احداث یک باب مدرسه 9‌کلاسه با مشارکت شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری

شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور گسترش فضاهای آموزشی و فرهنگی، ورزشی در شهرستان بروجن، در احداث یک باب مدرسه 9‌ کلاسه مشارکت کرد.

آیین کلنگ‌زنی احداث یک باب مدرسه 9‌کلاسه با مشارکت شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، ملکی فرماندار این شهرستان، رهی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری، مدیر انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان و جمعی از مسئولین شهرستان بروجن برگزار شد.

جعفری نماینده شهرستان بروجن در این مراسم از تلاش‌ها و حسن نظر مدیریت شرکت ورق‌خودرو تقدیر و از تلاش‌های این شرکت در راستای رفع کاستی‌ها و مشارکت در زمینه‌های اشتغال‌زایی و گسترش فضاهای آموزشی شهرستان بروجن قدردانی کرد.

وی افزود: چنانچه رویکرد بخش صنعت شهرستان بروجن همانند مدیریت شرکت ورق‌خودرو باشد، ما با کمترین مشکل و دغدغه کمبود فضاهای فرهنگی و آموزش مواجه خواهیم بود. ملکی فرماندار شهرستان بروجن نیز در ادامه این مراسم از نگرش مثبت و کارآمد مدیریت شرکت ورق‌خودرو در دوره جدید مدیریت این مجموعه در کمک به محرومیت‌زدایی از چهره شهرستان بروجن تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم وحید میرزایی مدیرعامل شرکت ورق‌خودرو اظهار داشت: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی موظف‌اند در امر توسعه همه‌جانبه جامعه بکوشند و شرکت ورق‌خودرو در زمینه‌های مختلف از جمله مشارکت با صندوق کارآفرینی امید در راستای توسعه کسب و کارهای کوچک و زودبازده و نیز ساخت مدرسه 9‌کلاسه عزم خود را در این زمینه نشان داده است.

وی شهر سفیددشت را شهری کمتر بهره‌مند از فضاهای آموزشی خواند و ابراز امیدواری کرد با مشارکت دیگر واحدهای صنعتی، شاهد توسعه فضاهای آموزشی در سطح استان باشیم.

 کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهار محال و بختیاری ضمن تقدیر از این اقدام خاطرنشان کرد: این مجتمع آموزشی مطابق با جدیدترین استانداردهای فضاهای آموزشی ساخته خواهد شد و امیدواریم دیگر شرکت‌ها و واحدهای صنعتی با الگو قرار دادن شرکت ورق‌خودرو به مجموعه خیرین مدرسه‌ساز استان بپیوندند.

    

احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک در شرکت فولادسنگ مبارکه با همکاری ایران‌خودرو

قرارداد پروژه بزرگ احداث فاز سوم کوره‌های پخت آهک و دولومیت شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان با شرکت تام ایران‌خودرو منعقد شد.

سال 1400 از طرف مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده و در راستای همین امر، هدف‌گذاری برای افزایش 1200 تن آهک و دولومیت به ظرفیت فعلی این کارخانه در دستور کار قرار گرفت.

 بدین ترتیب قرارداد جدید به همین منظور منعقد گردید. با اجرای این پروژه، بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک و دولومیت کشور، در محل کارخانه فولادسنگ (معدن حوض ماهی مبارکه) احداث خواهد شد و این شرکت جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین آهک‌ساز خاورمیانه تثبیت خواهد کرد.

مدت‌زمان اجرای این پروژه ۲۴ ماه است و طی آن ظرفیت تولید آهک و دولومیت بر مبنای تکنولوژی کوره‌های PFR به ظرفیت فعلی این کارخانه اضافه خواهد شد. محصول خروجی این کوره‌ها به‌عنوان ماده استراتژیک کمک ذوب فولاد است و به‌عنوان مواد اولیه ذوب فولاد در گروه فولاد مبارکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است این قرارداد از ابتدای اردیبهشت‌ماه 1400 مورد تنفیذ قرار گرفت و بخش بزرگی از تجهیزات پروژه در داخل کشور طراحی و ساخته خواهد شد.