کیش؛ مقام اول مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور

«جزیره کیش» در هفتمین گام از مسابقات قرآن مناطق آزاد با کسب ۱۱ امتیاز گروهی، به طور مشترک با «اروند» به مقام اول رسید و انزلی و قشم، به‌ترتیب مقام دوم و سوم تیمی را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌‌‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، 42 شرکت‌کننده از هفت منطقه آزاد در هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مناطق آزاد کشور رقابت کردند و در نهایت در هر سه بخش‌ و دو گروه برادران و خواهران، ۱۸ نفر انتخاب شدند.

در بخش ترتیل، مصطفی سعیدی از کیش، حافظ علی‌زاده از ماکو و امین میمندی از اروند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش قرائت تحقیق نیز علی دارابی از کیش، عدنان مؤمنین از اروند و نعمت قره‌خوانی از ماکو به مقام‌های اول تا سوم رسیدند و این مقام‌ها در بخش حفظ کل، از آن سید محمد انقیاد از انزلی، محمد امیری‌فرد از اروند و شجاع زبیدات از کیش شد.

در گروه خواهران نیز، عذرا صبری‌نژاد از اروند، نجمه کارگر از کیش و بتول جعفری از قشم مقام‌های اول تا سوم بخش ترتیل و در بخش قرائت تحقیق، شروین خان‌محمدی از قشم، صغری خورشیدی از انزلی و صدیقه بارانی از کیش این مقام‌ها را کسب کردند. در بخش حفظ کل نیز این مقام‌ها به ترتیب به مینا چشم‌سبز از اروند، زینب تقوی‌پور از انزلی و عایشه نیک‌خواه از قشم رسید.

در پایان این مراسم، از برگزیدگان بخش کیش و عوامل برگزارکننده و همراه این مسابقات تقدیر شد.

    

بازدید آهنگران از مجموعه‌های ورزشی جزیره  و  اردو‌های تمرینی ملی‌پوشان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آماده‌سازی زمین‌های فوتبال مجموعه المپیک و دو اردوی تمرینی ملی‌پوشان کشور در کیش بازدید کرد.

جعفر آهنگران عصر چهارشنبه 22اردیبهشت به همراه برخی معاونان و مدیران این سازمان و مسئولان موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با حضور در مجموعه المپیک از روند آماده‌سازی زمین‌های فوتبال برای میزبانی از اردوی آمادگی ملی پوشان کشورمان که خرداد امسال در این جزیره برگزار می‌شود بازدید و بر تسریع این روند و تکمیل تمامی امکانات در جهت میزبانی شایسته ازملی پوشان کشورمان تاکیدکرد. مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش همچنین در بازدید از اردوی تمرینی دو تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان و فوتبال نابینایان کشور که در حال حاضردر جزیره کیش درحال برگزاری است ضمن بررسی شرایط و امکانات ورزشی هر رشته از نزدیک درجریان تمرینات این تیم‌ها قرار گرفت. آهنگران سپس از تمرینات تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشور بازدید و با سرمربی این تیم و برخی بازیکنان گفتگو کرد. وی ضمن ابراز خرسندی از ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری اردوهای تدارکاتی این رشته در جزیره کیش، تیم ملی فوتبال نابینایان را افتخاری برای هموطنان برشمرد و از تلاش آنا درجهت اعتلای نام ایران عزیز درمیادین بین‌‌‌المللی ورزشی تقدیرکرد. لازم به ذکر است تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان عصر روزهای 27 و 28 اردیبهشت با تیم ملی فوتبال نابینایان روسیه در جزیره کیش دیدار می‌کنند.