در ارتباط ویدئو کنفرانسی بهره‌برداری از دو طرح گردشگری و عمرانی صورت گرفت

تقدیر روحانی از توجه ویژه کیش به تقویت زیر ساخت‌های گردشگری

رئیس‌جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی بهره‌برداری از دو طرح گردشگری و عمرانی جزیره، از تقویت زیرساخت‌های گردشگری کیش درجهت رونق اقتصادی منطقه تقدیرکرد. به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش، حسن روحانی در مراسم ویدئوکنفرانسی بهره‌برداری از مجموعه گردشگری و ورزش‌های زمستانی پنگوئن و مرحله دوم برج ساحلی پرشین به ارزش ٩ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال،‌ اجرای طرح‌هایی که موجب افزایش حضور و ماندگاری گردشگران در جزیره کیش می‌شود را گام موثری در تقویت صنعت گردشگری منطقه و رونق اقتصادی کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جزیره کیش با جاذبه‌های طبیعی و زیرساخت‌های مناسب ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه گردشگری دارد و یکی از مقاصد مطلوب برای هموطنان، کشورهای همسایه و گردشگران خارجی است؛ گفت: ایجاد جاذبه‌های نوین تفریحی، مانند همین مجموعه ورزش‌های زمستانی که امروز در کیش به بهره‌برداری رسید و ماندگاری گردشگر را افزایش می‌دهد علاوه بر اشتغالزایی سبب می‌شود همه بخش‌‌ها ازجمله هتل‌‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی، بازارها و مراکز تجاری و بخش‌های خدماتی منتفع شوند. رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از سیاست‌گذاری هوشمندانه سازمان منطقه آزاد کیش برای استمرارکسب و کارها و پذیرش گردشگران همزمان با توجه جدی به ضوابط بهداشتی تصریح کرد: سازمان منطقه آزادکیش با روشی محتاطانه در حالیکه طبق رنگبندی‌های ستاد ملی کرونا آبی است محدودیت‌های مناطق زرد را اعمال می‌کند تا ضمن استمرار کسب و کارها، وضعیت سلامت ساکنان و گردشگران نیز حفظ شود و این سیاست هوشمندانه‌ای است که رونق اقتصادی منطقه را تضمین می‌کند.

    

لزوم ترسیم نقشه راه تازه برای‌کیش

با بررسی اقدامات صورت گرفته در کیش و تحلیل نقاط قوت و ضعف، باید به تدوین نقشه راه جامع و کلان برای توسعه کیش همت گماشت. عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب، گفت: در سال‌های اخیر، تغییرات ارزشمندی در کیش به وقوع پیوست که آثار رویکرد جامع‌نگر، دانش‌محور و عملگرای خود را به‌تدریج متجلی خواهد ساخت. ناصر آخوندی با اشاره به اینکه، در حال حاضر کیش به پیشروترین منطقه کشور برای ورود به بازار سرمایه تبدیل شده است، گفت: جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور بود که از طریق اتصال به بازار سرمایه، روش‌های نوین تامین منابع مالی مانند اوراق صکوک، اوراق خرید دین، صندوق‌های زمین و مسکن که مجوزهای قانونی آن نیز کسب شده است توانست با تامین منابع مالی خود و جلب اطمینان سرمایه‌گذاران آنان را به فعالیت گسترده در کیش ترغیب کند. عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در اشاره به مهمترین سرفصل اقدامات، موضوع تعیین تکلیف و یا فعال‌سازی بیش از 150طرح نیمه تمام در سال‌های 98 و 99 جزیره کیش نیز بسیار حائز اهمیت است.  آخوندی در پایان گفت: سال 1400 فرارسیده و هر یک از ما در هر مقام و منصبی باید برای رسیدن به قله‌های پیشرفت باید با قدرت و صلابت فعالیت کند. برای رسیدن به جایگاه آرمانی جزیره کیش که دور از دسترس نیست، کافی است به داشته ‌ها و قابلیت‎هایمان توجه کنیم.