نقش مولانا در فیلم «مست عشق» به پارسا پیروزفر رسید

به نقل از روابط عمومی فیلم، حسن فتحی کارگردان «مست عشق» پارسا پیروزفر را به عنوان بازیگر نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی برگزید و پیروزفر، به‌زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

پس از گمانه زنی‌های رسانه‌ای در روزهای اخیر با معرفی بازیگر نقش مولانا، پروژه «مست عشق»وارد مراحل پایانی پیش تولید خود شد.

همانگونه که پیشتر اعلام شد، فیلم تولید مشترک ایران و ترکیه است و به برشی از زندگی شمس و مولانا در شهر قونیه می‌پردازد. مهران برومند، تهیه کننده «مست عشق» است، فیلمنامه را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی بازی خواهد کرد.

    

فیلم سینمایی سهراب سپهری آماده نمایش شد

علی قوی‌تن، درباره فیلم سینمایی «رویای سهراب» گفت: «این فیلم درباره یک شاعر نامدار و محبوب ایران است و قطعا مردم دوست دارند در فیلمی از سهراب سپهری، روایتی از او ببینند که در تصورات‌شان هست و از جهاتی هم ما ملزم هستیم که زوایای دیده‌نشده‌ای را از شخصیتی چون سهراب نشان بدهیم و این تقابل، کار فیلمساز را سخت می‌کند. فیلم «رویای سهراب» یک فیلم بیوگرافی نیست بلکه راوی زوایای پنهان و دیده نشده‌ای از سهراب سپهری است.

این کارگردان ادامه داد: «از سال ۹۰ دغدغه‌ام بود و دوست داشتم فیلمی درباره «سهراب سپهری» بسازم. دلیل سال‌ها توقف و تعمق من این بود که فکر کردم اگر کس دیگری این توان، دغدغه و تمایل را دارد، درباره سهراب فیلمی بسازد اما در نهایت قرعه به نام خود من افتاد. آخر سال ۹۶ برنامه‌ریزی کردیم تا پیش تولید را شروع کنیم و در اواخر بهار ۹۷، فیلمبرداری فیلم پس از صدور پروانه ساخت از معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، به طور رسمی شروع شد و فیلمبرداری فیلم در کاشان و حوالی کاشان به‌انجام رسید.

او با اشاره به دغدغه‌هایش در ساخت این فیلم، توضیح داد: «حساسیت‌هایم در ساخت فیلم براساس یافته‌های تحقیقاتی‌ام و این که بتوانم از این شاعر پرآوازه تصویری درست ارائه دهم، بیشترین دغدغه من در «رویای سهراب» بود. از طرفی تلاش کردیم تا کار بازیگران فیلم (که از بین چهره‌های پرکار و شناخته‌شده انتخاب شده بودند) در مدت زمانی که برای فیلمبرداری درنظر گرفته بودیم به اتمام برسد، اما قرارداد بازیگران فیلم تمام شد و کار به دلیل حساسیت‌هایی که ذکر کردم به اتمام نرسید.

    

رضا کیانیان «قصر شیرین»را برای نابینایان صوتی کرد

گروه سوینا پس از صوتی کردن فیلم «اجاره‌نشین‌ها» برای نابینایان، این حرکت را با اکران و صوتی کردن زنده فیلم‌های روز سینما از جمله «سرخپوست» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» برای این قشر ادامه داد و اجرای ویژه‌ای را نیز برای نمایش «اشک‌ها و لبخندها» تدارک دید. سینمای ویژه نابینایان، روز گذشته جمعه ۲۹ شهریور در تازه ترین اقدام خود، به اکران «قصر شیرین» آخرین ساخته رضا میرکریمی برای نابینایان پرداخت که با حضور رضا کیانیان به صورت زنده صوتی شد. گلاره عباسی موسس سوینا در این مراسم از چهره‌های مطرح دیگری همچون رسول صدرعاملی، شبنم مقدمی و حبیب رضایی نیز میزبانی کرد. این مراسم با حضور بیش از ۳۰۰ نابینا همراه بود و رادیو سوینا نیز برای آن دسته از مخاطبانی که امکان حضور نداشتند به ویژه نابینایان شهرستانی، به پوشش مراسم پرداخت و چهره‌ها نیز مهمان آن شدند.