معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: براساس ابلاغ 15 پروتکل با نگرش بومی، تحت عنوان راهنمای کنترل محیطی ویروس کرونا با رعایت ضوابط قانونی، فعالیت‌های صنوف در جزیره کیش به‌صورت پلکانی آغاز می‌شود.

 به گزارش ایلنا؛ سعید پورعلی در جلسه بررسی فرایند فعال شدن مشاغل جزیره کیش از تدوین 15 پروتکل بهداشتی گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی خبر داد و افزود: این طرح با نظارت ناظرین بهداشت، اجرایی می‌شود و هر صنفی که پروتکل‌های ابلاغ شده را رعایت نکنند پملپ آن صنف کمتر از ۲ ماه نخواهد بود.

وی افزود: با ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی؛ دریافت مجوز از مرکز توسعه سلامت کیش و در سطح استان‌ها نیز از معاونت بهداشت دانشگاه‌ها، فعالیت صنوف به‌صورت پلکانی آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امکانات و زیرساخت‌های مور نیاز برای ادامه سال تحصیلی در بستر اینترنت به‌صورت غیرحضوری در کیش فراهم شده است و تمام مقاطع به جز مقطع دکترا با برگزاری آموزش‌های آنلاین به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سعید پورعلی بر لزوم اجرای پروتکل‌های ستاد ملی کرونا اشاره داشت و گفت: فرایند اجرای ضوابط و مقررات برای تمام اصناف در جزیره کیش اعمال خواهد شد.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به مفاد اطلاعیه شماره پنج که تا پایان فروردین به قوت خود باقی است اشاره داشت و افزود: افراد بومی ساکن مجوز ورود به آن شهر را دارند و ورود افراد غیرساکن تا پایان فروردین ممنوع اعلام می‌شود و همچنین خروج افراد غیرساکن برای بازگشت به محل سکونت خود بلامانع است.

وی تاکید کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند تعطیل اعلام شده و هرگونه تجمع اعم از برگزاری ایستگاه‌های اعیاد شعبانیه و بازگشایی مساجد ممنوع است.

محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش از کاهش محدویت‌ها برای بازگشایی صنوف در کیش خبر داد و گفت: عمده تمرکز بر روی ارزاق عمومی و مشاغل ضروری است که به‌صورت تدریجی فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد.

رضانیا با اشاره به پروتکل‌های ابلاغ شده و براساس سیاست‌های شورای سلامت کیش برخی مشاغل کم‌خطر که باعث تجمعات مردمی نمی‌شوند بازگشایی خواهند شد، اظهار داشت: با دسته‌بندی مشاغل ضروری اعم از خیاطی، آرایشگاه، املاک، نمایشگاه‌هایی که نیاز به‌حضور مردم ندارند با حفظ ضوابط و معرفی یک ناظر به مرکز توسعه سلامت کیش و ارائه تعهدنامه مبنی بر رعایت ضوابط پروتکل‌های ابلاغ شده؛ به‌صورت تدریجی فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد.