‌، هزاران میلیارد ریال سرمایه معوق به چرخه اقتصادی جزیره کیش بازگشت.

وی تامین منابع مالی و تحقق درآمدهای پایدار از طریق تغییر سیاست‌‌‌‌‌گذاری‌ها با هدف اجتناب از خام فروشی زمین و مشارکت در طرح‌های اقتصادی را یکی از اقدامات ارزشمند مظفری عنوان کرد و گفت: تا پایان دی امسال ارزش افزوده حاصل از مشارکت سازمان در طرح‌های سرمایه‌‌‌‌‌گذاری 9 هزار میلیارد تومان بوده است.

آخوندی از نقدینگی 1000 میلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت : سود حاصل از سپرده‌‌‌‌‌گذاری این مبلغ هزینه‌های جاری سازمان را تامین می کند و این حجم از منابع مالی حاصل مدیریت هوشمندانه دکتر مظفری در ایجاد درآمد پایدار برای منطقه است.

وی با بیان اینکه آزاد سازی سواحل و درآمدزایی از طریق اجاره محل‌های خدمات گردشگری به بهره برداران را یکی دیگر از راهکارهای مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد درآمد پایدار عنوان کرد و گفت: جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور بود که از طریق اتصال به بازار سرمایه، روش‌های نوین تامین منابع مالی مانند اوراق صکوک، اوراق خرید دین، صندوق‌های زمین و مسکن که مجوزهای قانونی آن نیز کسب شده است توانست با تامین منابع مالی خود، و جلب اطمینان سرمایه‌‌‌‌گذاران آنان را به فعالیت گسترده در کیش ترغیب کند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش بازنگری و اصلاح شیوه عقد قرار دادها در جهت حفظ منافع سازمان‌‌‌، ساماندهی شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و شفاف سازی سود و درآمدها با تشکیل کمیته‌های حسابرسی در این شرکت‌ها و تعیین تکلیف بدهی‌های معوق مالیاتی و بیمه ای‌‌‌، را بخشی از موفقیت‌های تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

وی به تعیین تکلیف بخش عمده ای از بدهی‌های مالیاتی سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت : بدهی‌های مالیاتی که از سال 93 معوق شده بود تا سال 97 تسویه شده است. همچنین بیش از 50 درصد از مطالبات معوق سازمان نیز وصول شده است.

به گفته آخوندی ساماندهی پرونده‌های حل نشده حقوقی سازمان با برخی شرکت‌ها و افراد یکی دیگر از خدمات غلامحسین مظفری است.

وی افزود: به دستور دکتر مظفری شورای حقوقی تشکیل شد و با برگزاری جلسات هفتگی و اولویت بندی پرونده‌ها بیش از 12 تا 13 هزا میلیارد تومان منابع مالی تعیین تکلیف شده است.

قدردانی از مظفری در سازمان منطقه آزاد کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین در مراسم دیگری از اقدامات ارزشمند غلامحسین مظفری، مدیرعامل پیشین سازمان در دوره مدیریتی وی قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که سه‌شنبه 12 اسفند برگزار شد؛ جعفر آهنگران در جلسه پاسداشت از زحمات و تلاش‌های غلامحسین مظفری در مدت تصدی مسئولیت این سازمان بر اقدامات ارزشمند وی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، عمرانی و گردشگری جزیره کیش اشاره داشت و گفت: با استمرار منش مدیریتی مدبرانه مدیرعامل پیشین سازمان، تکریم هموطنان و حمایت از منافع ساکنان و سرمایه گذران این منطقه با جدیت تمام ادامه خواهد داشت.

آهنگران در ادامه تصریح کرد: ادامه راه و شیوه مدیریت غلامحسین مظفری می‌تواند کارنامه درخشانی در حوزه فعالیت‌های کاری ما در این منطقه به ثبت برساند.

وی مبنای توسعه و پیشرفت جزیره کیش را اقدامات موثر و کارآمد در حوزه‌های مختلف این منطقه برشمرد.

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با بیان این که اقدامات موثری در سطح جزیره کیش آغاز شده است گفت: با اراده و همت سازمان منطقه آزاد کیش و تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه، بخشی از طرح‌هایی که در دستور کار قرار داشت به ثمر رسیده که برخی از آنها می تواند به عنوان یک الگوی موثر در سطح کشور مطرح شود.

غلامحسین مظفری با تاکید بر این که اقدامات انجام شده در سطح جزیر کیش موجب توانمند سازی مجموعه سازمان شده است اظهار داشت: تمام مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش با پذیرش مسئولیت و تعهد به وظایف محوله خود در مسیر توسعه و پیشرفت جزیره کیش تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: استمرار تحقق طرح‌های ارزشمند در سطح جزیره کیش می تواند موجب تحولات بزرگی در حوزه‌های مختلف این منطقه شود.

مظفری اهتمام به اولویت‌های سازمان در راستای پیشرفت و توسعه طرح‌های اجرایی را مهم و مثبت ارزیابی کرد و گفت: بی تردید طرح‌های در دست اقدام سازمان با جدیت بیشتری تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می شود.

وی «عزت، آرامش و در کنار مردم بودن» را یکی از سرمایه‌های اصلی در حوزه مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: با رها کردن و بی توجهی به وابستگی‌ها و تعلقات دنیوی ضمن این که می توانیم در کارهای خود موفق عمل کنیم سبب ایجاد آرامش اجتماعی نیز خواهیم شد.

مظفری در پایان سخنان خود تأکید کرد با ترسیم یک مسیر ایده‌آل و بهره‌مندی از روش مدیریتی جعفر آهنگران، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش می‌توانیم گام‌های موثری در این منطقه ‌‌برداریم.