سعید پورعلی، دبیر شورای سلامت کیش از اعمال محدودیت‌ها با هدف جلوگیری از تغییر شاخص رنگبندی کیش از نارنجی به قرمز خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان و دبیر شورای سلامت کیش با اشاره به اعمال محدودیت‌های 2 هفته ای با هدف جلوگیری از تغییرشاخص رنگبندی کیش از نارنجی به قرمز گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی مردم برای رعایت جدی دستور العمل‌های بهداشتی دارند، بر همین اساس صدا و سیما و رسانه‌های کیش باید در خصوص تولید گزارش‌های خبری و تصویری با موضوع حساسیت رعایت مقررات بهداشتی در مناطق نارنجی اهتمام بورزند. سعید پورعلی افزود: ایجاد محدودیت‌ها باید متناسب با رنگبندی مناطق با نگاه وضعیت مجور لحاظ شود تا با همین رویکرد استمرار فعالیت بخش‌ها ی اقتصادی را حفظ کنیم.

سخنگوی شورای سلامت جزیره  نیز در تشریح وضعیت آماری مبتلایان و نفرات بستری به دلیل ابتلا به کرونا در کیش گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون 3 هزار و 577 بیمار مثبت در جزیره کیش شناسایی شده که در روزهای اخیر این روند به شدت افزایشی بوده است. محمدرضا رضانیا افزود: از روز شنبه 14 فروردین،‌ این تعداد سیر صعودی داشته و حدود 20 درصد به تعداد تست‌ها افزوده شده است که نسبت به اسفند 99 حدود 5 برابر افزایش نشان می‌دهد.

رضا نیا تاکید کرد: اعمال محدودیت و در اولویت قرار دادن سلامت می تواند موجب حفظ شرایط اقتصادی کیش در ماه‌های آینده از گزند خسارات و ضرر و زیان باشد.

براین اساس،‌ توقف کامل فعالیت جنگ‌ها، کنسرت‌ها، کشتی‌های تفریحی و دلفیناریوم به مدت 2 هفته ، همچنین کاهش ظرفیت پذیرش رستوران‌ها و کافی شاپ‌های دارای موزیک زنده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این جلسه تصویب شد. تعطیلی پلاژ بانوان و آقایان، کلوپ‌های تفریحات دریایی و پارک آبی که مراکز تجمع محسوب می شوند نیز به مدت 14 روز به تصویب رسید. باشگاه‌های ورزشی نیز برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس به مدت 2 هفته تعطیل شد. توقف تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، سمینار‌ها و همایش‌ها، همچنین تعطیلی مدارس، حوزه‌های آموزشی و امتحانی، دانشگاه‌ها، کلاس‌های موسیقی و هنر، آموزشگاه‌های خصوصی از دیگر مصوبات این جلسه از شورای سلامت بود.

همچنین دورکاری کارکنان ادارات ونهاد‌ها و فعالیت با 50 درصد نیروها بر اساس اولویت بیماران زمینه ای و خاص با تایید مقام مافوق در این نشست به تصویب رسید.

کارمندان ادارات و نهاد‌ها  باید پس از بازگشت از مرخصی حداقل 3 روز در خانه بمانند و در صورت مشاهده علایم اقدام به انجام تست کنند و در غیر این صورت می‌توانند به فعالیت خود در محل کار ادامه دهند.