رکوردشکنی تولید در فولاد امیرکبیر کاشان

با همت و تلاش تمام نیروهای تولیدی و پشتیبانی واحدهای نورد سرد و اسیدشویی و با تکیه بر توان داخلی و همچنین برنامه‌ریزی و مدیریت فرایندها که در انسجام و کارگروهی تجلی یافته است، رکورد ماهیانه تولید در خطوط این شرکت شکسته شد.

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با اعلام این خبر افزود: در واحد نورد سرد، رکورد تولید در اردیبهشت‌ماه با تولید21 هزار و 66 تن محقق شد و این در حالی است که رکورد ماهیانه قبلی واحد نورد سرد به میزان  21 هزار و 56 تن در فروردین ۱۴۰۰ به ثبت رسیده بود.

شهرام عالی‌وند در ادامه به رکورد جدید خط اسیدشویی نیز اشاره کرد و گفت: رکورد ماهیانه جدید خط اسیدشویی در اردیبهشت‌ماه به میزان 22 هزار و 109 تن به ثبت رسید که نسبت به رکورد قبلی این خط که به میزان 22 هزار و 84 تن در آذر ۹۹ تحقق یافته بود، افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد در پرتو عنایت حق‌تعالی و تلاش کلیه همکاران، روند افزایش تولید شرکت تداوم یابد و دست‌یابی به رکوردهای جدید تولید محقق گردد تا همواره بتوانیم در مسیر تعالی و بهبود مستمر گام برداریم.

    

دست‌یابی به رکورد تولید ماهیانه و طول عمر سینک‌رول گالوانیزه در فولاد تاراز

نادر حسین‌زاده، مدیر ارشد کارخانه فولاد تاراز، از ثبت رکورد تولید ماهیانه و طول عمر سینک‌رول گالوانیزه در این شرکت خبر داد و گفت: با تلاش و پشتکار کارکنان شرکت فولاد تاراز، این شرکت توانست به رکورد تولید 18 هزار و 937 تن در اردیبهشت‌ماه سال 1400 دست یابد.

وی افزود: میزان رکورد قبلی تولید این شرکت 18 هزار و 549 تن بود که در دی‌ماه سال 1399 حاصل شده بود و با این افزایش تولید، این شرکت توانست تولید خود را 2.1 درصد نسبت به رکورد قبلی ارتقا دهد.

مدیر ارشد کارخانه فولاد تاراز تصریح کرد: متوسط ضخامت ورق تولیدی در رکورد تولید قبلی 0.9 میلی‌متر بود که در رکورد فعلی این ضخامت به 0.83 میلی‌متر رسیده است. علی‌رغم اینکه کاهش میکس ضخامتی شرایط تولید را به‌مراتب دشوارتر می‌کند، با همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان بهره‌برداری و همچنین حمایت و پشتیبانی کلیه واحدهای شرکت، ازجمله واحدهای ستادی، کنترل کیفی، برنامه‌ریزی تولید، انبارها، فنی مهندسی و دفتر فنی تعمیرات و نیز همکاری واحد انتظامات، این شرکت توانست به این رکورد ارزشمند دست یابد. حسین‌زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر رکورد تولید یادشده، این شرکت توانست طول عمر سینک‌رول موجود در داخل مذاب را از 20 هزار تن رکورد قبلی در دی‌ماه 1399 به 22 هزار و 368 تن در اردیبهشت‌ماه سال جاری افزایش دهد که عملکرد بسیار مطلوبی نسبت به سال قبل محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش عمر غلتک سینک‌رول تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها و بهبود شرایط تولید دارد و این میزان تناژ می‌تواند الگوی خوبی در بین شرکت‌های تولیدکننده کلاف‌های گالوانیزه در کشور باشد؛ چراکه موفقیت کسب‌شده در این خصوص در شرکت فولاد تاراز و این میزان استفاده از سینک‌رول در این شرکت در کشور بی‌سابقه است.

حسن‌زاده از تمامی همکاران شرکت فولاد تاراز که در جبهه تولید و جبهه ستادی مشغول به فعالیت‌اند و در دست‌یابی به این دو رکورد ارزشمند نقش داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود در آینده نیز شاهد تکرار این‌گونه دستاوردها برای شرکت فولاد تاراز باشیم.