رئیس سازمان منطقه آزاد کیش، رونق کنونی گردشگری کیش را مرهون انسجام، همدلی و نظارت گسترده در مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا برشمرد.

به گزارش ایلنا؛  غلامحسین مظفری در نخستین جلسه ستاد نوروزی کیش با ابراز خرسندی از رونق اقتصادی و فعالیت خوب بخش‌های گردشگری گفت: در شرایط ناشی از همه گیری کرونا که کشورما و بسیاری از کشورهای جهان بارکود اقتصادی مواجه هستند جزیره کیش رشد آمار گردشگران را تجربه می کند و این موفقیت به دلیل برنامه ریزی اصولی و تعامل همه جانبه در کنترل موفق کرونا حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تغییر شرایط همه گیری کرونا درکشور امکان بروز موقعیت‌های مختلف در ماه‌های انتهایی سال و تعطیلات نوروز پیش‌بینی می‌شود، گفت: ستاد نوروزی برنامه‌های انعطاف پذیر خود را به گونه‌ای تدوین می‌کند که در هنگام تغیر وضعیت و اعلام شرایط جدید از سوی ستاد ملی کرونا‌‌، روش‌های جایگزینی را برای پذیرایی ایمن از گردشگران به کار گیرد.

رییس ستاد نوروزی کیش با تقدیر از تلاش همه جانبه مجموعه کادر درمان و حوزه سلامت‌‌، بخشهای مختلف سازمان منطقه آزاد کیش، ستاد کرونا، ستاد بحران‌‌، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در مقابله موفق باکرونا تاکید کرد: اعمال محدودیت‌های گسترده از جمله توقف یک ماهه پروازها و ورود گردشگر در بهار 99 و تعامل همدلانه و نظارت‌های دقیق و سختگیرانه همه بخش‌ها‌‌،اقدامات آینده نگرانه ای بود که سبب شد امروز جزیره کیش به مدد وضعیت مناسب خود بتواند میزبان شمارگسترده ای از هموطنانی باشد که جزیره کیش را به عنوان مقصد مطلوب گردشگری انتخاب کرده اند. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه تعطیل کردن کسب و کار‌ها هنر نیست تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا درسایه رعایت کامل ضوابط بهداشتی و ایجاد شرایط امن و مناسب، فعالیت‌های گردشگری و اقتصادی استمرار یابد تا هم فعالان اقتصادی متضرر نشوند و هم هموطنان با توان مالی متفاوت بتوانند به جزیره کیش سفرکنند. مظفری از همه کمیته‌های ستاد نوروزی خواست تا باتلاش مضاعف در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و استانداردسازی امکانات گردشگری بکوشند نوروز1400 سال رضایتمندی حداکثری گردشگران کیش باشد. همچنین خسرو نشان، معاون گردشگری و دبیر ستاد نوروزی کیش با اشاره به افزایش آمار ورود گردشگران به کیش درآذر و دی امسال گفت: رونق گردشگری کیش مرهون همکاری بخش‌های مختلف و تقویت زیر ساخت‌هایی است که سبب ترغیب گردشگران برای سفر به این منطقه آزاد شده است. دبیر ستاد نوروزی کیش گفت تاکید کرد: با توجه به امکان تغییر شرایط همه گیری کرونا در کشور در ماه‌های آینده‌‌، ستاد نوروزی کیش برنامه‌ای منعطف تدوین خواهد کرد.