برگزاری جشنواره بین‌‌‌المللی نی‌انبان در کیش

 همزمان با شب عید مبعث نخستین جشنواره بین‌‌‌المللی نی انبان کیش در مجموعه تجاری، تفریحی میکا مال درجمع دوستداران موسیقی آغاز به کار کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌‌‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم افتتاحیه این جشنواره گروه‌های موسیقی خماس از هرمزگان، نوازندگان خارجی از فرانسه و گروه دیار از بوشهر به هنرنمایی پرداختند. دبیر نخستین جشنواره بین‌‌‌المللی نی انبان کیش در این مراسم گفت: با توجه به تجربیاتی که در 13 دوره جشنواره‌های موسیقی نواحی کشور کسب کرده‌ام، ایده برگزاری یک جشنواره فراملی در جزیره کیش را داشتم و با توجه به تاثیر جادویی نی انبان و شمار گسترده طرفداران زیاد این ساز در موسیقی نواحی ایران ، به این نتیجه رسیدیم که  جشنواره‌  جشنواره نی انبان بهترین انتخاب برای جزیره کیش است. فواد توحیدی عنوان کرد: طرح پژوهشی این جشنواره به معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شد و پس از کسب موافقت و اعلام همکاری این معاونت، جشنواره بین‌‌‌المللی نی انبان فعالیت خود را آغاز کرد. وی افزود:  با توجه به زمان کوتاهی که در اختیار داشتیم گروه‌های شاخصی برای شرکت در این جشنواره دعوت شدند. به گفته توحیدی در کنار دعوت از هنرمندان بنام در زمینه نواختن نی انبان با اعلام فراخوان از هنرمندان ناشناخته این عرصه نیز برای حضوردرجشنواره دعوت شد که چند گروه از این بخش نیز انتخاب و به جشنواره معرفی شدند. لازم به ذکر است جشنواره بین‌‌‌المللی نی انبان دیروز، جمعه 22 اسفندماه با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

    

تقدیر از دو واحد صنفی نمونه درکیش

مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش از دو واحد صنفی برای ارائه خدمات مطلوب به ساکنان و گردشگران تقدیرکرد. به گزارش ایلنا، مدیریت بازرگانی این سازمان در راستای ترویج فرهنگ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و ارائه خدمات مطلوب و استاندارد به گردشگران و ساکنان، در مراسمی با حضور روسای جامعه بازاریان و بازرگانان و برخی فعالان عرصه تامین و توزیع مواد غذایی  در جزیره کیش از دو واحد صنفی«شرکت کیش گوشت فارس» و  «واحد تولید نان و شیرینی دامونان» به جهت همکاری موثر در زمینه تحقق اهداف کارگروه تنظیم بازار از جمله تعیین قیمت‌های عادلانه و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با اهدای لوح قدردانی کرد. لازم به ذکر است مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه صدور، کنترل و نظارت برمجوز‌های فعالیت اقتصادی و  تنظیم بازار فعالیت می کند. کنترل و نظارت بر ارائه مطلوب کالا و خدمات ، مقابله و برخورد با هر گونه تخلف صنفی و تعیین راهکارهای لازم جهت ایجاد فضای مطلوب خدمات رسانی و  برنامه ریزی، هماهنگی و کنترل امور مرتبط با نظارت و هدایت تشکل‌های صنفی از جمله مسئولیت‌هایی است که مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش در جهت تسهیل روند فعالیت‌های اقتصادی و شرایط کسب و کار دراین منطقه آزاد برعهده دارد.

    

اعلام ساعات کار بانک‌های کیش در تعطیلات نوروز

بانک‌های جزیره کیش در ایام تعطیل نوروز از ساعت 9 صبح به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهند. به گزارش ایلنا، با توجه به حضور هر ساله گردشگران در تعطیلات نوروزی و آغاز سفر ها به جزیره کیش، سال جدید نیز ساعات کشیک بانکها برای ارائه خدمات مطلوب از 9 صبح تا 12 ظهر تعیین شده است. گفتنی است ساعات کاری بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تا پایان سال بدون تغییر و طبق روال گذشته خواهد بود.